Bab 19

24.3K 1.7K 47
                                    

Ammar memarkir kereta di parkir berhadapan tasik yang dipagarkan. Ramai anak kecil sedang bermain bubble bersama keluarga.

Syafika menghela nafas gembira disitu. Angin meniup sepoi-sepoi sehingga membuatkan tudung labuhnya sedikit terselak. Ammar yang melihat terus menarik tudung Syafika yang terselak. Syafika terkejut apa yang dilakukan Ammar.

"Hey, buat apa ni ? " tanya Syafika ketakutan. Takut diambil kesempatanlah.

"Hahahaha. Nampak sangat awak cuak. Taklah, abang just nak elokkan tudung labuh satin awak yang terbang ni. Kan tak elok lelaki lain tengok ? I'm jealous ! " kata Ammar sedikit geram apabila melihat sekumpulan lelaki duduk di atas motor memandang ke arah Syafika sahaja.

"Oh, yeke ?! Thanks biy. Awak, saya takutlah. Asal diorang tengok saya macam tu ? " Syafika terus memeluk lengan Ammar dan sedikit ke belakang.

"Entah. Shh, jangan takut. I'll always with you. " kata Ammar memujuk. Mereka pun berjalan memasuki Vision Park itu.

Syafika tersenyum gembira melihatan keindahan di Vision Park itu. Syafika berlari ke arah kaunter tiket untuk naik itik. Ammar menggeleng dan mengikuti langkah isterinya.

"Abang, saya nak naik itik ni. Boleh tak ? " Syafika membuat muka comel untuk menarik perhatian Ammar.

"Alololo, mestilah boleh sayang. Jangan buat macam tu, lelaki lain tengok. " kata Ammar sambil sambil menarik hidung comel Syafika.

"Auch, alah. Yelah-yelah. Bayarkanlah tiket tu." Ammar menggeleng kerana sikap Syafika seperti kebudak-budakkan itu.

"Yeay ! Dapat juga naik itik. Sayang abang." kata Syafika sambil menepuk tangan.

"Alh, biasalah. Ini semua hanya untuk my beloved wife je. Kalau orang lain jangan haraplah kan ? " Syafika terus mengangguk. Mereka pun menaiki itik yang di hadapan mereka.

Mereka sungguh mesra berbanding pasangan couple yang lain. Ada yang menatap mereka benci, ada yang menatap mereka dengan perasaan bahagia. Syafika dan Ammar tertawa bersama di atas itik itu.

Setelah 50 minit menaiki itik, kini mereka ingin bermain bubble pula. Syafika memang seperti kebudak-budakkan. Ternyata, begini rupanya perangai sebenar Syafika. Selalunya garang sahaja.

"Sayang, tengok sini." Ammar merakam Syafika yang sedang bermain bubble menggunakan iPhonenya. Syafika membuat peace dan ketawa sambil menunjuk-nunjukkan bubble yang dimain.

"Hye, now my lovely husband and I are at Vision Park. This is the best moment you know. Thanks for my husband thank you hubby." kata Syafika kepada Ammar yang sedang merakam video sambil membuat flying kiss.

Mereka pun berhenti berehat dan duduk di atas sebuah bangku di hadapan tasik. Tasik itu membuatkan mereka tenang.

"Sayang, abang tak pernah terfikir yang kita akan berbaik lagi. Setelah lama kita berpisah. Tapi bukan lama pun kan ? Kita sekolah menengah sama. Just kita tak sedar." terang Ammar sambil mengenangkan masa lampau.

"Ha'ah. Saya pun tak terfikir." kata Syafika sambil tersenyum.

Tiba-tiba, ada seorang anak kecil datang menghampiri mereka. Syafika teesenyum lebar dan terus mendukung budak tersebut.

***
Hai, saya dah published banyak bab. Saya mohon sangat kepada readers sekalian, kalau dah baca pleaee vote sebab habis je saya buat cerita ni, saya nak terbitkan novel ni dan jual. Insha'Allah. Dan saya pun perlukan komen readers sekalian demi novel ni.

Thank you !
Kipidap ^^

CHANDELIERWhere stories live. Discover now