♡Special Part

1K 56 22
                                    

Before I proceed to write this part, a special thanks to @ForeverHis777 for the cover of this chapter. Kalau ada orang nak request cover, request lah dari dia. Cover dia cantik2 belaka.

P/S: Part ini tidak dipublish kan di Bab 72. And hear the song that I've mention beside these words. Baca dengan perasaan yang sangat2 dalam. Faham dengan betul2. Sebelum baca part ni, baca bab 72 dulu.

-------------------------------------------------------------
"Ini puan, kami terjumpa bunga ros merah dengan kad sekali. Dont worry, kami tak baca apa isi nya," Zaqri, lelaki yang berpakaian segak itu menghulur kan sejambak bunga ros dengan kad yang cukup besar berbentuk hati kepada nya. Hati nya begitu terharu.

Damia membuka kad itu dengan perasaan yang gelisah.

Damia,

You are my sunshine,
You are my life,
Without you,
My life is nothing.
And I know,
There's no woman,
Can beat you in my

Sorry sangat2 kalau abang tak sempat nak jumpa Mia ke apa. Abang nak Mia tunai kan satu janji untuk abang. Mia mesti kahwin baru dengan orang lain bila abang dah tak ada. Abang bukan nak buat lawak tapi abang tahu yang perkara ini akan terjadi. Jangan sedih, Mia. Abang akan sentiasa ingat dekat Mia yang manja ni. Mia yang selalu buat abang tergoda, ceria, peramah, cantik dan... sexy. You always turned me on. Sampai abang pun tak dapat kawal nafsu abang. Abang tahu yang Mia mesti buat muka geli sekarang. Tapi, abang harap sangat2 yang Mia faham apa maksud yang tersirat dalam ni.

Love you, dear. You'll always be in my heart. Abang sentiasa berada di sisi Mia. Abang saja nak Mia baca kad ni kalau abang dah tak ada. This is NOT a coincidence, sayang. Abang dapat rasa hati abang ni bukan untuk Mia. Abang tak perfect untuk Mia yang sempurna bagai kan bidadari. Abang sebelum ni memang cukup buta sebab tak nampak Mia. Berlagak macho lah konon, tapi sebalik nya jatuh hati pula pada Mia. I just want you to know that I love you so much, sayang. Tapi bila dah bersuami baru nanti, lupa kan abang dan mula kan lembaran baru dengan lelaki yang lebih baik. Cinta kan Mia sepenuh hati dia. Ingat, mula kan hidup baru! Jangan jadi janda seumur hidup. Dengar tu.

Love you always,
Your Husband.

P/S: Ingat ya ayat last tu! Love you

Sebaik sahaja habis membaca segala isi kad itu, air mata Damia jatuh berjuraian. Sedih dan perit sungguh ayat yang ditulis oleh Taehyung. Kenapa dia selalu cakap yang dia tinggal kan aku? Kenapa?! Aku langsung tak ada fikir apa apa pun tentang tu. Memang, aku benci dia dulu tetapi sekarang tidak! Aku cinta kan dia. Aku cinta kan dia separuh mati. Sanggup dia buat aku macam ni. Suami baru? Memang tak kan lah. Taehyung akan menjadi suami pertama dan terakhir bagi nya. Dia berjanji pada diri sendiri yang dia tidak akan berkahwin dengan mana mana lelaki. Itu janji nya.

Sayu rasa hati Damia apabila membaca isi kad itu. Hati nya terlalu susah untuk memahami ayat oleh tertulis di atas kad. Susah sangat!

_________________________________________
WARNING: This part is also unpublished in Bab 72.

"Puan, please jangan menangis. Puan kenal saya tak?" Aku mengangkat muka apabila mendengar Zaqri berkata begitu.

"I dont know who you are." jawab aku tidak berperasaan.

"Puan betul ke tak kenal saya? Serious?" Soal lelaki itu lagi. Aku merengus kasar. Memang lah aku tak kenal kau! Isy.

"Saya ni sebenar nya kawan baik kepada suami puan. Kan pernah saya datang masa akad nikah puan dulu. Ingat lagi tak?" Terkejut aku mendengar pengakuan itu. Ya ke?

"Seriously?" Soal aku, tidak percaya.

"Okay, back to the topic. Puan tahu tak mengenai kesihatan Taehyung?"

"Okay aje," Selamba aku jawab. Masih lagi dengan sisa tangisan.

"Saya hanya nak bagitahu yang Taehyung sebenar nya ada alami penyakit. Penyakit apa ye? Saya tak ingat dah. Tapi itu menyebab kan kalau sesuatu berlaku kepada nya, direct terus ke otak. Dan..." Kata kata Zaqri itu tidak bersambung oleh nya. Damia berkerut kening. Dan apa?!

"Dan..? Apa?!" soal Damia kasar.

