๐“๐ก๐ž ๐Œ๐š๐Ÿ๐ข๐š

De MrHazReyz

93.5K 7.2K 2.7K

[๐‚ ๐Ž ๐Œ ๐ ๐‹ ๐„ ๐“ ๐„ ๐ƒ] โ™ก ๐Š๐š๐ซ๐ฒ๐š ๐ค๐ž๐ž๐ฆ๐ฉ๐š๐ญ ๐Œ๐ซ๐‡๐š๐ณ๐‘๐ž๐ฒ๐ณ โ™ก โ˜…๐’๐ž๐œ๐จ๐ง๐ ๐ฌ๐ž๐ซ๐ข๐ž๐ฌ ๐จ๏ฟฝ... Mais

Sepatah dua kata MrHazreyz
Prolouge
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Bab 65
Bab 66
Bab 67 (END)

Bab 5

2K 177 1
De MrHazReyz

     Tetamu yang menegurnya diendahkan, dia tahu dia seorang lelaki kacak dan bergaya, dia juga sedar akan hal itu. Pasti ramai yang ingin mengambil hatinya untuk slot tari-menari sebentar lagi.

     Majlis perkahwinan anak kepada salah seorang rakan seperniagaan Hezrick diadakan di sebuah dewan yang besar dan mewah bertemakan warna kuning keemasan bercampur hitam.

     Dalam dia sedang menghirup air, terasa tapak tangan seseorang menyentuh pinggangnya dari arah belakang. Bauan kegemarannya memasuki rongga hidung, siapa pula yang memakai bauan jenis ini?

     Tubuh dipalingkan ke belakang, si gerangan yang telah menyentuhnya sudah tiada tetapi lens yang dipakai mengesan gadis itu berjalan di sebalik orang ramai. Enrique cuba mengaktifkan profile identity gadis itu tetapi kosong.

     "Bukan calang-calang orang, hai musuh baru. Bila aku rasa tercabar, aku akan tamatkan rasa ni." Kata Enrique sendiri. Senyuman jahat terukir di bibir nipisnya.

     "Aku rasa dah jatuh cinta lagi lagi dan lagi. Comelnyalah patung besar tu," Herith yang berdiri di sebelahnya mula bersuara bersama pandangan mata melekat pada sebuah patung gadis jelita.

     "Curi ajelah, tak ada masalah pun." Enrique menjawab kata-kata Herith sebelum dia melangkah pergi.

     "Enrique! Kita boleh mencarut kuat-kuat sebab tak ada orang faham!" Jerit Herith lantang menyebabkan beberapa orang tetamu menoleh ke arahnya.

     "Tak ada orang peduli pun kalau kau mencarut kat sini," Kedengaran bunyi suara Zieymo memasuki gegendang telinga. Herith bertindak memeluk leher lelaki itu menggunakan lengannya.

     "I want her for this night bro," Herith berbisik tepat pada cuping telinga kanan Zieymo. Mereka berdua merenung ke arah Shira yang sedang mendukung Hezrif.

     "Dialu-alukan," Zieymo terus berlalu pergi setelah perasan akan matanya bersambung tepat dengan sepasang mata milik Shira.

     Herith tersenyum nakal sambil melangkah ke arah Shira. Hezrif bertukar tangan, giliran Herith pula mendukung budak lelaki itu. Shira mengukir senyuman melihat sepasang mata Herith merenung ke arahnya.

     "Hey, kalau nak tahu I memang suka jadi penganggu rumah tangga orang tau. You nak jadi mangsa pertama tak?" Soal Herith bernada biasa.

     "Huh? Err...macam syaitan tu ke? Tak naklah, saya masih cintakan dia. Awak jaga budak ni, saya nak pergi ganggu Zieymo. Terima kasih!" Shira melambai-lambai tangan kanannya sebelum dia melangkah pergi.

     "Semua nak tinggal aku, aku tahulah aku ni alone. Mana Ricky? Buat anak pandai lepas tu bagi orang lain jaga, sial betul." Bebel Herith sendiri.

     "Mamamama yed," Hezrif membebel kecil bersama senyuman ceria, tubuh budak itu bergerak ingin pergi ke satu arah membuatkan Herith menoleh ke arah itu.

     "Oh ini kerja kau sekarang ya setan. Patutlah selalu hilangkan diri," Herith terus melangkah ke arah Freddy yang sedang berbual dengan beberapa orang lelaki di sebuah meja bulat.

     Seseorang menghalangnya tanpa sempat punggung dilabuhkan ke atas kerusi bersebelahan Freddy. Dahi Herith berkerut melihat salah seorang pembantu rumah ayahnya berada di hadapan mata bersama pakaian yang paling menyerlah diantara gadis-gadis lain.

