Bab 43

54.9K 2.6K 232
                                    

[ JIKA HARUS BEGITU ]
Akan kubiarkan cucuran air mata ini bertutur disaat bibir tidak sanggup lagi mengungkapkan rasa

SEBUKU kek pisang bersaiz sederhana digigit kecil. Hari kemuncak yang ditunggu-tunggu sudah tiba. Seawal sebelas pagi mereka berdua sudah bertolak ke La Scala Opera House yang terletak di Via Filodrammatici 2, 20121 Milan, Itali bagi menonton pertunjukan teater Titanic yang diadakan secara besar-besaran.

La Scala Opera House adalah salah satu tempat pementasan opera paling terkenal di dunia. Dibuka pada tahun 1778, dan telah menjadi rumah bagi banyak penampilan opera terkenal dan musik klasik. Bangunan ini memiliki arkitektur yang indah dan akustik yang luar biasa. Biasanya harga tiket untuk menonton pertunjukan di La Scala Opera House bervariasi tergantung pada jenis pertunjukan dan tempat duduk yang dibayar oleh para penonton.

Tiba saja ke destinasi dan mencari kotak parkir, mereka berdua berjalan beriringan disemai gelak tawa. Banjiran manusia di hadapan La Scala Opera House hiruk-pikuk kedengaran. Masing-masing kelihatan tidak sabar untuk menyaksikan pertunjukkan lagenda berkaitan percintaan Jack Dawson dan Rose Dewwit Bukater. Darleesa sempat membaca informasi yang disertakan pada kaca hadapan bangunan berkaitan sejarah La Scala Opera House sebelum mereka dibenarkan melolosi masuk ke auditorium.

Seperti yang boleh dilihat dari mata kasar, bangunan ini memiliki gaya arkitektur dengan dekorasi mewah pada abad lalu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seperti yang boleh dilihat dari mata kasar, bangunan ini memiliki gaya arkitektur dengan dekorasi mewah pada abad lalu. Khairul menerangkan serba-sedikit penerangan tentang ilmu rekaan pembinaan sehingga dia mulai berasa minat untuk mendalami selebihnya. La Scala Opera House memiliki gaya arkitektur neoklasik berdekorasi mewah. Bangunan ini juga memiliki auditorium luas, lantai siling tinggi dan hiasan dalaman yang begitu elegan. Saiznya cukup besar untuk menampung ribuan penonton.

Para penonton mula berasak melalui pintu utama untuk mendapatkan tempat duduk masing-masing. Khairul dan Darleesa berpimpinan tangan melintasi manusia ke barisan hadapan. Harga tiket untuk susunan hadapan biasanya hampir ribuan ringgit.

Tetapi menurut pengetahuan am pula, harga tiket bagi tempat duduk hadapan boleh mencecah antara dua ratus dollar sehingga tiga ratus dollar per tiket, atau mungkin lebih dari itu. Namun begitu, harga mungkin bervariasi dari pertunjukan ke pertunjukan, juga untuk bahagian balkoni yang disusun bertingkat.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Jika Harus BegituWhere stories live. Discover now