Rela

178 12 2
                                    

Genap 3 bulan,aku di Australia maka aku harus pulang untuk menunaikan janji Ku pada mama.Apabila sampai di rumah, aku memanggil mama"mama Irene Dan balik ",kataku. Mama membuka pintu lalu aku memeluk mama " Irene rindu kat mama"kata aku sambil mengeratkan lagi pelukan itu.

Setelah bersembang lama dengan mama,Aku naik ke dalam bilikku untuk membersihkan diri.setelah itu, aku baring di atas katil lalu memikirkan tentang perkahwinan yang akan dilangsungkan seminggu lagi .

Aku pergi ke butik untuk menempah baju pengantin .aku pergi seorang diri kerana bakal suamiku tiada di Seoul tetapi ibunya ada memberikan padaku ukuran bakal suaminya.

Selepas selesai fitting baju, aku terserempak dengan joy .aku hanya berjalan tanpa menghiraukan joy.pada masa itu sakit menguasai diriku kembali.aku pandu kereta dengan laju menuju ke tasik.aku berlari Dan berteriak "aku benci kau! Aku benci kau".

Tiba dihari perkahwinanku,aku tak tahu apa yang aku rasa sama ada sedih atau gembira.selesai majlis itu,mama menyuruh aku tinggal di rumah IBU mertuaku .
Aku akur...

Pada hari pertama  berada di rumah ibu mertuaku,aku berasa kekok.selepas makan malam, aku masuk ke dalam bilik .sebaik sahaja pintu itu dikuak,tiba-tiba aku menjerit kerana melihat lelaki tidak berbaju  Dan  mulutku ditekup lalu aku mengigit tangannya pantas lelaki itu menjerit Dan melepaskan mulutku. Lelaki itu marah pada aku dengan berkata" apa hal dengan awak ni ..? Tahu tak sakit "kata kyungsoo sambil memegang tangannya yang berdarah.pada mulanya aku takut untuk bersuara tapi aku memberanikan diri untuk menhampiri kyungsoo." Awak... Saya nak minta maaf sebab gigit tangan Awak sebab tadi Saya ingatkan penjahat",terangku bersungguh-sungguh.

Kemudian aku bangun mengambil bekas peti kecemasan lalu pergi ke arah kyungsoo .aku duduk betul betul dihadapan kyungsoo. Aku menarik tangannya lembut lalu menyapu ubat Dan menampal plaster pada tangannya.aku naik ke atas katil Dan tidur disebelah kyungsoo .kyungsoo hanya memerhati gelagat isterinya .

Mr.pilot Is My HusbandWhere stories live. Discover now