Part 12

2.2K 55 5
                                    

"I'm sorry but I love you"

"Thank you sayang" Danial mencium pipi Kat.

Mata Kat membulat melihat tindakan Danial. Pelukan dilepaskan. "Danial tidur sini dulu esok balik okey" ujar Tengku Irina.

"Okey ma, jom sayang masuk tidur" Danial menarik Kat ke dalam bilik.

"Eee..lepas la mama dengan papa dah tak dak kan" Kat meronta agar tangannya dilepaskan.

Danial menolak Kat ke atas katil. Danial memanjat ke atas katil menghampiri Kat. Butang bajunya di buka satu persatu. Kat mengundur dirinya ke belakang.

"Apa kau buat ni hah" Kat semakin ke belakang.

"Saya nak hak saya" Danial membaling bajunya ke bawah. Cap Kat dibukanya.

"Jangan la...aaaaa" Kat menjerit namun mulutnya ditekup.

"Shh...saya nak mandi la aishh" Danial menapak masuk ke dalam bilik air.

Kat menghela nafas lega. Kat menepuk bantal dan selimutnya. Danial keluar dengan tuala di pinggang "sebelum ni dia mandi lepas aku keluar" bisik Kat. Kat menelan air liurnya melihat six pax pada tubuh Danial. Danial senyum apabila Kat melihatnya begitu.

"Ehem" Danial berdehem untuk menghentikan lamunan Kat.

"Hah..a..a..awak aishh aku dah kemas dah tepi aku nak mandi" Kat berjalan menuju ke bilik air. Tangannya ditarik sebelum masuk ke dalam bilik air.

"Kalau awak nak tengok six pax saya lagi minta ja free of charge" bisik Danial di telinga Kat.

Kat menelan air liurnya lalu berjalan. Danial masih belum melepaskan tangannya. Badan Kat dipusing memghadapnya. "Saya tak habis lagi awak nak pergi mana" usik Danial. Danial mendekatkan bibirnya dengan bibir Kat. Kat tergamam lalu memejam mata menghayati setiap detikan.

Tangan Danial melingkar belakang Kat. Kat memeluk erat Danial. Mereka bercium agak lama. Perlahan-lahan ciuman dilepaskan oleh Danial. Kat memandang Danial dan terdiam. Mukanya sudah pun merah dan segera ke bilik air. Danial tersenyum melihat Kat.

Kat menarik comforter menyulubungi badannya. Kat merasa sebelahnya tergelam menandakan Danial sudah pun berbaring. Danial mula bersuara. "Kat nak minta something boleh" ujar Danial.

"Apa dia" balas Kat.

"Kat mulai sekarang dibenarkan guna panggilan abang,awak,sayang ja. Boleh dak guna semua ni" jawab Danial.

"Okay la" dalam hati Kat merasakan dirinya dihargai.

Tinggal beberapa bulan sahaja lagi. Matahari menyinari masuk ke dalam bilik. Burung berkicauan di pagu hari. Danial meluru ke keretanya untuk kerja. Kat dihantar pulang ke rumah oleh driver Tengku Irina. Kat menapak masuk ke dalam rumah.

Kat mengemas pakaiannya sebelum menyediakan makanan. Kedengaran bunyi loceng di luar rumah menandakan ada orang yang datang. Kat meluru ke bawah untuk melihat siapa yang datang. Matanya membulat melihat Syafiq di luar rumah. Pagar elektrik dibuka kereta Syafiq meluru masuk.

"Awak buat apa datang sini sat lagi kita jumpa la" ujar Kat.

"I datang saja nak tengok you la baby..tak nak jemput I masuk ka" balas Syafiq.

"Ya la jom masuk" Kat mempelawa Syafiq masuk.

"You, I tahu you suka I lagi get back please lagi pun laki you tak kan tau" ujar Syafiq memegang tangan Kat.

"Ya memang I sayang and suka you tapi I takut suami I tahu" jawab Kat ragu-ragu.

"Dia tak akan tahu jom get back" Syafiq menarik Kat.

