Arahan

484 40 0
                                    

Suasana menjadi hening seketika.Kenapa?Sebab aku nak tengok berapa lama diorang boleh tahan tak bersuara.'

"Kenapa kau kurung kitorang dekat sini?"Tanya Izzah .Akhirnya ada yang memecahkan suasana yang krik krik.Namun bukan itu soalan yang aku nak korang jawab..jadi,aku diam.

Seakan memahami aku Izah bertanyakan sesuatu yang amat menarik perhatianku."Kau benci kitorang?"Soalnya.Aku tersenyum dan hanya menjawab dengan satu patah perkataan."Ya"

"kenapa?"Soal Izzah yang sedang memerhati sekeliling.Mencari di mana suara aku keluar?Haih,dekat bawah kerusi hang tu aku letak speaker dia.

"Kauorang ingat peristiwa 12 september 2016?"Soalku.Takmungkin mereka lupa apa yang telah mereka lakukan.Mereka memalukan seseorang yang paling aku sayang.Seseorang yang aku rasa sedih kalau dia sedih.(Okay kenapa bahasa macam bahasa baku ni?)

Mereka berpandangan antara satu sama lain.Aku tersenyum sinis.Kauorang ingat aku akan lupakan macam tu je?Dont you know sekecil mana pun kesalahan yang kau buat aku akan ingat sampai mati!

Sebab korang dia meminggirkan diri.Sebab korang dia masuk ke dunia hitam.Dunia kekejaman.Dunia kejahatan.Dan sebab korang juga dia mati!

-tbc-


Log In 2Where stories live. Discover now