cbella #3

59 4 2
                                    

" terima kasih makcik." ucap bella apabila seorang wanita linkungan 50-an memberi dia sebungkus plastik berisi makanan berwarna putih. 

Bella tersenyum. Tak sampai seminit senyumannya mati apabila dia dikerumuni dengan lima orang lelaki berbadan sasa.

" a..wak siapa ? apa a.awak nak ?" habis gagap percakapan dia. Lututnya automatik lemah bila lima orang lelaki itu datang menghampirinya dengan senyuman yang susah ditafsirkan. Bella menggeleng gelenggkan kepalanya sambil bergerak setapak demi setapak ke belakang.

Lengan kiri dan kanan bella direntap dan dipegang. Baru bella nak menjerit, mulutnya terus ditutup dengan tangan sasa milik salah seorang lelaki itu.Pipinya dibelai lembut dengan tapak tangan kasar itu sebelum lehernya yang putih itu menjadi sasaran lelaki tak berhati perut itu manakala empat yang lain hanya bersorak. Lagi bella meraung, meronta, menangis lagi diaorang suka.

" shhh..do not cry baby body makes you look more sexy." seorang lelaki berbangsa cina memandang bella dengan pandangan yang penuh dengan nafsu. Bibir bella dipagut sekali lalu. Bella meronta apabila bibirnya dicium dengan rakus. Hujung bibirnya berdarah apabila lelaki itu menggigit dengan ganas.

Air matanya tak sudah sudah turun membasahi pipinya. Dalam hati dia berdoa agar ada hamba allah yang sanggup menolong dia kerana dalam keadaan begini dia tak mampu melawan lima orang lelaki sasa dengan tubuhnya yang genit. Memang mustahil !

" hoi !" satu suara memegunkan suasana di lorong yang gelap itu. Lima orang lelaki itu datang menghampiri tuan empunya suara itu. Jejaka berkemeja merah hitam, lengannya disinsing dan renungannya seperti helang yang hendak membaham mangsanya.

Tangannya mengepalkan penumbuk. Dia tak boleh tengok perempuan diperlakukan seperti itu.

DIA MARAH!!

DIA GERAM!!

Seorang lelaki daripada lima orang tersebut keluar lalu cuba untuk menghayunkan penumbuknya tetapi pemuda itu lebih cekap mengelak dan kini lutut lelaki tersebut pula ditendang sehingga membuatkan lelaki itu meringis kesakitan.

Baru pemuda itu hendak pusing menoleh ke arah bella yang sudah jatuh terbaring, pipinya dihentam kuat sehingga membuatkan rahangnya sedikit berbunyi. Hujung bibirnya yang berdarah dikesat kasar sebelum matanya kembali memandang ke arah dua orang lelaki di hadapannya dengan bengis.

Wajah lelaki tersebut ditumbuk kemudian berbalas dengan sepakan daripada pemuda itu sehingga dua orang lelaki itu jatuh tersungkur atas tanah. Kayu yang berada di celah celah timbunan itu diambil lalu dihayunkan ke kepala lelaki itu sehinggalah lelaki itu tak sedarkan diri.

Pandangan bella mulai kabur, darah mulai keluar dari hidungnya. Bayangan pemuda yang datang menghampirinya itu hanya samar samar. Akhirnya dunia bella terus gelap. Pemuda itu duduk bercankung dihadapan bella sambil mengesat lembut air mata yang masih mengalir di pipi bella.

*****

Bella terpisat pisat membuka mata. Tangannya menggosok mata. Bella mengaduh kesakitan apabila dia baru perasan tangannya ada wayar tiub air. Dia dalam hospital !

Bella memegang kepalanya yang masih berdenyut denyut. Dahinya dipicit perlahan. Dunia terasa seakan berputar. Cahaya terang yang berada di dalam bilik itu membuatkan kepalanya lagi berpinar.

Baru ura ura bella nak bangun dari katil. Bahunya tiba tiba disentuh lembut membuatkan bella pegun seketika sebelum dia pusing menoleh ke kanan mengadap lelaki itu. Terbuntang matanya apabila lelaki yang berada disebelahnya itu adalah lelaki semalam !