    "Pergi pilih tempat lain ye bang," Kata gadis itu bersama wajah biasa sebelum dia mengambil tempat di sebelah Freddy.

     "Macam mana kau tahu aku cakap melayu? Muka aku tak nampak macam orang sini ke?" Soal Herith bersama dahi yang berkerut.

     "Saya terdengar awak menjerit-jerit tadi, tak percaya tanya Fred, betulkan sayang?" Miya memegang lengan sasa Freddy yang berlapikkan kot hitam tanpa rasa takut.

     "Entah dia, dah macam bunyi monyet liar lapar." Jawab Freddy bernada tenang.

     "Saya cuma pencuri hati Fred, bukan seorang penipu," Miya mengeleng-geleng kepala memandang Herith.

     "Oh pencuri hati...what?! Dia gay pun kau minat?" Soal Herith seperti tidak percaya dengan kata-kata gadis itu.

     "Mestilah sebab Fred pun dah curi hati saya. Kami dah berinteraksi melalui hati, comel sangat hati Fred. Pandai kawan-kawan dia jaga." Dengan rasa yang tidak malu dia memeluk lengan Freddy.

     Freddy hanya mampu menghela nafas kecil, apa yang telah dia lakukan sehingga Miya berperangai seperti ini? Dia sendiri masih mencari jawapan kepada soalan itu.

     Enrique meneruskan langkah ke tandas, seseorang yang mengekorinya sejak dari tadi diendahkan. Selesai membasuh tangan, bebola mata diputarkan ke arah seorang gadis yang bersandar pada dinding.

     "If you need me, I'm here,"

     Gadis itu mengangkat sebelah kaki lalu diletakkan ke atas singki tandas, tubuhnya dilentikkan sedikit bagi menunjuk posisi yang menggoda buat Enrique.

     "Erm...slut? No tengo ningún deseo por ti." (Aku tak bernafsu tengok perempuan.) Enrique tersenyum sinis, kedua-dua belah lengan disilang ke bawah dada.

     "So you're gay? Then..." Gadis itu berjalan bersama lirikkan mata seakan menggoda pandangan Enrique terhadapnya.

     "I'll make you fall and kiss my leg." Jari jemari runcing milik gadis itu bermain-main di permukaan kulit dadanya yang sengaja didedahkan.

     "Uhuk! Uhuk! Uwerk..."

     Bunyi batuk yang disengajakan telah menyentakkan gadis itu. Menggelabah gadis itu menarik baju dan kain bagi menutup bahagian tubuhnya yang terdedah. Cepat-cepat tangan Enrique dicapai, dia memberi sesuatu kepada lelaki itu.

     Sepasang mata mereka bertentang lama sebelum gadis itu melangkah pergi sehingga terlanggar bahu Hezrick. Enrique melihat barang yang berada di dalam genggaman tangannya bersama dahi yang berkerut, seketul emas tulen berbentuk bulat dan bersaiz sebesar ibu jari kaki. Untuk apa pula ni?

     "Aku tak nak kau buat hal, Enrique. Kau tak patut layan dia, apa yang dia beri? Bom?" Hezrick merenung tajam tangan Enrique yang sedang memegang sesuatu.

     "Emas, boleh jual ni. Agak-agak kalau aku tidur dengan dia, mesti banyak lagi yang dia bagi, kan? Tadi aku tengok aje dan tak sempat nak buat apa-apa pun dia dah bagi besar ni, tulen pulak tu!" Enrique hanya menayang mimik wajah teruja melihat ketulan emas itu.

     "Tak habis-habis lagi ke dengan mata duitan kau tu? Jangan cari masalah kat sini, aku nak kita balik esok cukup orang dan cukup sifat," Pesan Hezrick bernada biasa, tisu dicapainya.

     "Bukan Enrique Scilert lah kalau tak cari masalah. Jangan risau, esok aku balik." Enrique terus beredar dari situ tanpa menunggu balasan Hezrick.

     "Aku tetap rasa risau," Kata Hezrick perlahan.

     Dia begitu risau memikirkan Freddy diganggu seorang gadis dan kini, Enrique juga begitu. Dia yakin semua ini terjadi pasti mempunyai sebab dan dia tidak akan membiarkan kawan-kawannya jatuh ke dalam tangan musuh dengan begitu mudah.

     Gadis yang sedang duduk seorang diri di atas tangga hujung dewan ditegur Enrique. Enrique menghulurkan segelas air bewarna merah kepada gadis tersebut.

     "Para ti," (Untuk kau,) Enrique menayang senyuman mautnya buat gadis itu.

