PART 13

5.7K 276 30
                                    

FINAL

"Mamy ! Mamyy ! Wake up.." Baby Daisy kasi goncang2 badan Gia yang sedang lena tidur.. Gia pun terjaga dari tidur dia. Baby Daisy senyum sama Gia.. How cute baby Daisy..

"Mamy, wake up !" Baby Daisy mahu juga kasi bangun Gia. Gia pun bangun dan duduk di katil dia. Baby Daisy pun pigi dekat Gia lepas tu dia peluk Gia..

"I miss you.."  Bilang Baby Daisy..

Tersentuh pula hati Gia dengar si baby cakap begitu. "Mumy miss you too baby.."

"Baby ! There you are. Kenapa kacau mumy tidur ni baby. Pigi tempat nenek baby. Let mumy rest dulu.. " bilang Eric. Baby Daisy pun cepat2 turun dari katil saya dia lari pigi luar..
Si Eric pigi tempat saya..

"So, how are you?" Tanya Eric..

"I'm good.." Saya jawab Eric. Si Eric tingu muka saya macam ada maksud saja..

"Why??"

Si Eric nda menjawab saya tanya dia.

"Kau restlah dulu ok.. Saya keluar dulu ada kerja mau di kasi settle.." Bilang Eric sambil jalan keluar dari bilik saya..

Saya gosok2 mata saya sambil saya tingu jam di telefon saya. Astaga, rupanya sudah 7pm. Saya cepat2 bangun lepas tu saya on lampu bilik. Saya keluar dari bilik sunyi saja, macam tiada orang.. Saya pigi kamar mandi saja. Siap tu saya pigi masuk bilik balik. Bila saya buka almari baju saya ada satu dress merah panjang tergantung. Hairan pula saya, rasanya saya tiada ni dress pun.. Saya belek tu baju, rupanya ada note kecil. Saya ambil then saya baca.

"Wear this dress. Your beloved, Eric."

Automatik hati saya berbunga2 but in the same time saya curious sangat.. What is going on? Saya tertanya2. Dengan perasaan yang penuh dengan tanda tanya saya hiraukan saja buat seketika, saya bersiap pakai tu dress.  Rambut panjang saya huraikan begitu saja. Muka natural face saja. Saya ambil hp, tiada pun noti apa2.. Saya call Eric tapi dia tidak jawab. But then dia chat saya.. "Keluar dari bilik sekarang and follow the indication." Eric 📩

Saya ikut sajalah apa yang Eric chat saya tu. Saya cepat2 keluar dari bilik then saya berjalan pigi ruang tamu tapi nobody there.. Tapi saya nampak ni papan tanda dengan tulisan "This way" jalan menuju ke luar. Saya sampai di luar ada lagi papan tanda "Follow me" Saya sambung jalan sampailah di tanah sudah. Saya nampak lagi papan tanda berkelip2 di tepi tu rumah. "Come here baby"  saya senyum sendiri. What is goingg onn?? Saya rasa macam gila saja pusing2 jalan2 sendiri. Tidak tahu mana semua orang. Sampai saya di sana pun tiada juga apa2.. Bila saya menoleh ke belakang tu rumah, ada lagi papan tanda. "You're mine." Hati saya semakin dupdapdupdap.. Saya jalan terus saja, bila saya sudah sampai sana ada sejambak bunga ros di sangkut tu papan tanda. "Take me" note di bunga ros tu. Then saya pun ambil sambil saya hidu.. Saya nampak di depan saya ada kotak kena letak. "Open me" saya buka lah tu penutup. Then ada lagi kotak kecil. Saya buka penutup dia tapi kosong. Cuma ada tulisan "will" Someone play joke with me.

Saya buka lagi kotak kecil yang seterusnya ada lagi tulisan "you".
Kotak yang seterusnya "MARRY ME?" Saya tekup mulut saya. Saya rasa macam mau teriak. Saya rasa excited plus terharu. Air mata saya mula mengalir dipipi saya.

"Will you MARRY ME Gia Rovellen??" Eric yang muncul dari mana tiba2 berlutut di depan saya sambil pegang sebentuk cincin. Saya tingu dia dengan perasaan yang sangat teruja tapi air mata gembira tetap mengalir sama. Saya mengangguk tanda setuju..

"is it yess?" Tanya Eric..

"Yes ! I'll marry you.." Saya bilang sambil saya peluk dia..

"Thank you sayangg." Ucap Eric sambil dia sarung tu cincin di jari saya.

THE GORGEOUS ME ✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang