פרק 5

2.9K 198 21
                                    

היום שלמחרת עובר מהר מידי, ובשעה שש בערב אני מוצאת את עצמי לבושה במדי המלצרים של מסעדת צ'יל אנד גריל. משמרת ראשונה שלי כמלצרית. בחור בשם שון מעביר לי את ההתלמדות, והיום אנחנו מתמקדים על למידת התפריט.

למזלי לוגן לא נמצא במשמרת, כך שאין לי הסחות דעת ואני לא מרגישה מעורערת. מכלל הצוות שנמצא במשמרת, אני לא מזהה אף אחד מהאנשים שישבו אתמול עם לוגן בזמן שהתגרה בי. אני מניחה שבקושי שמתי לב אליהם, והייתי ממוקדמת יותר מידי בחמור הזה. אני מודה שאני מפחדת מהיום שבו תהיה לנו משמרת ביחד, אני לא יודעת מה יהיה במשמרת הזו ואני חוששת.

״אלוהים אדירים, אני לא יודעת איך אני הולכת לזכור את כל המנות האלה.״ אני מגרדת את המצח שלי בחשש לאחר חצי שעה של הסבר מעמיק מצד שון על התפריט. יש יותר מיני מנות, ולכל מנה יש יותר מידי מרכיבים שלא שמעתי עליהם בחיי. הכל פה מרגיש לי פלצני מידי.

״אל תדאגי, עם הזמן את תתחילי לקלוט את הדברים. את יכולה לקחת את התפריט הביתה ולעבור על קצת, אל תהססי לשאול את המלצרים מה המנה שהם מוציאים זה יעזור לך לזכור טוב יותר.״ הוא מרגיע אותי בעוד שאנחנו יוצאים מן המסעדה, והוא מצית סיגריה.

״אני יכולה לעשן גם?״ אני שואלת בנימוס, מסתירה כל זכר למפלצת הניקוטין שיוצאת מדעתה בתוכי. גלגלי המוח שלי עבדו יותר מידי, ואני צריכה הפוגה.

״בטח,״ הוא שולח אליי את קופסת הסיגריות שלו. ״אחרי הסיגריה אנחנו נעלה לשירות, מאחר ואת לא מלצרת בעבר אז היום תיצמדי אליי ותלמדי את שיטת העבודה. מחר את תעבדי על עבודה עם מגש והקלדת הזמנות.״ הוא מעדכן אותי לגבי מה שמצפה לי בימים הקרובים. אני לא בטוחה לגבי איך שאני מרגישה עם זה, עולם המלצרות מרגיש מורכב מידי.

״אפשר לקבל את הכנות שלך?״ אני משחררת סילון עשן אל האוויר הקר.

״כן,״ הוא מביט בי.

״העבודה פה ממש קשה? אני מתכוונת מבחינת שירות לקוחות וכדומה.״

״בעיקר בסופי השבוע, כשכולם יוצאים לבלות וליהנות. כמו שאת רואה עכשיו, אנשים באים בזוגות לשתות יין וליהנות. בסופי השבוע העבודה מרגישה אינסופית, וכאילו המסעדה הופכת לתעשיית ייצור מזון. אני יכול להבטיח לך שהכסף שאת מקבלת בסוף המשמרת שווה את זה.״ הוא מחייך אליי, אבל תשובתו אינה מרגיעה אותי ואף מלחיצה אותי יותר.

אנחנו מכבים את הסיגריות שלנו וחוזרים לשירות. אני נצמדת לשון במהלך כל ההתלמדות, מקשיבה להתנהלות השיחות שלו מול הלקוחות והצוות. במשמרת נמצאות אתנו עוד שתי מלצריות, ושלושתם יחדיו עובדים בסנכרון מושלם.

HaileeWhere stories live. Discover now