Part 21

274 37 3
                                    




.

.

.

Hospital...

"Bagi laluan!! Tolong ke tepi sikit!! Doktor!! Doktor!! Tolong saya!!!" pekik Sowon sambil menggendong Eunha secara bridal style berlari ke seluruh koridor menuju ke ruang emergency yang diikuti Yuju.

"Huftt huftt doktor!!! hufftt.." panggil Sowon dengan nafas tercungap.

"Sowon-ah!! Bertenang, ni hospital!" tegur Yuju yang berlari dibelakang Sowon.

"Ahh!! Kau diamlah!! Kau tak nampak keadaan Eunha teruk macam ni?!! Macam mana aku nak tenang huh?! huffft huffftt nyawa Eunha, Yuju.. nyawa Eunha dalam bahaya.. dia perlu rawatan yang segera hiks.. sabar ne Eunha sayang hiks hiks.." tangis Sowon diakhir ucapan.

Sedang kedua orang itu berlari dengan terburu-buru, Sowon tak sengaja melihat seorang doktor lelaki yang lalu dikawasan itu.

"Doktor!! Doktor!! Tolong saya!!" panggil Sowon.

Doktor itu tersentak dengan suara Sowon yang bergema memenuhi diseluruh koridor itu dan terus bergegas mendatangi Sowon, Yuju dan Eunha yang masih lagi tak sedarkan diri di dalam dakapan Sowon. Rambut bob milik Eunha basah akibat darahnya yang setia keluar. Darahnya jugak terlihat menitik dilantai koridor itu. Itu yang membuat doktor itu terlihat panik kepada Eunha.

"Huh? Ada apa ni? Apa yang terjadi?!" tanya doktor itu cemas sambil memegang lengan Eunha.

"Dia kemalangan. Terjatuh tangga dan kepalanya terhantuk kuat pada lantai..." jelas Sowon.

"Kajja kita bawanya ke ruang emergency.. sepertinya kawan awak kehilangan banyak darah.. tengoklah wajah pucatnya.." arah doktor itu.

"Dia kekasih saya.." ucap Sowon.

Doktor itu hanya menyunggingkan senyuman kecil apabila mendengar ucapan Sowon tadi.

"Kajja kita bawanya ke sana! Ppalli!" tegas doktor itu.

"Geu-geurae!" sahut Sowon.

Sesudah berada didalam ruangan, Sowon dengan cepat membaringkan Eunha diatas katil ruang emergency itu untuk mendapatkan rawatan segera.

"Cik.. sila keluar.. kami ingin segera menjalankan perawatan atas pesakit!.." arah doktor itu.

"A-apa saya tak boleh berada kat sini? Saya nak temankannya.." ucap Sowon yang menampilkan wajah risaunya sambil mengusap lengan kiri Eunha.

"Tak boleh cik.. ruang ini hanya boleh dibenarkan staff sahaja.. sila tunggu kat luar.. nanti saya akan bagitahu keadaannya.." balas doktor itu sabar.

"Tapi saya kekasihnya.." Sowon masih berkeras.

"Tak boleh cik, cik kekasihnya ke kakaknya ke ibunya ke.. prosedur kerja tetap prosedur kerja.. sila keluar, nanti akan saya bagitahu keadaannya.." balas doktor itu.

"Tapi..."

Belum sempat Sowon menghabiskan katanya, dia pun telah ditarik Yuju keluar dari ruang emergency itu.

"Yah, Yuju!! lepaskan!!" berontak Sowon.

"Kau gila ke huh?! Biarkan doktor dengan pasukannya tangani Eunha dulu!! Wae susah sangat nak dengarkan arahan doktor eo?! Sowon yang aku kenal bukan macam ni lagaknya!" tegur Yuju tajam tapi dengan suara yang perlahan kerana dia tahu dimana dia sekarang.

"Tapi aku risaukan Eunha, Yuju! hiks"  Sowon kembali menangis.

"Iya, aku tahu.. tapi tenangkan diri kau.. doktor tengah merawat dia kan? Jangan fikir yang bukan-bukan, kau kena fikir positif yang Eunha takkan apa-apa.. Kajja kita duduk.." ucap Yuju menenangkan sahabatnya yang satu itu.

𝐎𝐦𝐠! 𝐈 𝐅𝐚𝐥𝐥 𝐈𝐧 𝐋𝐨𝐯𝐞 𝐖𝐢𝐭𝐡 𝐘𝐨𝐮?! (𝐒𝐢𝐧𝐑𝐢𝐧) | [ᴇɴᴅ] Where stories live. Discover now