▶3-[NEW PLAN]

11.7K 651 14
                                    


(EDITED VERSION)

√√√Angelz PoV√√√

Paris,France

CUTI musim luruh bagi semua pelajar di Kota Paris telah bermula sejak seminggu yang lalu.

Hari ini, Alana dan Qaira akan ke Paris seperti yang dijanjikan oleh mereka pada minggu lepas. Actually, Malaysia dah moden sebab sekarang mereka pun cuti semasa musim luruh di negara-negara barat.

Alah korang ni...jangan lah percaya yang Malaysia dah moden sampai ke tahap tu sekali. Selagi Najib still jadi perdana menteri takde maknanya itu akan terjadi kecuali kalau aku yang jadi perdana menteri. Haha, Angan-angan tahi lembu.

Sebenarnya Malaysia cuti sebab hari raya Aidil Adha. Tahun ni tahun zaman Angelz so ikut dia lah nak buat cuti apa pun. Huhu.

***

ANGELZ berkumpul di mansion milik keluarga Olive untuk berbincang mengenai plan baru yang harus dirancang semula itu.

Di sebuah bilik rahsia yang terdapat di mansion Olive merupakan tempat mereka berkumpul setiap kali ada perbincangan mustahak. Di bilik itu terdapat meja mesyuarat yang mempunyai lima kerusi dan di depan ada LCD untuk tayangan pembentangan mereka.

"So? Macam mana dengan keadaan di Malaysia? Everything goes fine?" tanya Olive memulakan perbincangan. Di merupakan leader jadi dia duduk di kerusi paling depan. Yang lain menghadap antara satu sama lain.

"Okey. Cuma masalah dia, lelaki tu je." jawab Alana. Keadaan sekarang ini amat serius dan formal.

"Disebabkan dah hampir setahun kita tak berjumpa face to face and almost one year korang kat sana, so bentangkan apa yang korang dapat masa sesi siasatan di Navy High School." arah Olive. Alana dan Qaira mengangguk lalu berdiri bersiapa sedia untuk membentangkan hasil kerja mereka.

Olive bangun dari kerusi nya kemudian mengambil tempat yang diduduki oleh Alana tadi supaya mudah dia melihat apa yang akan dibentangkan oleh mereka sebentar lagi.

"Macam yang kitaorang inform kan, sekarang Raja Tania dan Divas merupakan grup yang berkuasa di Navy. Crownz pula mewakili pihak lelaki dan menguruskan semua hal yang berkaitan di Navy. All of them are prefects. Leader mereka ialah Tengku Adry Zafran." beritahu Qaira panjang lebar. Olive, Airin dan Fiska mengangguk faham.

"Tengku Adry Zafran? Tak pernah dengar pun." ujar Airin mula bersuara. Sesungguhnya dia memang tak pernah kenal dengan lelaki yang mempunyai nama agak berpangkat itu.

"Of course you are. Sebab dia merupakan pelajar baru yang melangkah masuk ke Navy tiga bulan selepas kita berpindah ke Paris. Maybe about two half years ago." balas Alana menyatakan lagi maklumat yang diperolehi melalui penyiasatan itu.

"Okey, disebabkan kita masih tak kenal dan tak tahu pasal Crownz dan new member of Divas, so let's introduce them first." cadang Fiska. Dia sememangnya masih belum mengenali mereka tapi kalau member yang lain pasti sudah hampir lupa kerana sudah lama mereka meninggalkan Navy.

"Erm, sure. So let's start with the boys first." kata Qaira kemudian dia menayangkan satu persatu gambar ahli Crownz. Ada gambar solo, berdua dan ada juga yang beramai-ramai.

AVSC #1 : Angelz Vs Crownz ⓒWhere stories live. Discover now