Tiga Puluh Empat [ Show ]

17.1K 552 58
                                    

Berdentum kuat speaker utama yang diletakkan pada 4 penjuru hall, dari tadi tak berhenti memainkan lagu lagu yang berbeza mengikut DJ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Berdentum kuat speaker utama yang diletakkan pada 4 penjuru hall, dari tadi tak berhenti memainkan lagu lagu yang berbeza mengikut DJ. Lampu lampu neon yang melekat pada siling tinggi hall berkelipan menyimbah cahaya cahaya terang yang bertukar tukar warna setiap masa.

Tepat membelah tengah hall, sebuah pentas panjang yang bersambung terus dengan meja bar utama menjadi tumpuan ramai pemuda pemudi duduk di situ sedari tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tepat membelah tengah hall, sebuah pentas panjang yang bersambung terus dengan meja bar utama menjadi tumpuan ramai pemuda pemudi duduk di situ sedari tadi. Masing masing semakin teruja dengan tarikan kemuncak yang dijanjikan malam itu.

Empat buah bilik berbentuk cube dengan dinding yang diperbuat daripada see-through glasses melekat pada bahagian atas hall menempatkan golongan VIP untuk menyaksikan sama acara klimaks yang dinantikan sejak tadi.

Rentak muzik beransur hilang digantikan dengan muzik latar yang mendatar perlahan.

Lampu berubah malap, yang tinggal hanya simbahan spotlight yang membawa fokus pengunjung pada pentas kaca di tengah hall. Sorakan pengunjung club melatari malam yang sudah beransur hilang dimakan waktu.

Aku pejamkan mata. Mengumpul semula kekuatan yang sudah hilang terbang sejak tadi. Aku dapat rasa tangan Kate menggenggam tangan aku bagai memberikan semula keyakinan aku.

" Enjoy the night, Mellisa. Forget everything. " botol beer yang masih belum luak diletakkan dalam genggaman aku.

" This will help you overcome your fears and make you feel better. "

Rasa pahit beer aku telan masuk ke dalam kerongkong digantikan dengan sensasi pekat yang tertinggal di dalam mulut.

Botol beer aku togak sehingga hampir kosong. Lelehan beer yang meleleh ke hujung bibir aku lap dengan belakang tapak tangan.

Botol yang kosong aku letak ke tepi.

"Ladies and gentlemen, please welcome our hottest angels of all time, Katherine and Lisa!"

Thud

Bagai terlepas satu degupan jantung aku, bila nama aku bergema disambut sorakan pengunjung club yang jelas teruja.

Serentak dengan itu lagu Focus dari Arianna Grande berdentum dari corong speaker menambah rencah pada malam yang berubah ganas.

Aku tak sedar bila Kate berlari masuk di atas pentas. Sempat dia menjeling ke arah aku seolah memberi isyarat supaya ikut bersamanya.

Redrose Where stories live. Discover now