Tiga Puluh Enam [ Harga Diri ]

20.8K 496 67
                                    

" Zaquan.."

Bila pintu tiba tiba ditolak kasar dari luar. Wajah pertama yang menyentuh deria penglihatan aku ialah wajah bengis Zaquan. Pandangannya ditumpukan pada wajah aku, sedikit pun fokus nya tidak beralih. Dadanya berombak mengawal nafas.

Dua saat sebelum tangan aku direntap kuat sehingga aku spontan berdiri, betul betul berhadapan dengannya. Dan pada saat itu aku pakukan pandangan aku pada wajahnya. Sumpah aku takut dengan Zaquan tika ini. Kaki aku masih lembik dan seakan hilang terus semangat aku bila berhadapan dengannya. Pada saat ini entah kenapa otak aku memilih untuk jadi beku, lantaran lidah aku gagal menyusun ayat seterusnya. Jujur aku tak bersedia lagi untuk bertemu dengannya pada saat saat macam ni. Selama hampir 2 minggu aku lari dari dia, siapa sangka pada saat ini dia dibawa kembali pada aku. Aku cuba melawan dengan menarik tangan aku kembali namun hasilnya hanya sia sia bila dia cekap menarik aku kembali merapat dengan tubuhnya.

Tangan aku ditarik mengikutinya keluar. Melewati puluhan manusia yang sedang mabuk teruk. Dentuman lagu yang menggegarkan seisi kelab seakan sunyi pada pendengaran aku. Seakan yang wujud cuma aku dan dia. Sedar sedar aku sudah keluar dari kelab. Dan di hadapan aku ada deretan kereta kereta punya entah siapa. Mata aku berpinar melihat cahaya lampu kereta yang menyilaukan.

Pintu Mazda dibuka dan aku dipaksa masuk. Sisa sisa alkohol yang aku teguk tadi masih belum hilang sepenuhnya, membuatkan otak aku hilang respon untuk menolak. Dan Zaquan akhirnya duduk di kerusi pemandu. Kini cuma ada aku dan dia di ruangan ini. Senyap. Tangannya kuat menggenggam stereng. Dia masih diam dan langsung tidak berkata apa. Lambat lambat kepalanya ditundukkan pada stereng kereta.

" fuck."

Aku dengar gumamnya di bawah nafas.

" FUCK! FUCK! FUCK! FUCK YOU MELLISA!"

Terhinjut bahu aku bila dia tiba tiba menjerit. Dan pada saat itu pedal minyak ditekan habis menyebabkan kereta menderu laju di jalan raya. Pucat bibir aku terkejut dengan sikapnya yang tiba tiba itu. Zaquan macam jadi gila, jeritan aku langsung tak dipedulikan. Seatbelt yang merentasi badan, aku genggam kuat. Aku tak tipu bila ada air mata yang mengalir di pipi aku. Aku terlampau takut dengan perubahan sikap Zaquan. Entah berapa lampu isyarat merah yang dia selamba potong.

" Zaquan pl.. please stop.."

Bersungguh aku merayu. Namun Zaquan semakin menggila. Dia langsung tak menoleh ke arah aku. Sebaliknya fokus nya hanya pada lebuh raya di hadapannya. Aku tak tahu entah ke mana aku dibawa. Yang pasti sudah lama kereta ini dibawa olehnya.

Aku pejamkan mata rapat rapat, berharap agar kereta ini berhenti di mana mana.

Dan doa aku seakan didengar bila aku dapat rasa kereta beransur berhenti perlahan lahan.

Be careful of what you wish for.

Bila aku buka mata, Zaquan sudah tiada dalam kereta. Di hadapan aku cuma lot lot kedai yang masih terang benderang lampunya.

Pintu kereta aku bukak dengan tangan yang menggigil. Dan papan tanda yang terpampang di hadapan aku, aku baca dengan nafas yang tersekat.

Hotel Premiere Inn.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Redrose Where stories live. Discover now