BAB 33

4.2K 109 4
                                    


Tiada ungkapan 'bersyukur' meniti di bibir apabila menerima nikmat Allah. Tanpa kita sedari, Allah SWT telah menarik perlahan-lahan nikmatnya itu.

✧✧✧✧

" Kau takkan tenang Hanna. Aku akan buat kau menyesal dengan keputusan kau itu. " Kata Qayyim lalu ketawa sinis.

Dia memandang kekecohan yang tidak jauh darinya.

Ya, kekecohan itu punca darinya.

Tersenyum dia melihat Hanna yang meraung-raung memanggil nama Syafit.

" Ini baru klimaks, Hanna. Tidak habis lagi. " Kata Qayyim lalu meninggalkan kawasan itu.

✧✧✧✧

" Hanna. "

Hanna mendongak memandang orang yang memanggilnya.

" Roti? " Sebungkus roti di hulurkan kepada Hanna.

Hanna menyambut lemah. Dia merenung kosong roti tersebut.

" Sampai bila kau nak jadi macam ni, Hanna? " Tanya Fatihah. Dia duduk di sebelah Hanna.

" Tihah- " Hanna melentokkan kepalanya di bahu Fatihah. Tangisannya mula kedengaran. Dia penat. Sudah 2 hari dia berada di hospital menunggu Syafit tersedar dari komanya.

Alhamdulillah, pihak polis telah menemui Syafit di dalam hutan. Hentakan yang kuat, membuatkan Syafit terpelenting jauh ke dalam hutan. Tapi, malangnya doktor yang merawat Syafit mengatakan lelaki itu sangat kritikal. Hentakan di kepala, kemungkinan besar lelaki itu mengalami kehilangan ingatan.

" Hanna, kau kena makan. 2 hari kau tak makan dengan betul. Anak dalam perut kau perlukan tenaga dari kau juga. Tak elok kau hanya tampung perut yang kosong dengan hanya minum air je. " Nasihat Fatihah.

Hanna mengelap air matanya.

" Tapi, kenapa Syafit tak bangun? " Tanya Hanna dengan suara yang serak. Matanya juga sudah sembab.

" InshaAllah, nanti Syafit akan bangun. Kau balik okay? Dua hari Shah nangis cari kau dengan Syafit. " Pujuk Fatihah. Sebenarnya, hati dia tak kuat apabila melihat Shahrizat menangis memanggil papanya.

Hanna hanya mengangguk. Sungguh dia sangat penat. 2 hari dia menanti Syafit. Tetapi lelaki itu tidak bangun-bangun juga.

" Aku nak jumpa Syafit, kejap. " Kata Hanna lalu melangkah perlahan memasuki wad ICU yang ditempatkan oleh Syafit. Fatihah hanya menunggu di luar

" Syafit- " Katil Syafit di hampiri. Sayu hatinya melihat badan Syafit yang penuh dengan wayar-wayar yang berselirat. Wajah Syafit penuh dengan luka. Tangan dan kepala Syafi dibalut.

Situasi Syafit mengingatkan dia pada situasi ketika arwah abahnya di wad ICU. Serupa. Tapi dia tak nak Syafit tinggalkan nya seperti arwah abahnya meninggalkan dirinya.

" Awak kena kuat. Anak awak, perlukan awak. Saya pun. Saya tak ada sesiapa lagi di dunia ni Syafit. Keluarga saya buang saya. Hanya awak dan Shah saja yang saya boleh diharapkan. Hutang awak saya tak bayar lagi. Bangunlah cepat. Ssa- saya- " Hanna menahan sebak di dada nya.

Dia menarik nafas dalam-dalam.

" Saya balik kejap. Saya harap, bila saya datang balik, awak dah bangun dan tersenyum pada saya. " Kata Hanna dengan perlahan. Dia memandang wajah Syafit.

Lama.

Dia keluar dari wad ICU tersebut dengan sebuah keluhan.

" Kau okey? " Tanya Fatihah sambil memegang tangan Hanna.

Andai Itu TakdirnyaWhere stories live. Discover now