Undi

595 51 3
                                    

Aku memerhati setiap satu kawan lama yang pernah membuat kesalahan kepadaku.Haa tulah,masa kecik tak nak mati dah besar menyusahkan orang pula nak bunuh kau.Eh jap,sejak bila Mimi jadi psiko dan sejak bila mimi jadi pedendam?Sejak ain suruh dia jadi mastermind The End of Your Life.Haa nampak?Semua sebab Ain.Takguna punya Ain.

"Aisyah.Kau pergi keluar.Bawak balang kaca tu.Bawak pistol sekali.Yang taknak dengar kata tu kau tembak je"Arahku kepada Aisyah sambil menunjukkan balang kaca yang berada tidak jauh dari kami.Aisyah hanya mengangguk.Pelik juga dia ni tak bercakap sejak kami semua sampai.Takpe,biaq pi dia nak hidup.

Aisyah berlalu keuar dari bilik kapten dan mengatur langkah ke lobi.Ya,aku beli kapal cruise.Mohon jeles.*Smirk* .Perlahan-lahan Aisyah memulas pintu lobi dan memasuki kawasan itu.Mata-mata semua tertumpu ke arahnya.Namun riaksinya masih sama.Dingin.

Beberapa orang lelaki yang agak tinggi datang mendekatinya.Tanpa teragak-agak dia mengeluarkan sepucuk pistol m-18 dan menghalakan kepada mereka."Kau gerak kau mati"Kata Aisyah.Ayat yang ringkas namun akibat kehadiran pistol itu membuatkan hati lelaki mereka seperti hendak luluh.

"Beratur sekarang"Arah.Aisyah lagi.Cepat-cepat mereka mengikut segala arahan Aisyah.Suasana yang sepatutnya ceria di dalam kapal persiaran mewah bertukar suram.Abih kau nak ceria macam mana kalau nyawa di hujung tanduk?

"Kenapa kau bawak kitorang dekat sini?"Tanya Fahmi yang sudah beratur.Wajah yang kacak , tinggi dan putih.Ya,dia gilaan para pelajar dulu.Tapi tidak sekarang harapan untuk kau hidup..macam dah takde.

"Kauorang semua ada cari pasal dengan bos aku.So,berani buat berani tanggung"Kata Aisyah disebalik topeng.Kau gila tak pakai topeng?Aisyah meletakkan balang undi di atas meja kayu di hadaan meraka yang sedang beratur.

"Cabut undi dan tengok bilik nombor berapa yang kau semua dapat.Lepas cabut,cepat-cepat masuk ke bilik dengan nombor yang di tetapkan"Arahku melalui mikrofon yang disediakan.Percakapan mereka dan semua perbuatan mereka aku perhatikan.Perangkap sudah tersedia,tinggal mangsa sahaj yang belum.Aku tersenyum sinis apabila memikirkan perkara yang akan terjadi selepas ini.

-tbc-

Hai! Ain nak promote story.Dia tak suruh ain promote but ain nak promote juga hahahaha 

-Death Wish by : sakuraorkid

Ain dah baca story dia,best sangat! Cerita pasal perempuan psiko agagaga.So,kalau ada masa terluang tu bacalah.Ain memang tak baca sangat ff ni ain baca pun yang kawan ain punya tu oun dah berkurun diorang tak update --' so,cerita ni memang best !!HAHHA oh ya,esok ain ank buat marathon cerita log in.Pastu marathon cerita asrama berhantu and ikutlah lepastu ain nak buat marathon cerita apa pulak sementara cuti ni.Okay?Rasa dah banyak sangat membebel.So bye!Do vote and comment <33

Log In 2जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें