Takut

153 9 0
                                    

Genap sebulan mereka berkahwin. mereka tinggal di apartment milik kyungsoo. Aku selalu bersendirian dirumah kerana kyungsoo fly ke sana sini. Aku tidak dibenarkan bekerja kerana kyungsoo mampu menanggung aku.

Pada suatu hari yang dingin,aku berada di koridor apartment sendirian.Tiba -tiba angin bertiup kencang,langit sudah menjadi mendung seperti mahu hujan. Aku menutup pintu koridor lalu masuk ke dalam bilik untuk tidur.sebelum melabuhkan punggung diatas katil sempat lagi aku menjenguk jam,jam menunjukkan pukul 9 malam.Baru hendak baring di katil tiba-tiba terdengar bunyi dentuman guruh yang kuat,aku terkejut lalu melompat ke katil sambil menekup kepala. Aku menangis ketakutan.

Hujan semakin lebat,aku menangis tanpa henti. Tiba-tiba aku mendengar seperti pintu dibuka,tangisan semakin kuat dalam keadaan yang gelap gelita."tak mungkin kyungsoo kerana dia fly seminggu ni baru Lima hari",ujarku.lama  termenung,aku dikejutkan dengan guruh  yang kuat lalu aku berteriak memanggil eomma.Tiba-tiba seseorang memeluk aku Dari belakang,aku sudah menggigil ketakutan. Aku baru hendak menolak pelukan orang itu tetapi lain pula yang jadi apabila aku memeluk  orang itu kerana terkejut akan guruh yang berdentum kuat.aku menangis sambil mengeratkan lagi pelukan itu.aku mendongak untuk lelaki itu ialah kyungsoo . aku berasa lega tetapi tangisan masih tidak henti.kyungsoo membalas pelukan.

Selepas hujan semakin reda,kyungsoo hendak bangun meninggalkan aku,aku memaut lengannya sambil menggeleng sambil berkata"awak boleh tak awak teman kat sini, Saya takut".kyungsoo hanya  mengangguk.

Kyungsoo:Saya nak mandi dulu lepas tu Saya masuk balik,okay?.

Irene:okay tapi jangan lama Saya takut sangat.

Kyungsoo bangun Dari katil lalu pergi keluar Dari bilik isterinya.

Beberapa minit kemudian,kyungsoo masuk ke dalam bilik aku dengan mengenakan baju paras bahu Dan seluar paras lutut.aku hanya melihatnya.aku mengajak dia tidur di atas katil sambil menepuk tilam yang empuk.kyungsoo berjalan menghampiri katil lalu baring di tepi aku.

Kami diam .

Aku memandang ke arah kyungsoo lalu aku mulakan perbualan ini.

Irene: awak thanks sebab temankan Saya malam ni.

Kyungsoo: sokay.nasib baik Saya pulang awal kalau tak entah  apa jadi kat awak.awak memang takut dengan guruh.

Irene:Saya memang takut guruh sejak kecil.

Kyungsoo: Ooo.oklah Saya dah ngantuk,nk tidur.

Irene:okay .

Aku melihat kyungsoo tidur sudah melelapkan mata.aku yang masih lagi takut,memegang tangan suamiku dengan eratnya lalu aku terlelap sambil memegang tangan suaminya.

Keesokannya aku terasa lemas seperti sesuatu menghalang aku bernafas.
Aku membuka mata lalu menekup mulut Ku daripada berteriak.pada masa yang sama,kyungsoo tersedar lalu kyungsoo menyandar badannya pada katil."awak hari ini Saya nak bawak awak keluar jalan-jalan di N tower".aku hanya mengangguk menandakan baiklah.

Bersambung.

Mr.pilot Is My HusbandWhere stories live. Discover now