[O.G] Mr. Hot Model And Me |...

بواسطة xunsshi

99.4K 6.2K 2K

"Awak nak buat apa dekat saya ? Buli saya lagi? Biarkan saya tidur dekat ruang tamu?" "Tak, aku cuma nak buat... المزيد

Prologue
Chapter 1 - Hot model a.k.a my husband
Chapter 2 - Y(our) bed
Chapter 3 - Bath
Chapter 4 - His rumour
Chapter 5 - Indirect plan
Chapter 6 - Jealousy
Chapter 7 - I wonder
Chapter 8 - Our 'first kiss'
Chapter 10 - 'About us'
Chapter 11 - Kissing you
#1 | A day before us
#2 | A day before us
Chapter 12 - Means nothing
Chapter 13 - Oh Dahee
Chapter 14 - Hero ?
Chapter 15 - He's my husband
Chapter 16 - Forever or never
Chapter 17 - Another guy
Chapter 18 - Concerned
Chapter 19 - Trap
Chapter 20 - Waiting
Chapter 21 - Heart shaker
Chapter 22 - So into you
Chapter 23 - So into you II
Chapter 24 - Ooh la la la (Touch me)
#happy1k
Chapter 25 - Let me
Chapter 26 - Enough
Chapter 27 - Disturbance
#3 | A day before us
#4 | A day before us
#5 | A day before us
Chapter 28 - Charmolypi
Chapter 29 - One side love
Chapter 30 - Something
Chapter 31 - Something II
Chapter 32 - When the night falls
Chapter 33 - Why ?
#6 | A day before us
#7 | A day before us
#8 | A day before us
Chapter 34 - Too lost
Chapter 35 - Heart crusher
Chapter 36 - Fall away
Chapter 37 - Unwanted scars
Chapter 38 - Under your touch
#9 | A day before us
#10 | A day before us
Chapter 39 - Love talk
Chapter 40 - Not around

Chapter 9 - Run away

2.3K 148 8
بواسطة xunsshi


"Lambatnya SM Modelling company tu nak bagi response for report syarikat pakaian kita ni." Lucas merungut sebaik sahaja dia meneliti tarikh pada hari ini.

"Ni dah nak masuk dua minggu dah" sambungnya lalu mengeluh kecil. Bona dan Sulli saling berpandangan sebelum bahu Lucas menjadi tempat tangan mereka mendarat.

" Lu, rilex okey? SM company tu bukan company biasa - biasa. Model company tu dipasarkan for worldwide tau. Mungkin mereka bagi response sebab ada banyak yang bagi tawaran dekat mereka. Haraplah report kita tu diterima." pujuk Sulli, menenang Lucas yang seakan berputus asa.

"Harap sangat guys. Bukan kita tak tahu, syarikat pakaian kita ni hanya ada tiga peluang je nak naikkan nama semula. Kalau tak, habislah kita semua."

Mereka termasuk Dahee hanya mendiamkan diri. Apa yang dikatakan Lucas adalah benar. Syarikat pakaian High&Kr berada diambang yang tidak selamat. Disebabkan pasaran yang kurang menarik, jualan semakin menurut. Hanya tinggal tiga peluang sahaja termasuk report dari SM modelling company dan YG Street Company.

'Sehun mesti boleh tolong aku kan? dia model dekat situ kot. Tapi dia nak ke tolong aku? Kejap kenapa kau teringat dekat dia pulak?hishh'

Kata - kata yang terdetik di hati Dahee, membuatkan gadis itu menggeleng. Serentak itu, fikiran kembali memutarkan adegan dimana Sehun telah meragut bibirnya.

" YAHH ANDWAEE!"

"Huh? "

Semua yang berada di situ terkejut mendengar jeritan Dahee yang tiba - tiba.

"Eo Dahee? kenapa jerit ni? awak okey?" soal Bona kerisauan setelah bergerak ke arah Dahee. Lucas dan Sulli turut ke situ. Dahee yang juga terkejut dengan tindakan sendiri iaitu menjerit begitu kuat lantas mengangguk kepalanya sungguh.

" Ah ? aniya ! Sa-saya okey je. Ni biasalah , wayar dekat otak short-cut mungkin? sebab tu tiba - tiba saya menjerit." balas Dahee mencipta alasan yang telah membuatkan ketiga - tiga rakan sekerja berfikir sejenak.

