6

5.1K 309 2
                                    

"Apa masalah kau?!" Ya Allah malunya kena marah depan-depan budak. Tapi, kurang-kurang aku bersyukur kerana ibu bapa Awin, Hal dan Qal selamat cuma cedera sikit sahaja.

"Abang, janganlah marah kakak ni." Awin datang menarik hujung baju Naz. Aku tersengih suka sebab ada yang backupkan, nak mengharapkan Simon, Mike atau Arabella memang taklah diaorang nak lawan dengan pakcik rimau sorang ni.

"Kakak, nama kakak cantik siapa?" Tanya Awin. Aku dukung dia dan letak diatas riba sambil tanganku dibalut oleh Naz.

"Auch!" Sakit lenganku apabila Naz menekan pada kesan lebam biru di lengan aku. Kes penjahat tak guna tu lah. Cengkam tangan aku macam mainan squishy.

"Panggil kak Jasmine."

"Eh, macam nama bunga."

"Kak Jasmine, terima kasih selamatkan mummy dengan daddy Awin." Budak kecil itu mengucup pipiku. Aku gelak senang. Terasa basah sejuk pipiku apabila Naz menyapu dengan alcohol swap.

"Apa masalah awak ni?"

"Ada orang jealous sebab pipi buah hati dia kena cium." Sakat Simon dari jauh.

Aku membalas mencium pipi Awin. Tubuh Awin aku letakkan di bawah dan dia berlari kearah abang-abangnya. Aku tersenyum menunduk apabila ibu bapa Awin mengucapkan terima kasih kerana telah menyelamatkan anak mereka.

"Cik Laila Jasmine, tahniah dan terima kasih kerana telah berjaya menyelamatkan mangsa tebusan. Pihak polis amat berterima kasih juga kerana cik Laila telah berjaya membantu kami menangkap penjenayah yang telah lama kami cuba memberkasnya." Kata Inspektor Zackery kepada aku dengan senyuman kacaknya. Sungguh aku terpaku.

"Dah, jom balik." Naz mengarah aku masuk ke dalam jeep miliknya. Jeep yang dinaiki memberikan seribu satu kenangan. Cepat aku pejam mata untuk rehat. Tidak mahu kenangan lama menghantui.

 Tidak mahu kenangan lama menghantui

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zackery berdiri di balkoni. Wajah manis dan cantik Laila terbayang diwajahnya. Sungguh dia kagum dengan ketangkasan, kebijaksanaan dan keberanian yang ada dalam diri gadis itu. Ini bukanlah kali pertama bagi dia melihat seorang wanita menjalankan operasi yang berbahaya sebegitu tapi entah kenapa kagumnya terhadap Laila sedikit sebanyak menarik hatinya. Dia nekad ingin bertemu mata sekali lagi dengan Laila Jasmine dan harap mereka dapat mencipta hubungan sebagai sahabat selepas ini. Atau mungkin boleh jadi lebih daripada kawan.

 Atau mungkin boleh jadi lebih daripada kawan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Adam berjalan ke sini ke mari. Dia buntu. Buntu untuk mencari kehilangan adiknya. Sudah puas dia menelefon adiknya tapi semuanya masuk ke voicemail. Malahan, kawan sekerja adiknya juga sudah disoal tapi tiada seorang pun yang tahu keberadaan gadis itu.

Malah, konco-konconya yang diupah untuk mengawasi adiknya turut kehilangan jejak. Hanya informasi mengatakan kereta adiknya masih berada di kawasan parkir sebuah mall. Tapi, anehnya kereta adiknya tidak dipecah atau dirompak. Barang-barang peribadi adiknya juga tidak kelihatan di kawasan terakhir adiknya berada. CCTV lansung tidak menangkap wajah adiknya bercakap dengan sesiapa.

"Jasmine, where have you been? Abang risau macam orang gila ni!"

"Adam, are you ok?" Satu tangan mengusap bahu Adam.

"I'm fine, Atilia. Pergi tidur sana." Kata Adam memaksa.

"But I can't sleep without you." Mahu tak mahu, Adam peluk juga tubuh itu dan mereka baring diatas tilam yang empuk. Walaupun, tidak sampai beberapa minit perempuan itu tidur disisinya, Adam masih tidak dapat melekapkan matanya kerana masih memikirkan keberadaan adiknya.

Nah, sis belanja sikit. Mana tahu korang rindukan si Laila yang tak boleh dijangka ni kan? Hahaha. Mesti korang tertanya-tanyakan siapalah si Atilia ni. Eh, takkanlah si inspektor kacak tu dah ada hati dengan Laila? OMG!!!
Jangan lupa vote dan comment. 😘
Love, CKK

PrimRose - I Can't Live Without YouWhere stories live. Discover now