Bab 14

878 89 7
                                    

Taehyung tergesa gesa ingin masuk ke dalam restoran tersebut. Apabila dia memboloskan dirinya ke dalam restoran tersebut, restoran itu dipenuhi dengan ramai pelanggan. Taehyung menggaru garu kepala nya. Ramai gila orang malam ni! Hailah, asal aku nak makan je, mesti penuh! Apa punya nasib!

Taehyung mengambil langkah ke arah kaunter untuk bertanya.

"Miss, do you have any seats left?" Tanya Taehyung dengan ramah.

"Hmm, wait a sec,"

Pelayan perempuan itu mencari tempat duduk untuk Taehyung. Pelayan perempuan itu datang kembali dengan senyuman yang cukup manis.

"Yes, there's one table left behind. Um, before that. What do you want to order?" Soal pelayan perempuan itu. Hmm, peramah jugak perempuan ni. Cantik pulak tu. Aye aye, nak mengorat nampak hero kita ni?

"Okay, then. I want chicken rice with mango juice,"

Pelayan itu mengangguk perlahan lalu tersenyum.

"Okay, that's all? Anything more?" Soal pelayan itu lagi.

Taehyung menggelengkan kepalanya lalu mengenyitkan matanya ke arah pelayan itu. Pelayan itu tersipu sipu malu dan hanya mengambil langkahnya ke belakang.

"So sir. That will be 11 ringgit and 50 cents. Anyway, you are really handsome, sir." Pelayan itu berkata kepada Taehyung sambil tersengih. Gedik juga pelayan ni. Jom kita serang dia!

Taehyung mengeluarkan dompet coklat nya dari poket dan mengambil wang saku yang ingin diberi kan kepada pelayan itu. Senyuman diberikan kepada pelayan perempuan itu.

"Really? I think you are pretty too," Taehyung sekali lagi menunjukan perangai playboy nya dengan mengenyitkan mata nya. Pelayan itu menunduk 80 darjah selsius ke arah Taehyung. Taehyung hanya tersenyum manis. Semua orang akan cair dengan senyuman manis nya itu. Sampai sampai ada juga orang yang akan masuk ICU sebentar lagi.

Taehyung mengambil langkah nya ke belakang. Dia melihat sebuah tempat kosong di sebelah kanan. Agak nya ini lah kut yang di nyata kan oleh pelayan tu tadi. Taehyung malas hendak berfikir lagi dan terus menuju ke arah meja kosong itu.

Setelah dia mengambil tempat duduk itu, dia termenung jauh. Dia masih mengingat kan lagi peristiwa hari itu. Sakit menyakit kan hati nya. Lagi lagi tengok mereka berdua duaan. Ahh, sakit nya hati aku! Taehyung hanya meletakkan kepala nya di atas meja. Tidak memperdulikan keadaan di sekeliling.

Sekarang, ada orang yang memandang pelik ke arah nya. Ada orang membuat muka blur, pelik, ketawa, mengeluh. Entah kenapa lah dia orang tu nak buat macam macam ekpresi. Salah kah dia nak letakkan kepala dia di atas meja?

Taehyung merasa telefon bimbit nya sekarang sedang vibrate. Dia segera melihat telefon bimbit nya. Terpacak nama 'Sugar hyung' di hadapan muka skrin telefon bimbit nya yang canggih itu. Taehyung mengerut kan dahi nya. Asal hyung mesej aku pulak? Ada apa apa ke?

Taehyung membuka mesej yang telah di kirim oleh Suga.

Err, Tae. Mianhaeyo because hyung tak dapat nak teman kan Tae makan. And sorry hyung tak dapat nak belanja Tae makan. Hyung janji hyung ganti balik. Okay? Jaga diri baik baik. And one more thing, mianhae sangat sangat. Tae balik pakai teksi boleh? Hyung terpaksa tinggal kan Tae kerana hyung ada hal kejap. Once again, mianhaeyo

Your only brother,
Suga

Taehyung hanya berlagak tenang apabila membaca mesej dari Suga. Padahal dalam hati macam macam perkara tidak baik akan berlaku. Aku balik naik teksi? Waaa, boleh kena kidnap aku nanti.

Mr. Playboy | TaehyungWhere stories live. Discover now