M.M | 2 🔥

6.7K 318 17
                                    

"Bella" lembut suara itu menyapa.

"Mummy? Mummy, kenapa mummy pergi? Janganlah tinggalkan Bella lagi!" Bella menjerit diiringi air mata.

"Bella. Bella kena janji dengan mummy yang Bella akan kuat. Walaupun grandpa tak terima Bella, tapi Bella still ada daddy. Bella ada abang Aland, abang Alvin, abang Airis, ada abang Aidyn. Banyak boleh lindungi Bella even banyak yang cuba bunuh Bella. Bella kena kuat. Jaga diri, ye sayang. Mummy pergi dulu." Pegangan tangan Bella semakin terlerai.

"Mummy!"

"Mummy!!!!!"

"Bella? Bella, bangun." Satu suara kedengaran di telinga Bella.

"Abang. Tsk.. Tsk.. Aku mimpi mummy tadi." Bella menangis teresak-esak sambil memeluk Aidyn sebaik sahaja membuka matanya.

"Dahlah tu. Mimpi tu kan mainan syaitan." Aidyn cuba memujuk. Suaranya kedengaran lunak sekali.

"Sekarang, abang nak kau pergi mandi. Lepastu bersiap. Ikut abang pergi office. Takda siapa jaga Bella kat rumah. The twinny tu pergi appoinment dengan klien dri Jepun. Airis pula pergi Genting. Company dia dekat sana ada problem sikit." Kata Aidyn sambil meleraikan pelukan. Rambut Bella diusap lembut.

Bella mengangguk lalu berdiri mengatur langkah ke dalam bilik mandi.

"Abang tunggu kat bawah tau!" Jerit Aidyn sebelum menutup pintu bilik Bella. Hilang bahasa aku-kau pada jejaka ini apabila melihat Bella menangis. Sesungguhnya bahasa abang-adik yang akan keluar. Haihh, aku pun tak pernah berabang-adik dengan abang aku.

Usai bersiap, Bella turun ke bawah. Dia masuk ke dalam kotak lif lalu menekan butang 'ground floor'. Bella melihat pantulan dirinya pada cermin. Baju hoodie berwarna biru dikenakan dengan skinny jeans berwarna hitam. Sangat sesuai dengan kulitnya yang putih melepak. Rambutnya diikat gaya 'messy bun'. Walaupun berkali-kali ditegur Airis, Bella tetap berdegil untuk mengikat rambutnya sebegitu rupa. Katanya comel. Memang comel pun senanye hehehe

Ting!

Pintu lif terbuka sendiri. Kelibat Aidyn kelihatan di ruang tamu.

"Dah?" Soal Aidyn ringkas.

Bella mengangguk perlahan beberapa kali. Bella menyambut tangan Aidyn sebaik sahaja Aidyn menghulurkan tangannya.

Kereta Bugatti berwarna silver itu laju meluncur meninggalkan perkarangan rumah agam yang serba mewah itu.

"Ehem!" suara batuk yang dibuat-buat memecah kesunyian. Bella memandang ke kanan lalu mengangkat kening kirinya memberi isyarat "what"

"Don't you have something to share with me?" Tanya Aidyn tetapi matanya masih fokus pada pemanduannya.

"Later on. During lunch time" Jawab Bella selamba.

Kereta mewah itu tiba di perkarangan bangunan yang agak tinggi lebih kurang 35 tingkat. Papan tanda yang bertulis "Harrison CO" itu agak kontra dengan warna bangunan putih itu.

"Silakan, Your Highness" kata Aidyn dengan suara penuh menggoda dengan badan yang ditundukkan. Nasib Bella tu adiknya. Kalau tak, mungkin Bella dah jatuh cinta dengar suara machonya.

Bella melangkah keluar dari kereta setelah Aidyn menegakkan badannya semula.

"Kau duduk diam dalam office aku nanti. Aku gi meeting. Around 2 pm it'll end. I promise. Buatlah sesuka hati kau dalam bilik tu. Jangan sepahkan sudah."kata Aidyn mendatar tetapi masih ada ketegasan pada percakapannya. Bella hanya mengangguk sambil menayangkan senyuman manisnya.

(Suara spongebob) Two Hours Later

"Do anything yang patut. Kalau dah siap, hantar dekat pejabat aku untuk aku buat semakan sekaligus tandangan" suara Aidyn bergema di luar pejabat. Bercakap dengan pekerjanya mungkin.

Miss MafiaWhere stories live. Discover now