     "Panggil saya Niyas, janganlah guna spanish, saya pandai sikit aje,"

     Niyas menyambut huluran Enrique sebelum air itu diteguk rakus sehingga habis. Penat berjalan ke sini dan ke sana mengintip Enrique, dia perlukan rehat pula.

     "Jadi pasangan menari aku?" Enrique merenung wajah gadis itu cuba mengesan identity tetapi masih tidak dapat seperti ada sesuatu yang menyekat.

     "Saya penat tapi boleh aje." Niyas terus mengambil gelas yang berada di tangan Enrique sebelum gelas itu diletakkan ke atas meja berdekatan.

     Enrique memegang pinggang ramping Niyas menggunakan tangan kanan manakala tangan kiri mereka bersatu rapat. Dendangan lagu yang dikhaskan untuk tarian romantik seperti ini menambah kehangatan di wajah Niyas.

     Rasa bertuah dapat menari dengan Enrique, seorang lelaki yang terkenal di kalangan gadis-gadis muda. Tidak sangka lelaki ini sendiri yang datang kepadanya.

     "Macam mana nak naikkan nafsu bila tengok perempuan? Aku ada masalah dengan nafsu aku sendiri, boleh ajarkan?" Soal Enrique bernada menggoda, senyuman sinis terukir di bibir setelah melihat sepasang mata Niyas mula layu merenung ke arahnya.

     "Kenapa saya rasa macam nak..." Niyas terus tidak sedarkan diri. Sempat Enrique menahan bahu gadis itu agar tidak terus terjatuh ke atas lantai.

     Enrique mencempung tubuh kecil Niyas dan terus dibawa ke kereta miliknya. Tubuh itu dibetulkan sedikit supaya berada di dalam kedudukkan selesa. Fikirannya berbelah bahagi, nak buat ataupun tidak?

     "Sekali tengok nampak baik tapi dua kali tengok kepala dia macam ada tanduk pulak," Enrique menghidupkan enjin kereta dan beredar dari situ.

     Pintu sebuah bilik hotel ditolak, tubuh Niyas diletakkan ke atas katil sebelum dia membuka sebuah beg hitam miliknya lalu mengeluarkan ketulan emas yang diberikan kepadanya tadi.

     "Nak lagi tapi yang lebih besar dan dalam kuantiti yang banyak."

     Dia boleh sahaja mencuri daripada mana-mana kedai emas malah lombong emas juga dia mampu beli tetapi dia adalah dia, pantang melihat sesuatu yang tinggi nilainya berada di hadapan mata.

     Sebuah alat berbentuk telefon bimbit dihala tepat pada wajah Niyas. Wajah itu diimbas sekilas, hanya nama sebenarnya saja yang keluar iaitu Asniya. Enrique cuba mengimbas sekali lagi tetapi keputusannya masih sama.

     "Macam mana aku nak tahu kau ni datang dari kandang babi ke kandang lembu atau sangkar anjing?" Soal Enrique kepada Niyas yang masih lena.

     "Asniya Asniya Asniya" Enrique menekan-nekan keyboard pada laptop miliknya mencari identity Niyas.

     "Sial! Perempuan ni robot ke huh?" Enrique menikam tajam wajah Asniya.

     Langsung tiada maklumat lain selain sekeping gambar dan sebaris nama. Gambar Asniya diambil beberapa keping, dia perlu mencari profile gadis ini sepenuhnya tetapi mungkin hari lain kerana segala komputer miliknya berada di Malaysia.

     Dia membuka game lalu dimainnya bagi menghilangkan bosan menunggu Asniya sedar dari lena. Gadis ini tidak boleh dilepaskan begitu sahaja.

     Sehingga pagi Enrique bermain permainan video di sofa, matanya masih terbuka luas dan tertumpu pada skrin. Bunyi suara Asniya membebel kecil membuatkan Enrique menoleh ke arah gadis itu.

    "Sakitnyalah kepala ni, tak guna betul. Mana telefon bimbit?" Asniya menunduk melihat ke bawah katil bagi mencari telefon bimbit.

     "Entah aku pun tak jumpa, kosong aje. Identity card tak ada, handbag tak ada lepas tu emas lain pun tak jumpa,"

     Enrique mula bersuara bersama mata yang merenung wajah Asniya. Rambut gadis itu kelihatan sungguh serabai seperti bilik ini telah dilanda puting beliung sebentar tadi.

     "Apa yang awak buat kat sini Enrique? Ni hotel bajet ke?" Soal Asniya, mata diliarkan ke sekeliling.

     Kecil sungguh bilik itu, Enrique dengan sifat kedekutnya memang tidak dapat dipisahkan.

     "Huh? Tak ingat ke? Kau rogol aku semalam, layanan yang tip top macam dah biasa aje." Enrique menutup skrin laptop miliknya sebelum dia melangkah ke arah Asniya di katil.

