⚠️-Wattpad

761 64 2
                                    

Assalamualaikum readers! Hari ni,author nak cerita pasal pak cik oren 🍊 atau lebih dikenali sebagai Wattpad.

Bagi author,dekat dalam Wattpad ni ada sumber ilmu yang bagus kalau kita baca seperti buku islamik,cerita islamik dengan pengajarannya,kisah-kisah nabi,tips belajar. Tapi,ada yang salah guna Wattpad ni. Kadang-kadang,bila author scroll cerita-cerita dalam Wattpad ni,author ternampak buku yang bertanda 🔞. Ok,kalau ada sesiapa readers author yang buat buku macam tu,silalah delete ye.

Kadang-kadang author tak tahu pun cerita tu 🔞. Tapi,bila baca kat ruang description dia ada letak 🔞,siap taip "Dah baca tanggung dosa sendiri. I Takkan bertanggungjawab ". What?!

Tahu tak apa hukumnya baca buku yang ada unsur lucah ni? Its haram and berdosa,bro.
Tolong semua. Jangan baca and buat cerita yang ada unsur lucah. Buatlah buku-buku yang baik. Buku islamik ke kisah-kisah nabi ke. Boleh jugak kita dapat pahala darinya. Andai kita dah mati pun. Kalau orang tu baca buku kita and dia amalkan apa yang kita suruh,pahala masih mengalir kepada kita seperti disebut dalam satu hadis:

Dari Abu Hurairah radhiyallahu 'anhu, ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda,
إِذَا مَاتَ الْإِنْسَانُ انْقَطَعَ عَمَلُهُ إِلَّا مِنْ ثَلَاثَةٍ مِنْ صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ وَعِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ وَوَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَهُ
"Jika seseorang meninggal dunia, maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara (yaitu): sedekah jariyah, ilmu yang dimanfaatkan, atau do'a anak yang sholeh"

Islam QuotesWhere stories live. Discover now