sedar

127 9 0
                                    

Tujuh bulan kemudian,

"Bila awak nak bangun,saya nak awak sedar.jangan seksa saya macam ni.kesian anak kita tengah tunggu awak tau",kataku kepada kyungsoo.

Aku mengusap perutku perlahan lahan sambil menangis. Lalu aku mengucup dahi suamiku yang masih terlantar di atas katil.air mataku jatuh ke wajah suamiku.aku menundukkan kembali kepalaku lalu menangis.

Irene...

Aku merasa seseorang mengusap kepalaku sambil memanggil namaku lantas aku mengangkat mukaku.lalu tangisanku semakin lebat apabila melihat kyungsoo sudah sedar.

" awak dah sedar.saya panggil doktor ehh.awak tunggu tau.",ucapku lembut.

Aku segera memanggil doktor .doktor  dan dua nurse bergegas masuk dan meminta aku menunggu di luar.aku hanya menurut.

Beberapa minit kemudian,

Doktor keluar setelah merawat kyungsoo.

"Bagaimana keadaan suami
saya doc?", soalku.

" puan ,suami puan dah sedar dari koma tapi suami puan perlu rehat yang cukup"kata doktor yeri.

Terima kasih doc.

Aku masuk ke dalam bilik itu lalu memeluk kyungsoo erat.

Irene..

Ye.awak sakit ke ?awak sakit kat mana? Soalku.

X.saya x sakit .awak tu anak saya ke?sambil menunjuk ke arah perut Irene .

"Yelaa ni anak awak .awak tahu betapa sakit saya selama tujuh bulan awak kat sini.anak awak rindu nak dengar suara appa dia tau.dan saya nak minta maaf ". Kataku sambil menahan tangis.

Maaf for what?

" maaf sebab saya,awak jadi macam ni ,sebab saya ,awak kena tanggung semua ni kalau awak tak selamatkan saya semua ni takkan jadi tau".ucapku dengan esakan.

"Tak semua ni bukan salah awak.awak isteri saya mesti laa saya selamatkan awak .saya sayangkan awak dengan anak kita.saya taknak dengar awak ungkit hal ni lagi ." ucap kyungsoo.aku hanya mengangguk perlahan.

Awak nak makan?tanyaku

Nak .dah lama tak makan?

Tunggu kejap saya pergi beli . ucapku sebelum melangkah keluar dari bilik VIP tu.

Selepas membeli aku masuk ke dalam bilik VIP tu .kemudian mengambil mangkuk untuk mengisi bubur.

Aaa....buka mulut saya suap bubur ni.kataku.dia hanya menurut.

Aku rasa happy sangat sebab dia dah sedar .sekarang aku akan jaga dia dengan baik.

Flashback

Aku menuju ke airport untuk menjemput kyungsoo yang baru pulang dari China .aku sangat teruja .aku sangat merindunya.sampai di airport aku bergegas masuk ke dalam .semasa aku menuju masuk ke dalam airport aku tidak sedar bahawa ada kereta lalu aku menjerit sambil menutup muka aku.saat itu aku rasa seseorang menolakku ke tepi lalu aku hampir terjatuh tapi ada seseorang manahanku .tapi malang bagi orang yang menyelamatkan aku kerana dia  dilanggar kereta tadi.apabila melihat orang itu ,aku pantas berlari sambil menjerit meminta tolong.

"Kyungsoo,awak kena kuat hikss ", kataku apabila kyungsoo dibawa naik atas ambulans. Sampai hospital kyungsoo dibawa ke wad kecemasan.aku mengikut dari belakang sambil menangis.

Kini kyungsoo berada di ICU kerana kecederaan teruk di kepala .doktor memberitahu bahawa kyungsoo disahkan koma.setiap hari aku setia menunggunya.perutku semakin membesar.setiap kali aku melawatnya pasti air mata aku mengalir kerana disebabkan aku dia terlantar di hospital.

End  flashback

Mr.pilot Is My HusbandWhere stories live. Discover now