▶C26-[Camp!ng]

8.6K 454 7
                                    

1

2

3

One week later

Navy High School

---

ting...ting...ting....

Perhatian kepada semua pelajar tingkatan lima, sila berkumpul di Navy Hall setelah tamat sesi persekolahan. Sekian terima kasih.

ting.... ting... ting....

Aku mengeluh. Baru saja selesai uruskan kes mamat malaun hijau tu. Lepas ni ada perjumpaan la pulak. Dah sah+sah jumpa pula dgn mamat tu.

Sekarang ni dah pukul '1.20 petang.' Sesi persekolahan tamat kul 1.30 petang. So that's mean, still ada 10 minit lagi sebelum loceng berbunyi.

Kringg.....

Tengok. Cepat nya sepuluh minit berlalu.

Semua pelajar berpusu-pusu untuk pulang ke rumah. Aku dengan malasnya menuju ke kelas 5 Pearl untuk mengambil beg sekolah.

Skip

Jalan-jalan. Kau orang jalan pakai kaki ke mulut? Itu yang aku tak faham. Umur dah besar panjang, dah tingkatan 5 dah pun tapi perangai macam.....ntah la. Tak tau nak describe camne.

Okey sekarang aku berjalan dengan member-member Angelz yang lain.

Macam biasa, member aku yang panas baran ni dah menengking.

"Jalan tu cepat la sikit! Ni tak jalan dah macam siput bab*. Kau tahu tak kau buang masa orang lain!?" tengking Qaira kepada pelajar-pelajar yang berjalan di hadapan kami.

Semasa Angelz masuk ke hall. Suasana menjadi krik.. krik.

Tahu takut.

Angelz berjalan ke tiang hadapan dewan dan menyandar di situ sambil menunggu ketibaan pengetua.

Apa yang mustahak sangat? Sampaikan nak jumpa selepas sesi sekolah tamat. Tak boleh ke cakap esok je?

Aku malas nak merungut. Jadi dengan hati yang terpaksa, ku relakan saja. Tunggu punya tunggu, lima belas minit berlalu baru pengetua tiba di dewan.

"Ehem. Assalamualaikum dan selamat petang." dehem pengetua sebelum memulakan perbicaraan. Mungkin sebab dia nampak pelajar-pelajar macam lalai dengan kerja masing-masing je.

"Waalaikumussalam."

"Selamat petang."

Jawab semua pelajar tingkatan lima muslims and non-muslims serentak.

Punya lah panjang lebar pengetua berucap. Rupa-rupa keyword beliau, just nak cakap yang semua pelajar tingkatan 5 wajib menyertai camping yang akan diadakan.

(warning: kalau korang tak ingat kelas² form 5 dekat Navy High School, sila rujuk chapter; Second Intro)

Bonda Azlin cakap. 5 Pearl, 5 Diamond dan 5 Golden akan ke Tapah, Perak.

Manakala 5 Silver, 5 Bronze 1 dan 5 Bronze 2 akan ke Johor. Aku tak ingat lah pulak apa nama tempat tu. hehe. Tapi yang pasti dekat Johor lah.

AVSC #1 : Angelz Vs Crownz ⓒWhere stories live. Discover now