PART 2

4K 188 2
                                    

Seperti yang di janjikan Merry pun kasih kenal Gia dengan coach terbaik yang dia kenal. Pertemuan mereka pun Merry aturkan di restoran dan akan berjumpa setelah habis waktu kerja. Tepat pukul 5pm, Merry membawa Gia pigi di restoran tempat dia berjumpa dengan coachnya.

Dari jauh lagi, kelihatan coach itu sedang duduk di kerusinya sambil melihat ke skrin hpnya.

“Giaa, tuuunnaaaa kau punya coach ah.” Bilang si Merryy sambil tunjuk ke arah tu orang.

“Ishh, mana satu ni? Saya tidak tahu bah.” Jawab Gia.

“Kau ni kan Gia, nda lama sudah saya mahu tumbuk kau oh.” sambil buat muka marah sudah si Merry. Mari kita jalan pigi sana.

Makin dekat sama tu orang, perasaan Gia semakin resah. Banyak benda yang dia fikir. Apa macam kalau saya tidak kurus juga? Buang masa saja kan. Aishh ! bagus nda payah laa bah ni. Bilang tu hati si Gia.

“Merrr, nda jadi lah bah. Mari kita balik.” bilang si Gia tiba2.

Langkah si Merry pun terhenti bila si Gia cakap begitu. “Apa Giaaa ?? inda jadi?? Kau jgn begini kawan. Saya sudah cakap sama tu coach bah yang kau minta train sama dia. Jangan bah kasi gila2 orang Gia. Fikir bah pasal kenapa kau mahu buat semua ni. Satu kali lagi saya dengar kau cakap begitu saya lempang muka kau. Biar berterabur gigi kau di lantai.” Bilang si Merry dengan sedikit beremosi.

Gia hanya mendiamkan diri dan ikut Merry jalan di belakangnya.

Sampai di meja yang ada tu orang, yang si Merry bilang coach saya . saya tidak pun tingu tu orang. Si Meryy sibuk2 sudah cakap2 sama tu orang. Saya tunduk saja malas mahu angkat muka, bukan malu tapi ntah.

“Hey coach ! Lama sudah tunggu kah? Siow ah. Ni kawan saya pandai stuck2 tadi.” Cakap Merry sambil menjeling Gia.

“Its okay.” Bilang tu coach.

So guys, Giaa ni lah coach kau start from today. Kenalkan ini coach Eric dan ini adalah Gia Rovellen. Kata Merry. Tu coach pun angkat tangan mahu shake hand sama saya. Terpaksa saya pun salam lah.

“Excuse me, boleh tingu saya kah.?”Bilang tu coach Eric.

Gia pun mengangkat mukanya perlahan dan memandang muka coach Eric.

Macam terpana pula sekejap mata Gia. Hmm not bad juga ni coach. Sudahlah badan sado tinggi lagi tu. Muka pun macam ala-ala artis si Vin Diesel. Terus automatik saya teringat movie Fast and Furious bah.

“Ehemmmm !!!” tiba-tiba si Merry berdehem.

Baru saya sedar yang lama sudah saya shakehand sama tu coach. Muka tu coach pun lain2 sudah meningu saya.

“Ehh sorry. Ambil aura bah tu.” saya bilang sambil ketawa sendiri.

“Hmm okay. Bah mari duduk. Kita bincang bila kau start training.” Coach Eric.

Merry dan Gia pun menarik kerusi dan duduk. Tengah sibuk bincang pasal training. Nah menyanyi2 sudah tu cacing di dalam perut di Gia. Terus si Gia pun panggil tu pelayan di sana.

“Miss saya mau order, milo pink, nasi goreng ayam dan bakso satu. Sama jangan lupa ayam goreng special saya.” Kata Gia sambil menahan laparnya.

Automatik bertingu si coach Eric dan Merry. Si merry geleng2 saja kepala dia tingu Gia. “Kenapa kau Merry? Pening kepala kau kah?” Tnya si Gia.

“Yaa sangat2 pening ni. Banyak betul kau pigi order.” Jawab si Merry.

Coach Eric meningu saja telatah tu dua ikur kawan. Sambil2 dia minum tu lemon tea suam dia.

THE GORGEOUS ME ✔️Where stories live. Discover now