PROLOGUE

1.3K 107 0
                                    

Jimin menyarungkan hoodie nya semula sebelum berjalan masuk ke dalam rumah agam tersebut. Kilat sabung menyabung di luar. Hujannya sungguh lebat. Jimin tidak menunggu masa untuk berdetik. Dia harus segera bertindak jika dia ingin kekasihnya selamat. Ini saja caranya.

Keadaan di dalam rumah serba gelap. Tapi itu tidak mengganggu kerja Jimin. Walau bagaimanapun, tidak kira ribut atau taufan sekalipun Ara tetap akan jadi miliknya. Dia mesti bawa Ara pergi dari sini.

Sebelum Puan Min membawa Ara pergi lebih jauh darinya. Dan dia tidak ingin hal itu berlaku.

Sedang dia ingin menjejak naik ke atas tangga, tiba2 saja ada sepasang tangan menarik bahu Jimin kemudian mengangkat tubuh Jimin ke udara sebelum dilemparkan Jimin ke lantai. Jimin terkejut. Dia bangun semula sambil memandang tepat ke arah penyerang itu. Bibirnya diketap menahan geram.

"Jungkook..."

Jungkook tersenyum sinis melihat wajah Jimin.

"Park Jimin.. kau masih lagi berani nak jejak kaki ke sini? Kenapa kau rindukan rumah agam Park ke?"
"Tak guna!!"

Jimin terus mara dan menumbuk wajah Jungkook. Jungkook pantas menangkis nya dan menendang perut Jimin. Jimin tidak berputus asa. Dia lalu mencekik leher jinjang milik Jungkook. Jungkook terkapai kapai pinta untuk dilepaskan. Jimin tersenyum puas melihat Jungkook yang begitu terseksa. Jimin lalu menolak tubuh Jungkook supaya berlanggar dengan dinding. Kepala Jungkook sudah pun berdarah akibat dihentak ke dinding dengan kuat.

Kali ini Jimin mengeluarkan pistolnya dan mengetuk kepala Jungkook sehingga pengsan. Akhirnya Jungkook jatuh pengsan di atas lantai. Nafas Jimin termengah mengah. Dia lalu berlari mendaki tangga.

Langkahnya diperlahankan apabila dia sudah pun begitu hampir dengan kamar tidur kekasih nya. Dia tersenyum lebar lalu membuka pintu bilik.

Didapati Ara sedang nyenyak dibuai mimpi. Jimin pantas mendekati Ara yang begitu lena. Diusapnya kepala Ara dengan lembut.

"Ara.. oppa dah datang untuk Ara.. oppa dah datang untuk selamatkan Ara."

Tiba2 muncul sebatang kayu besbol yang diangkat ke udara sebelum dihayun kuat untuk memukul kepala Jimin. Dan Jimin mengerang kesakitan sebelum jatuh tersungkur ke lantai. Dan tidak lama kemudian Jimin tidak sedarkan diri. Kayu tadi terlepas ke lantai. Puan Min tersenyum puas.

Kejadian tadi telah menyebabkan Ara terbangun dari lena nya. Dia terkejut apabila ternampak wajah mama nya.

"Mama buat apa ni?"
"Apa yang mama buat ni sayang adalah sebab mama terlalu sayangkan Ara.."

Kata Puan Min. Mata Ara tertumpu pada sekujur tubuh yang kaku terbaring di atas lantai bersama dengan kayu besbol yang sudah pun dibasahi darah. Mata Ara terbuntang.

"Mama buat apa ni!? Encik!"

Ara terus turun dari katil dan mendekati tubuh Jimin. Ara lalu memusingkan tubuh Jimin. Dia tergamam apabila melihat darah mengalir keluar dan membasahi lantai kayu itu.

"Mama! Mama cuba bunuh dia ke?"
"Ara! Mari pergi! Dia gila!! Dia datang nak bunuh kamu sayang!"
"Tak!! Mama buat apa ni!? Cepat kita hantar dia ke hospital!"
"No!! Dia ni gila psycho! Sayang dengar lah cakap mama!"
"Mama.. dia cedera mama... kita kena tolong dia!"

Puan Min terus mengangkat tangan nya lalu melempang pipi Ara sehingga Ara terteleng ke sisi. Ara terkejut dengan kelakuan kejam mama nya itu.

"What's gotten into you mother?"
"Ara.. mama.."
"No.. we have to help him!"

Puan Min sudah pun hilang sabar. Dia terus memaksa Ara untuk bangun lalu menarik Ara keluar dari bilik. Ara meronta untuk dilepaskan. Ara terjerit jerit meminta mama nya melepaskan tangannya. Tidak lama kemudian suara Ara lenyap. Pintu bilik tertutup rapat. Dan ketika itu mata Jimin terbuka luas.

It still not end yet.. it just has begin..

Welcome to LET ME IN S2
Enjoy...

TBC

[√] LET ME IN S2 | P.J.MWhere stories live. Discover now