     "Penipu, tak akanlah saya yang rogol awak. Jangan ingat saya bodoh macam awak ya Enrique," Asniya menyisir rambutnya beberapa kali.

     "Aku bodoh? Ni apa?" Enrique menunjuk lehernya yang mempunyai tanda merah.

     "Eh?" Asniya menilik kesan merah itu sebelum wajah Enrique ditampar lembut.

     "Kena gigit serangga ni, bukan gigitan saya. Kalau saya yang gigit, saya tak akan gigit satu tapi dua tiga empat lima " Asniya mengangkat jari menunjuk kiraan nombornya tadi.

     "Siapa kau ni?" Enrique melabuhkan punggungnya ke atas birai katil. Asniya membalas renungan Enrique.

     "Kacaknya awak, untung mak awak ada anak kacak macam ni," Asniya sengaja menukar topik perbualan mereka.

     "Siapa kau ni?" Enrique masih mengajukan soalan yang sama. Renungannya bertukar tajam, dia tahu gadis ini cuba mengelakkan diri dari menjawab soalan itu.

     "Okay saya mengaku saya dah tipu awak, nama sebenar saya Asniya dan saya pure Malaysia. Nanti kita berbual lagi ya, saya kena pergi sekarang. Set time kita jumpa," Asniya bergegas meluru ke arah tandas.

     Enrique hanya diam memerhati Asniya keluar dari bilik. Walaupun selama ini dia tidak pernah mengambil tahu tentang perempuan, tetapi kelebihan gadis itu dapat menyembunyikan identity dengan sempurna benar-benar mencabar dirinya.

     Kelibat Enrique yang sedang mengambil tempat di kerusi sebelahnya direnung hairan. Riak wajah biasa yang ditayangkan Enrique agak luar biasa pada hari ini jika hendak dibandingkan dengan hari-hari lain.

     "Kau okay ke nak kendali private jet ni?" Soal Freddy ingin tahu.

"Okay." Jawab Enrique sambil menukar baju.

     "Kenapa tak masuk posisi semalam? Betul-betul pergi neraka nampaknya. Mervo dah 'jalan' bro..." Freddy tertawa sinis. Enrique menoleh ke arah Freddy.

     "Bagus dah mati, tak adalah menyusahkan aku lepas ni nak kena perhati dia. Boleh pulak Ricky bunuh tanpa bantuan aku," Jawab Enrique bernada biasa.

     "Kau mesti tak percaya, Herith yang bunuh Mervo,"

     "Serious lah si dungu pun berguna. Terbaik, lepas ni buat sendiri semua, aku rasa nak pergi mampus pulak," Enrique mula menekan button menghidupkan enjin kapal terbang.

     "Lepas ni hidup kau dalam office bro. So kau pergi mana semalam? Tiba-tiba hilang, aku call dan mesej tapi handphone kau ada pada Herith. Risau kena culik aje."

     "Aku kena rogol semalam tapi jangan risau, perempuan tu aku dah bunuh." Enrique mengambil keputusan untuk menyembunyikan hal sebenar.

     "Dah tak sucilah ni? Siapalah perempuan bertuah yang berani mati ambik dara kau tu hahahahahaha!"

     Freddy melepaskan tawa besar yang dibuat-buat. Muka penipu seperti Enrique memang tidak layak disoalkan dengan soalan seperti tadi.

     "Aku serious bro," Enrique masih beriak tenang membuatkan dahi Freddy berkerut hairan. Jarang Enrique mengulangi kata-kata penipuannya.

     Tanpa banyak kata, telefon bimbit dihulurkan pada Freddy. Skrin itu memaparkan gambar seorang gadis sedang lena di atas katil. Freddy menoleh ke arah Enrique bersama mata yang membulat besar, serious ke ni?

Continue lendo

Vocรช tambรฉm vai gostar

620K 23.1K 46
"kakak, kakak nak tahu tak tadi ibu terserempak dengan kawan abah ni.. tinggi, handsome, putih mcm korea. Kakak kan minat korea." "bohonglah mesti t...
663K 27.5K 54
Noor Dahlia seorang gadis polos, hanya bekerja sebagai seorang cashier di sebuah kedai serbaneka tetapi amat gembira dengan kehidupannya yang amat se...
295K 12.8K 29
Dia sangat obses kan dengan gadis tu saja. Kemana gadis tu pergi pasti dia akan ikut bersama dengan cara memerhati dari jauh. siapa yang cuba mengang...
1.4M 40.1K 84
LOVE AND EGO CAN NEVER EXIST TOGETHER Hani Annisa Dia seorang gadis yang sangat cantik dan baik.Ibunya telah meninggal dunia.Tidak berapa lama selepa...