"Okay" balas Kat. Syafiq menarik Kat dalam pelukannya. Kat membalas pelukannya. "I love you sayang" Syafiq memeluk Kat lebih erat.
"I love you too" jawab Kat tersenyum.

Nak buat apa aku takut lagi pun tinggal berapa bulan ja lagi aku dengan dia kena cerai. Aku masih lagi sayang Syafiq.

Malam menjelma tiba Kat bersiap untuk keluar bersama Syafiq. Bunyi hon kedengaran Kat meluru keluar dan terlihat Syafiq. Kat berjalan ke arah kereta Syafiq. "Suami you tak ada ka?" tanya Syafiq.

"Tak dia balik lambat biar la kat dia" jawab Kat.

Danial baru pulang dalam berapa minit setelah Kat pergi. Danial menapak masuk ke dalam rumah memanggil Kat. Satu panggilan diterima Danial.

+hello, Rayyan apa hal?

-kau dekat mana sekarang.

+aku baru balik ni.

-Kat ada kat rumah dak?

+tak ada. Kenapa?

-sah dah. Isteri kau keluar dengan laki lain siap pegang tangan, peluk bagai.

+kau biar betul

-ya la aku dekat Secret Recipe ni. Sat lagi aku send gambar.

+haa okey.

Danial mematikan panggilannya. Satu mesej dari whatsapp diterimanya. Satu gambar yang dihantar oleh Rayyan kepada Danial. Danial terkejut melihat Kat dan Syafiq. Lutut Danial menjadi lemah dan dia rebah. Jam menunjukkan pukul 11 malam. Kat dihantar oleh Syafiq.

"Bye sayang goodnight" ujar Syafiq.

"Bye. You too" jawab Kat. Kakinya menapak masuk ke dalam rumah. Kat menutup pintu secara perlahan. Satu demi satu tangga dijejaknya. Satu suara menegur Kat dari belakang.

"Awak pergi mana?" kata Danial mengawal perasaannya.

"Keluar la"balas Kat.

"Saya tanya sekali lagi awak pergi mana" suara Danial agak tegang.

"Says keluar dengan kawan la yang awak nak marah kenapa" Kat memaling wajahnya.

"Keluar dengan kawan atau dengan Syafiq. Awak keluar tanpa izin saya. Awak curang dengan saya awak tanggungjawab saya Katrina Raisarah. Awak berpeluk dengan lelaki lain di luar tanpa pengetahuan suami awak. Saya yang kena tanggung dosa awak. Saya bukan suami yang dayus Katrina" suara Danial mula meninggi.

"Kita hanya 6 bulan awak tak perlu sibuk hal saya. Kenapa awak nak sibuk sedangkan saya dengan awak tinggal berapa bulan sahaja lagi" jawab Kat dengan marah.

"Sebab saya tak akan ceraikan awak. Saya sayang awak. Saya cinta awak sepenuh hati saya. Walaupun awak tak pernah panggil saya abang dengan ikhlas saya masih tunggu awak sehingga awak bersedia. Saya buat macam benda dekat awak supaya awak nampak yang saya cinta awak. Tapi awak tak nampak semua tu awak hanya fikir bila kita akan cerai. Awak tak pernah bagi saya peluang dalam hati awak. Awak boleh keluar dengan lelaki lain dan suami awak yang tanggung dosa awak. Saya dah penat Katrina" Danial meraup mukanya berlalu pergi.

Kat terdiam dan air matanya membasahi pipi. Lututnya lemah Kat terduduk dengan air mata yang tidak berhenti.

Kenapa aku tak nampak semua ni. Kenapa aku tak tau yang dia cuba bagi aku cintakan dia. Kenapa aku tak pernah nampak usaha dia memikat aku. Aku hanya nampak Syafiq sahaja. Aku tak pernah bagi ruang untuk dia di dalam hati aku. Danial dah cukup baik dan bersabar dengan aku. Apa maksud semua ni. Kenapa lepas benda ni terjadi baru aku tahu isi hati Danial.

Last LoveWhere stories live. Discover now