Pertemuan

8.3K 44 0
                                    

Cuaca panas terik, Ijad bermandian peluh sekadar untuk melihat pemainan sepaktakraw antara pelajar-pelajar jurusan Akauntensi dan Mekanikal. Pada hari Sabtu tiada banyak kegiatan yang berlangsung di kampus, Halim mengajak Ijad ke Waterfront tetapi ajakan Halim ditolak. Katanya ingin menghabis kerja-kerja sekolah.

Rudi dan Haikel ternyata hebat. Sepakan mereka tajam dan tepat. Payah untuk pihak lawan menumbangkan kubu pertahanan mereka. Sorakan berulang-ulang "Yeaahh!", "Op!" dan "Amik!"  diantara mereka sewaktu beraksi menjadi bahan gelak bagi Ijad. Sepertinya mereka berlaga siapa yang sorak lebih kuat.

Selesai permainan, pemain-pemain menuju ke bilik mandi yang terletak di stadium. Ijad membuntut dari belakang.

Ada yang mandi dengan berseluar-dalam, ada yang bertelanjang bulat termasuk Haikel. Ijad mandi bersama untuk membersihkan diri dari peluh-peluh yang melekit di badan. Riuh suasana kamar mandi dengan siulan dan nyanyian. Ada yang terpekik-pekau macam beruk dalam zoo.

Ijad cuba menarik nafas panjang tika terlihat kontol-kontol budak disitu. Ada yang lebat bulunya dan ada yang licin botak. Ada yang kecil, ada yang besar gila. Saat terlihat kontol Haikel, zakar Ijad menjadi tegang. Dengan pantas tangannya menutup supaya tidak dilihat orang.

"Adoi..adoiiii...pedih," teriak Ijad. Matanya termasuk buih sabun. Lagi kedua tangannya meraba-raba paip air, air dari shower menyiram ke mukanya. Haikel yang disebelahnya menolong menekan tombol paip air.

"Kenapa kau stim?" Bisik Haikel setelah Ijad selesai mengosok matanya.

Ijad terus bengang. Dengan pantas dia memusingkan badannya dari Haikel.

"Hahaha.." Haikel gelak kecil lalu pergi mendapatkan tuala untuk mengeringkan badannya. Ijad lari ke toilet dan bersembunyi di situ sehingga kesemua yang lain beredar.

"Celaka!" Ijad menyumpah. "Mampos aku."

Angry BirdNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