Suka?

413 37 0
                                    

Assalamualaikum,semua. So,hari ni author nak cakap pasal suka.

Suka ni fitrahlah bagi manusia. Siapa cakap yang dia tak pernah rasa suka,bolehlah tempah roket untuk ke planet Marikh ye. Jadi,walaupun suka ni satu fitrah,hendaklah kita uruskannya dengan baik. Macam tunduk pandangan dan tidak couple. Kalau kita tak uruskan dengan baik,lama-lama nanti kita akan terjatuh ke dalam lembah zina.

"Aku dah 10 tahun couple. Pandai je aku jaga batas"

Sebenarnya,brosis sekalian. Allah dah kata dalam Al-Quran,jangan dekati zina. Maksudnya, nak dekati zina pun tak boleh. Apa lagi berzina. Bukan ke couple tu satu cara untuk dekati zina? Tepuk dada,tanya iman. Iman kat mana..iman..iman kat mana,k?

Kalau kau kata kau couple tapi kau jaga batas,means kau menipu. Sebab tak adanya couple tapi jaga batas. Tak logik langsung couple tapi jaga batas. Cannot brain lah cam ni,weyh!

Kita ni tolong tundukkan pandangan tu. Jangan gi mana-mana je,nampak laki hensem,perempuan cantik sikit je,dah tekun tengok. Tak berhenti dengan tengok,nak pulak nombor,biodata,nama nenek dia,nama kucing dia,umur anak kucing dia ,saiz kasut berapa,ig apa semua. In the end,couple.

Percayalah,guys. Bila anda tunduk pandangan,kemanisan iman itu akan bertapak dalam hati anda. In shaa Allah. Walaupun author dah banyak kali cakap pasal benda ni,author rasa author perlu cakap lagi. Sebab benda ni sinonim dengan anak muda zaman sekarang. Dan banyak berlaku. Tak kesahlah latar belakang baik camna pun,ada je yang couple,ngorat,etc.

Kalau terasa dan nak berubah,you are in the right path,weyh. But kalau rasa macam author tegur ni salah,please check balik couple tu baik ke tak. Cuba bayangkan tengah couple dan pegang tangan,tetiba kiok. Itu kematian husnul khotimah ke? Tak kan? Maksudnya couple tu tak baik. Ambil berat hal ni. Bukan je pasal couple tapi pasal tunduk pandangan jugak. Author tahu susah. But please try. Lama-lama oklah tu.

Baiklah. Sesi membebel harini tamat di sini sahaja. Jika ada apa-apa pertanyaan,sila bertanya. Jangan malu pulak. Bye. Ting,ting,ting.*bunyi announcement di shopping complex

Islam QuotesWhere stories live. Discover now