BAB 31

4.7K 269 4
                                    

"BOS, dah lama kita tak kacau budak tu.. Kenapa?" soal seorang lelaki pada lelaki yang seronok melayan pelacur. Bunyi bising di kelab malam itu membingitkan telinga, namun sudah menjadi kebiasaan mereka datang ke sana.

"Kita biar dulu, aku yakin yang Icy tahu siapa Shadow sebenarnya.. Tapi Shadow tak pernah tahu siapa Icy" kata Zaff sinis. "Bos ada rancangan ke?" soal orang kanannya, Jack. "Semestinya!" Zaff menjawab angkuh.

"You... Jom lah kita menari, I bosanlah" ujar pelacur di pehanya, manja dan menggoda. Zaff mengukir senyuman gatal, "sayang pergi dulu okay? I nak cakap sesuatu dengan kawan I" kata Zaff.

Pelacur itu berlalu ke lantai tari. Zaff memandang Jack kembali, "apa rancangannya?" soal jejaka itu. "Hidup musnah" ringkas saja jawapan ketua Fire Tiger itu, namun penuh dengan maksud tersirat. Jack memandang Zaff curiga, perlahan dia mengangguk walau ragu-ragu.

________

"Selamat hari raya abang, maafkan segala salah silap Aisy ya?" ucap Alynna lalu mencium kekura tangan Asy. "Selamat hari raya juga, sama juga dengan abang" balas Asy.

Alynna tersenyum manis, akhirnya dia tidak lagi beraya seorang diri. "Duit raya?" pinta Alynna tidak malu. Asy terlongo, sungguh selamba adiknya itu. "Tak ada" sakatnya. "Alorh... Boleh lah~ Seringgit pun jadi lah" rengek Alynna, dia menayang wajah comel sambil menggoyangkan lutut Asy.

"Eeih.. Fine! Nah"

Asy menghulurkan sampul duit raya di dalam poket baju melayu nya, Alynna ceria menyambut huluran abangnya itu.

"Thank you!"

Cup!

Pipi Asy dikucup pantas sebelum dia duduk di sebelah. "Kita nak pergi beraya dekat mana ni?" soal Alynna ingin tahu. "Kita pergi rumah Zulaikha dulu, tapi lepas Zohor lah..." jawab Asy. Dia membuka balang kuih.

Dia mengambil satu semperit dan memasukkan ke dalam mulut, Alynna yang membuat kuih itu sewaktu di kampung tempoh hari.

"Abang sedar tak?" soal Alynna dengan wajah serius. Asy mengerutkan dahinya pelik, "sedar apa?" soalnya kembali. "Yang Fire Tiger dah lama tak kacau kita", kata Alynna.

Asy terdiam, jika difikir-fikir kembali sudah lama musuh ketat mereka itu tidak menyerang mahupun melaga-lagakan Black Phoenix dan Scorpio Thunder.

"Ha'ah lah kan..."

"Kenapa eh?" soal Alynna curiga. "Tak apalah sial-sial tu tak kacau, aman hidup" kata Asy tenang. Alynna hanya mengangguk, "Okay..."

________

"Sedapnya..."

Rayqal menutup matanya nikmat, apabila lemang bersalut rendang masuk ke dalam mulutnya. "Makan elok-elok lah sikit" Lay mengetuk kepala adiknya itu, 'sopan' betul perangainya!

"Aduh! Sakitlah Long!" marah Rayqal.

" Ib! Angah dengan Along gaduh dekat meja makan!" seorang gadis kecil menjerit mengadu kepada ibunya di dapur. Siapa lagi kalau bukan adik bongsu Rayqal?

Liya Raisya, 4 tahun.

"Luke Rayqal! Lay Rayzan!" Pn. Liyana melaung daripada dapur. Terus terhenti gusti dua beradik itu. Mereka menyambung suapan yang tergendala. Liya tersengih melihat dua abangnya itu, lemang di suap ke dalam mulut.

"Apa sengih-sengih, anak abah ni?" tegur Datuk Raziq, beliau segak berbaju melayu.

"Tak ada apa" jawab Liya manja.

"Tak ada apalah sangat", kata Rayqal dan Lay serentak, bebola mata digulingkan. Rayqal bangun dan berlalu ke dapur bersama pinggannya, dia meletakkan pinggan itu ke dalam sinki lalu membasuh tangan nya.

"Oi, Long.. Aku nak tanya something ni" kata Rayqal sambil menepuk bahu Lay.

"Okay.. Jap"

Lay bangun meletakkan pinggannya ke dalam sinki, tangan di basuh sebelum dia melangkah ke ruang tamu.

"Apa benda?" soalnya.

"Kau perasan tak yang BP dah tak attack kita?" kata Rayqal, dia memandang Lay serius. "Biar je lah, aman hidup" balas abangnya itu selamba. Rayqal mengangguk akur, bukan apa cuma dia pelik.

Tiba-tiba saja serangan dihentikan, jika tidak pasti ada saja tempat hacur dalam seminggu. "Kau tak beraya rumah kawan kau?" soal Lay. "Malas, lagipun tak ada geng" jawab Rayqal malas. White Devil yang lain semua pulang ke kampung, dia saja yang tiada kampung.

"Kesian, hahaha!"

_______

"Emerald High, are you ready?"

Dewan utama itu gamat dengan suara sorakan pelajar, teruja dengan gimik perlancaran sebentar ditambah lagi dengan persembahan White Devil. Black Angel yang berdiri di belakang pentas juga tertarik untuk melihat.

"Lain macam dia orang kali ni" kata Naura, matanya terarah pada Danish yang segak memakai tshirt dan jaket kulit hitam. "Kan? Bertenaga semacam" sokong Iris. Dia melihat Qayyum yang mengetuk set drum di hadapannya.

"Buang cerita lama
Ada hati ada kecewa
Lupakan semalam
Malam ini kita punya"

Persambahan White Devil bermula, Black Angel memasang telinga.

"Bintang bersama kita
Jangan gentar jangan phobia
Era baru bermula
Mari goncang dunia!

Malam ini kita goyang
Dalam mimpi kita menang
Dari hati malam ini kita punya

One two three four! ( Danish, Qayyum Harrez )

Malam ini kita goyang
Dalam mimpi kita menang
Dari hati malam ini kita punya

Langit malam setuju
Aku raja kaulah ratuku
Gelombang di udara memanggil namaku"

Rayqal memandang Alynna dari atas pentas, matanya dikenyit nakal. Terkejut Alynna dibuatnya. Serta merta wajah gadis itu memerah.

"Janjiku genggam
Jangan biar budak baru tenggelam Serumpun kita pulang
Lagu ini kita ulang

Malam ini kita goyang
Dalam mimpi kita menang
Dari hati malam ini kita punya
Malam ini kita goyang

Dalam mimpi kita menang
Dari hati malam ini kita punya
Malam ini kita punya
Malam ini kita punya"

White Devil menamatkan persembahan mereka. Black Angel terpaku dengan persembahan bertenaga itu.

'Asal mamat ni nampak handsome pulak eh?' desis Alynna apabila melihat Rayqal. 'Aduh, aduh! Aku cair...' desis Iris melihat Qayyum bermain dengan drumstick di tangan. 'Umi!! Tolong adik tak kuat!' rengek Naura di dalam hati dengan mata terpaku pada Danish. 'Haish! Aku dah fall in love ke apa?' kata Irene di dalam hati.

Haih lah anak dara... Sedarlah diri tu dah jatuh cinta!

BERSAMBUNG :

Emerald High : Fight [ C ]Where stories live. Discover now