Bella cuba menjauhi lelaki tersebut dan dia terus memencilkan dirinya di dalam selimut semuat muat yang boleh. Dia masih trauma dengan kejadian semalam.

" hey jangan la takut, saya tak apa apa kan awak la."

" nama saya izzam, awak ?" izzam menghulurkan tangannya tapi hanya gelengan menjadi balasan.

Bella mengeluarkan kepalanya sedikit demi sedikit dan kembali duduk seperti biasa. Sejujurnya dia masih was was dengan lelaki itu.

" bella." izzam tersenyum nipis memandang bella yang sedang memandangnya dengan perasaan yang penuh tanda tanya. 

Tiba tiba pintu bilik itu dikuak dari luar. Seorang doktor bernama alina masuk bersama stetoskop yang tergantung di lehernya sambil sebelah tangannya dimasukkan ke dalam jaket putih. Doktor alina tersenyum ke arah izzam tapi hanya wajah ketat ditayangkan. Bella memandang mereka hairan. 'tadi senyum sekarang macam singa.'

Wayar tiub air di tangan bella dibuka dan ditampal dengan kapas dan solatip.

" sepatutnya awak tak boleh keluar lagi, tapi dah ada orang yang nak awak keluar awal, saya terpaksa la juga. Nanti awak kena banyakkan berehat dan makan ubat ikut masa, sebab demam awak masih belum surut dengan baik lagi." 

Bella mengangguk perlahan dengan senyuman nipis. Peralatan itu dikemas kemudian sebelum keluar doktor alina pesan " ubat ambil dekat farmasi ye !" 

Doktor alina memandang ke arah izzam yang sedari tadi asyik memerhati gerak gerinya. Doktor alina mengeluh perlahan sebelum berlalu meninggalkan bella dan izzam. Izzam membantu bella untuk bangun, bella bersuara ;

" encik izzam tolong hantar saya semula dekat tempat semalam."

Izzam menggelengkan kepalanya. " NO ! tempat macam tu berbahaya !" 

Hujung baju izzam ditarik " kesian mak saya, mesti dia risaukan saya sebab semalam saya tak balik." air mata bella jatuh setitik demi setitik. Izzam mengeluh perlahan.

*****

BUK.

satu pukulan dan tumbukan hinggap di pipi seorang remaja hingga membuatkan remaja itu jatuh tersungkur ke atas lantai. Beg remaja itu dicampak apabila sebuah bungkusan kecil itu diambil dan disipman ke dalam poket seluar. Pandangan yang tajam diberikan sebelum 'dia' berlalu pergi dari kawasan itu.

mukanya yang tadi bengis, tegang kembali tenang apabila matanya terpandang seorang gadis yang sedang berpelukan dengan seorang wanita tua. Kemudian matanya kembali memandang seorang lelaki yang sedang duduk berdiri bersandar di bonet kereta sambil memerhati gelagat gadis itu.

" kau pandang apa ?! " soal adam kepada khai. Khai tersentak kemudian dia menganggukkan kepalanya.

" mana barang tu ?" tapak tangan dihulurkan kemudian khai menghulurkan sebuah bungkusan kecil yang berwarna putih kepada adam. Matanya masih tak berkalih dari tadi.

Adam tersenyum sinis melihat khai. Khai masih lagi memerhati sampai lah tapak tangannya berpeluh apabila gadis itu perasan yang khai memandangnya.

satu saat

dua saat

tiga saat;

Pandangan mereka masih lagi bertaut. Khai jadi tak tentu arah terus dia memusingkan badannya dan berlalu pergi. Segala bulu romanya terus menegak. Segala perasaan yang datang bertandang semuanya diusir ke tepi.


guys ! macam mana dengan bab ni ? sorry la kalau this chapter membosankan atau menghambarkan * aku cuba yang terbaik * esok dah la exam tapi aku saja publish chap ni awal * haha tolong la kalau baca tu vote * ringankan jari tu sikit haha bak orang kata senaman jari haha * silent reader please la support aku yang baru nak membangun *

xoxo kiss straight to you.

cinderbellaWhere stories live. Discover now