3•Fined

175 12 3
                                    

"Demerit 10"

Semua memandang ke arah cikgu disiplin mereka dengan wajah yang terkejut dan tidak percaya akan kata kata cikgu Razali sebentar tadi. Demerit 10? Banyak tuu!!

"Cikgu! Banyak sangat lah!" Fatin membantah.

"Entah cikgu! Yang salah nya dia! Ape kena mengena saya dengan Athirah nya!" Nab menunjuk ke arah Fatin. Sempat Fatin menjeling ke arah Nab. Nab tidak mengalah.

"Kamu semua dah buat kekecohan dan memberi contoh tak elok kepada semua murid. Dan juga telah mencemarkan nama baik pengawas" kata kata cikgu tu memang betul tapi takkan semudah itu Fatin akan berputus asa. Dia akan buat diri nya terlepas dari hukuman

"Tapi cikgu, kalau cikgu tahu the wholeeee story cikgu, dia ni yang beri contoh tak baik kepada murid murid cikgu!" Fatin menuding jari ke arah pelajar lelaki di sebelah nya. Murid lelaki itu menjeling tajam ke arah Fatin.

"Tak kisah lah sape buat salah dulu, asalkan semua demerit"

"Cikgu!!!"

"Saya bangkang cikgu!" murid lelaki yang bergaduh dengan Fatin tadi akhirnya bersuara siap mengetuk meja lagi.

"Awak cikgu ke saya cikgu?!"

"Cikgu, cikgu" murid lelaki itu menundukkan kepala nya.

"Keputusan saya muktamad. All of you, demerit 10"

"Objection!" Ain pulak membangkang dan mengetuk meja dengan kuat siap rasa tangan nya pedih. Merah tangan tu. Mestilah bangkang, Ain datang nak tolong leraikan pergaduhan tapi end up dapat demerit pulak tu. Mana tak sakit?!

"Ni ada yang makan pelempang cikgu ni..."

"Takde cikgu, takde" semua tunduk dan akur kata kata cikgu disiplin itu.

"atau awak semua nak kena denda? Demerit atau denda?" tiba tiba cikgu Razali tanya sebegitu membuatkan yang lain cepat cepat memberikan jawapan mereka.

"Denda!"

📚📚📚


"HUWARGH! PEBENDA NI?!" jerit Nab dengan batang mop di tangan.

"Eshh! Apehal aku terjebak sekali ni?!" Nathifa melepaskan batang mop ke lantai. Dan berdiri di hujung dinding.

"Oi! Buat lah kerja tu! Cepat siap cepat balik!" jerit Fatin dari tandas pertama. Ain hanya diam dan membuat kerja nya sahaja.

[C]Book 2 : 11 Pelajar Hots [Wanna One] on editedWhere stories live. Discover now