Part 24

295 41 13
                                    
















.

.

.

"Ye-Yerin-ah, gwaenchana? Kau ok ke ni?" tanya Yuju sambil mengejar Yerin yang sudah berjalan ke depan.

Dengar saja pertanyaan Yuju tadi, Yerin spontan membalikkan badannya. Yuju yang terkejut Yerin tiba-tiba berhentikan langkah secara mengejut pun dengan tangkas membrek emergency langkah kakinya. Untung Yuju tak berlaga dengan Yerin didepannya. Sebaliknya Umji lah yang melanggar  Yuju dari belakang kerana memang tak sempat nak berhenti oleh disebabkan Yuju didepannya berhenti mengejut. Jarak antara Yuju dan Umji agak berdekatan berbanding Yerin dan Yuju, jadi sebab itulah mereka berlaga.

Brukkkkk

"Adoiiii!! Babyji!! Wae kau langgar aku eo?!!" marah Yuju sambil menggosok-gosok belakangnya yang sakit dilanggar Umji tadi.

"Mianhae Yujunie. Kau lah, siapa suruh brek mengejut. Aku tak sempat nak berhenti tau tak?" jawab Umji.

Yerin hanya melihat Umji dan Yuju yang bergaduh kecil didepannya itu dengan wajah datarnya saja sambil tangan disilangkan didadanya. Yuju pun kembali pusing menghadap Yerin dengan ekspresi ketakutan. Senang cerita lah kan, muka Yerin kini memang menakutkan. Kira-kira macam ni lah hahaha..

 Kira-kira macam ni lah hahaha

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seram kan? 😂🔥

Ha

Ha

Yerin pun mengangkat dagunya memberi isyarat kepada Yuju agar mengulangi ucapannya yang tadi. Ntah kenapa si Yeojelyi tu paham dengan maksud Yerin, dia pun bertanyakan lagi soalannya yang tadi.

"Aku tanya, kau ok ke ni?" tanya Yuju lagi.

"Aku tak paham dengan kau, tadi bukan ke kau yang beria pujuk aku untuk selesaikan semua ni? Tapi sekarang wae? Wae kau tanya aku macam tu, seolah tak yakin dengan keputusan aku ni eo?" balas Yerin.

"Ntah kau ni Yujunie! Apa cakap macam tu.." Umji mencelah.

"Ani. Bukan tak yakin, tapi aku musykil. Tadikan kau bukan main menangis, tapi tak lama tu kau tiba-tiba macam ni. Sebab tu aku tanya kau ok ke ni? Sebab emosi kau tiba-tiba berubah." jawab Yuju.

"Aku ok. Bila dipikirkan balik apa yang kau, Umji, Sowon dan Eunha cakap ada betulnya. Aku dalam diam dah seksa Sinb. Ya, aku memang sayangkan dia dan kalau boleh taknak lepaskannya pergi tapi aku sedar semua tu salah, manusia dan hantu tak boleh berkawan. Lagipun aku tak tahu apakah kata cinta yang pernah dia ucap dulu tu ialah kata yang ikhlas dari hatinya atau cuma nak menyedapkan hati aku. Sebab itu jugaklah aku relakan dia pergi sebab aku tak yakin dengan apa dia ucap tu betul-betul ikhlas atau tak. Hahaha aku rasa aku dah over dalam perasaan ni Umji-ah, Yuju-ah, sedangkan dia muncul dalam hidup aku hanya nak minta pertolongan untuk bebaskan mayatnya je. Mungkin kisah cinta aku ni layak dipanggil cinta bertepuk sebelah tangan.." ucap Yerin yang tersenyum sedih.

𝐎𝐦𝐠! 𝐈 𝐅𝐚𝐥𝐥 𝐈𝐧 𝐋𝐨𝐯𝐞 𝐖𝐢𝐭𝐡 𝐘𝐨𝐮?! (𝐒𝐢𝐧𝐑𝐢𝐧) | [ᴇɴᴅ] Where stories live. Discover now