MAGE (TRAP) BOOK 3

114 3 1
                                    

Sinopsis:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sinopsis:

Lucinda Fergusson atau Yoshikawa Emi telah mengetahui takdir sebenarnya. Dia sedar yang hidupnya dalam bahaya selagi Suez Knessdar Fothe hidup. Disebabkan itu, Lucinda memilih untuk terus bertahan dan menentang Suez Knessdar Fothe apabila Suez Knessdar Fothe muncul.

Namun, Grey Fergusson amat khuatir akan keadaan anak gadisnya. Oleh yang demikian, Grey Fergusson menggunakan pelbagai cara untuk melindungi Lucinda. Bagi Grey Fergusson, walaupun itu takdir Lucinda tetapi dia sebagai bapa kepada Lucinda akan menggunakan seluruh kekuatan yang dia ada untuk melindungi Lucinda.

Professor Roosevelt Evan tahu apabila tiba masanya, Lucinda pasti akan pergi meninggalkan mereka. Peperangan yang bakal berlaku akan menyebabkan Lucinda dan Suez Knessdar Fothe mati bersama. Oleh itu, Professor Roosevelt Evan akan terus melindungi Lucinda sehinggalah kuasa magiknya setanding dengan Suez Knessdar Fothe.

Eros Peteson tidak akan membiarkan nasib Lucinda menjadi seperti Sylvia. Eros Peteson berazam tidak kira sesukar mana peperangan, dia akan terus melindungi Lucinda daripada kematian. Pendapat Eros Peteson mula bercanggah dengan Professor Roosevelt Evan. Eros tidak mahu Lucinda mati dengan nasib yang tidak pasti seperti Sylvia. Itu akan membuat peristiwa pada 200 tahun yang lalu berulang. Jika perlu, Eros Peteson akan menggunakan kuasa magiknya untuk membuat Lucinda hidup kekal abadi walaupun magik itu bertentangan dengan undang-undang dunia.

Tidak kira sejauh mana pendapat orang, segala pilihan ada di tangan Lucinda. Adakah Lucinda akan memilih untuk mengorbankan dirinya bersama Suez Knessdar Fothe seperti yang diramalkan atau dia menentang takdirnya dengan membunuh Suez Knessdar Fothe tanpa perlu dia mengorbankan diri?

Mage (Nightmare) Book 2Where stories live. Discover now