•Perkhemahan Musim Panas 2•

3.7K 185 1
                                    

Aku bangun dan masuk ke dalam bilik air. Aku mandi dengan cepat. Aku memakai baju berlengan panjang dan seluar tracksuit . Aku mengikat rambutku yang panjang lalu aku memakai topi. Aku mengambil beg baju yang terdapat beberapa helai pakaian. Aku membawa telefon dan earphone milikku. Aku turun ke bawah untuk berjumpa dengan kak Sofia. Aku dan kak Sofia menaiki kereta untuk ke stesen bas. Aku membeli tiket bas dan menaiki bas untuk ke tempat perkhemahan. Aku mengambil tempat duduk di dalam bas. Aku duduk di sebelah kak Sofia. Perjalanan untuk ke tapak perkhemahan mengambil masa selama 2 jam. Aku melihat jam di dalam bas. Jam menunjukkan pukul 7:30 pagi.
------------------------------------------------------
8:00 pagi
"Zahra, bangun", kata bonda. "Zahra, bangun", kata bonda sambil mengetuk pintu bilikku. Bonda membuka pintu bilikku. Bonda mendapati aku tiada di dalam bilik. Bonda memanggil ayahda dengan kuat. "Abang!!", jerit bonda. "Ada apa?", tanya ayahda. "Zahra tiada di dalam bilik!", kata bonda dengan muka yang cemas. Ayahda menyuruh semua dayang - dayang dan pengawal istana mencari Puteri Zahra. Bonda menangis apabila aku tiada di istana. Ayahda terjumpa surat yang aku tulis. Ayahda membaca surat itu.
=================================
Ayahda dan bonda,
Saya meminta izin untuk ke Perkhemahan Musim Panas. Saya telah bertolak pagi ini. Tetapi, jangan risau. Saya pergi bersama Kak Sofia. Saya akan balik nanti.
Selamat Tinggal :)

Puteri Stella Zahra
=================================

Ayahda dan bonda terkejut membaca surat itu.

Puteri TomboyOnde histórias criam vida. Descubra agora