76

4.7K 463 63
                                    

(Author p.o.v)

"Yah lee jongsuk! Bagi balik!" Aurora menjerit di dalam dewan belajar apabila jongsuk ambil telefon miliknya.

Nasib la kelas start lagi 20 minit, jadi dewan kosong lagi. Mereka bertiga sahaja yang buang tebiat masuk awal.

"Amboi makin rapat kau dengan dia ?" Yein tiba-tiba bersuara. Aurora yang dari tadi pandang jongsuk takpuas hati kini bertukar pandangan.

"Maksud kau ?"

"Yela aku tengok sekarang kau keluar dengan dia selalu, study dengan dia, lunch dengan dia." Yein keluarkan beberapa buku serta alat tulis lalu duduk bersila atas kerusi menghadap aurora.

"Dah kau busy je manjang, aku ajak la dia." Aurora putarkan bola mata. Memang lately ni yein selalu busy, jumpa senior. Dia pun rasa ada something fishy tapi tak nak la dia tanya. Buang masa.

"Bukan tu maksud aku." Yein jedakan ayat.

"Habis tu ?"

"Kau tak takut ke ju—" ayat yein terputus bila jari telunjuk aurora hinggap di bibirnya.

"Whuu whuu aku dah kata kan ? Jangan sebut nama dia, aku tak kesah la pasal dia. Sekarang ni aku nak enjoy, kau pun kena tolong aku lupuskan nama jungkook dari kepala aku." Rambut di'flip ke belakang telinga.

Dia nekad, nekad nak lupakan jeon jungkook.

"But he's still your official husband." Yein masih tak nak habiskan topik.

"So ? Dia pun tak kesah pasal status tu, lagipun tak lama lagi ada la tu borang cerai sampai. Kau lek je." Menganga juga yein di situ. Macam mana la perempuan aurora ni boleh chill macam ni ?

Sakit sangat ke dia ?

Serik ?

"Yah jongsuk!" Aurora berdiri dan berlari ke bahagian atas tempat duduk pelajar. Nak ambil balik telefon dia. Entah apa la yang jongsuk tu buka sampai gelak-gelak macam orang gila.

"Bluerk! Take this if you can!" Kali ini jongsuk pula yang berlari turun. Aurora dah naik, dia turun. Aurora turun, dia naik. Mentang-mentang la aurora ni athlete dulu, boleh pula dia buat macam tu ? Heh!

+++

Jongsuk dan aurora berjalan di dalam supermarket berdua. Seperti biasa, yein ada hal. Mereka berdua berjalan di bahagian makanan basah.

Niat aurora nak penuhkan balik peti sejuk di rumah yein. Dah dua hari mereka berdua makan di luar, peti sejuk kosong takda siapa nak isi.

Memandangkan kelas habis awal, boleh la dia sempatkan diri membeli. Tambah lagi dengan jongsuk yang suka rela nak teman, ha bagus la.

Jongsuk tolak troli manakala aurora busy belek beberapa jenis nugget yang ada di peti sejuk supermarket. Cari nugget yang dia selalu beli.

"Should i take this or this ?" Aurora tunjukkan dua paket nugget kepada jongsuk. Original dan spicy.

"Both."

Aurora kecilkan mata,

"Betul betul la."

"Ye betul la, ada nampak aku main-main ke ? Ambik jela dedua, kalau tak mampu bayar aku boleh sponsor duit." Selamba jongsuk bercakap. Naik bengang aurora, apa dia fikir aku ni miskin sangat ke ?!

Aurora malas nak bertekak, dia ikut cakap jongsuk. Ambil dua-dua paket dan diletakkan ke dalam troli. Lepas itu mereka berdua menuju ke bahagian buah.

Chemistry Teacher [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now