"Dan itu akan menyebab kan.." belum sempat Zaqri menghabis kan ayat nya, Damia dulu yang memula kan tangisan.

Kenapa dia tak pernah bagitahu aku pun? Dia tak cinta kan aku ke dia pura pura? Kenapa dia buat macam ni? Macam mana dia boleh dapat penyakit tu? Macam mana? Kenapa? Tidak berpuas hati Damia dengan kenyataan itu.

"Puan, kalau puan tak berhenti menangis saya tak akan bagitahu lagi tentang suami puan,"

"Apa lagi yang dia tak bagitahu saya?" Damia ingin lagi meminta informasi.

"Dia dapat penyakit tu sebab seorang perempuan ni. Dulu perempuan tu minat kat dia, then tiba tiba pulak perempuan tu cedera kan Taehyung. Sebab tu lah dia dapat penyakit tu. Dia tolak Taehyung dari tangga sebab dia tak berpuas hati yang Taehyung dah berpunya." Aku masih tidak faham apa yang disampai kan oleh Zaqri.

"Tapi, masa tu Taehyung masih lagi belajar in secondary di Los Angeles. Perempuan tu lama dah minat kat dia. Dia seorang kingka di sekolah nya dulu sebab tu lah ramai peminat. Dan sekarang yang saya tahu, dia sedang berada di Malaysia ni untuk dapat kan hati Taehyung,"

"Siapa nama perempuan tu?" Tanya aku dengan perasaan geram.

"Sorry puan, saya tak boleh bagitahu," jawab Zaqri.

"Di mana dia sekarang? Sanggup dia buat macam tu dekat suami saya?" Soal aku kepada Zaqri.

"Bertenang, puan. Bertenang," ucap Zaqri apabila melihat aku yang sedang menahan marah.

"Sebelum saya bergerak, saya hanya nak bagi satu surat khas untuk Puan Damia dari Taehyung. Dia kata baca ni kalau dia dah tak ada. Saya sebenar nya tak sanggup nak bagi puan tapi hati saya tak tenang kalau saya terus simpan kan surat ni. Baik saya bagi puan aje." Sekali lagi, Zaqri mengeluar kan sepucuk sampul surat dari poket sut nya. Aku menyambut huluran nya dengan air mata yang masih mengalir dengan deras.

"Puan, saya harap puan bertabah dengan apa - apa keputusan yang akan dibagitahu doktor nanti. Kita hanya serah kan semua ini kepada Tuhan." Aku tidak memperduli kan kata - kata Zaqri dan terus membuka sampul surat itu dengan lemah.

Di hadapan tertulis, ' To: My lovely wife, Damia' 'From: Your husband, ' . Dan di bawah tulisan itu tertulis pula, 'P/S: Baca ni kalau abang dah tak ada'

Damia merengus kasar dengan ayat itu. Isy! Ada lagi mention tentang tu. Geram nya aku.

Damia,

Sekarang ni abang nak sangat beritahu Mia tentang ni. Sorry kalau abang yang selalu menyakit kan hati Mia. Maaf kan semua kesalahan abang.

Damia.. Kalau surat ni dah dekat tangan Mia, bermakna abang dah tak ada di dunia ini lagi. Abang minta maaf sangat kalau Mia kecil hati dengan apa yang abang akan beritahu Mia nanti. Sebenar nya abang ada penyakit. Once I've been hurt, I am gone forever. Abang tahu sesuatu buruk akan terjadi pada abang. Sekarang, tengok kan? Abang dah tak ada. And from now on, I want you! Yes, you. Marry with a good boy not a playboy okay?

Sebenar nya abang bukan playboy, abang jadi playboy sebab abang tahu abang tak akan hidup lama di dunia. Jadi abang mengambil keputusan untuk mengubah hidup abang dengan menjadi seorang playboy hanya untuk bersuka ria. Playboy yang tak akan hidup dengan lama. Semua orang dalam keluarga kita tahu tentang ni hanya Mia seorang aje yang belum tahu. Abang minta maaf sangat.

Sebelum abang habis tulis, abang nak Mia tahu yang Mia adalah seorang yang sangat berharga dalam hidup abang. Lagi satu, abang akan cinta kan Mia sampai nafas abang yang paling terakhir. Tak lama lagi birthday abang, abang nak hadiah okay? Hadiah abang ialah nak Mia jadi isteri orang. Keep my words ya, sayang.

Sincerly,
Your first husband.

Aku tergamam dengan apa yang ditulis oleh Taehyung dalam surat ini. Air mata mengalir lagi dengan lebih deras. Tidak pernah pernah aku menangis macam ni. Jadi sekarang, makna nya... Taehyung akan tinggal kan aku selama nya? Adakah hidup aku akan berakhir di sini?

Mr. Playboy | TaehyungWhere stories live. Discover now