"Oookey, wayar dekat otak short cut. But are you sure that you were okey?" Kali ini Lucas menyoal, memastikan gadis itu dalam keadaan baik. Beriya - riya si dia ( Dahee ) mengangguk.

" Saya betul -betul okey. Sorry buat korang semua terkejut dengan jeritan saya ni. Err...uhm, i think i should go to the toilet now" Laju sahaja Dahee membuka langkah keluar dari ruang kerja untuk ke tandas.

" Wae? Kenapa kau kiss aku, Oh Sehun?!"

Jeritnya namun hanya hati gadis itu sahaja yang dapat dengar. Mana mungkin dia mahu menjerit melalui mulutnya kerana itu melibatkan mr. hot model.









"Hmm, saya taknak balik rumahlah"

Sebaris ayat Dahee telah mengejut Bona yang sedang mengemas barang untuk pulang kerana waktu kerja sudah tamat. Lucas, Sulli dan Soonae baru sahaja pulang.

Pandangannya yang dari tadi ke arah meja kerja beralih pada gadis bernama Kim Dahee. " Seriuslah awak taknak balik rumah ?"

Si dia mengangguk beriya - riya. Kening sebelah Bona ternaik, mungkin pelik dengan riaksi Dahee.

"Kenapa ni ? awak gaduh dengan oppa awak ke? Saya rasa ni bukan kali pertama kan . Dulu pun awak pernah tak balik rumah. Semalam Lucas kata awak stay sini. So, ni nak masuk hari ke dua kan awak tak balik rumah? "

Lagi sekali, Dahee mengangguk tetapi kali ini dengan satu sengihan. Dia kemudian menjawab pertanyaan rakan sekerja.

" Saya tak gaduh dengan oppa saya lah, cuma saya malas nak balik rumah. Stay ni sebab boleh siapkan kerja." Itu lah jawapan yang sememangnya dicipta Dahee. Ya, dia tidak bergaduh dengan abangnya tetiba dia mahu lari dari Sehun. Perasaan bengang , geram, marah terhadap suaminya masih belum reda walaupun adegen 'manis' itu sudah berlaku dua hari yang lepas.

" Oh begitu ceritanya. Awak nak saya teman awak tak?"

" Nhaa, it's okey. Saya taknak susahkan awak hee"














"Yeay happy ending"

Dahee bermonolog ceria setelah selesai menonton satu movie dipaparkan di komputer ribanya. Sempat dia menghabiskan mee segera satu mangkuk. Sweater yang dipakai ditarik, menahan kesejukan walaupun pendingin hawa tidak dipasang. Mungkin disebabkan suhu pada tengah malam begitu sejuk.

Matanya kemudian tertumpu kepada skrin komputer riba, mencari cerita yang lain untuk ditonton.

"Dokgo Rewind? Kang Hyuk membalas dendam terhadap kematian kembarnya, Kang Hu. Hmm sound interesting, nak tengoklah." Di-clik ke laman tersebut dengan perasaan yang teruja. Namun sebelum cerita itu dipaparkan, sebuah iklan telah ditayangkan. Iklan yang telah membuatkan suhu badan Dahee tiba - tiba panas.

Serta merta adegan 'manis' yang berlaku dua hari lepas, kembali segar di ingatan.

"Chuuu ~ "

.....

"Hishh! Yahhh! Tak guna betul lah iklan ni semua. Aku asyik teringat benda tu je." Lincah sahaja mulut Dahee mengutuk iklan yang tidak bersalah yang terpapar di komputer ribanya. Mood untuk menonton drama yang dijumpai hilang begitu sahaja gara - gara iklan yang memaparkan wajah si suami. Dia kemudian melemparkan pandangannya pada tingkat ruang pekerja.

" Hmm, baik aku keluar ambil angin."

Setelah menyapa pengawal yang bertugas, Dahee keluar dari kawasan bangunan syarikat. Baru sahaja beberapa langkah, dia sudah menghentikan langkahnya. Mata Dahee mengecil sebaik sahaja pandangannya tertumpu pada sebuah kereta berjenama Audi 04, berwarna merah yang berada tidak jauh darinya.

"Takkan lah kere..."

Mata gadis itu terus membulat pabila si suami tercinta keluar dari kereta tersebut. Dengan hanya memakai jaket dan seluar jeans hitam, Sehun menghampiri Dahee.

Renungan matanya yang begitu tajam lagi menyeramkan telah membuatkan Dahee rasa seram sejuk dan diri gadis itu terkaku

" Macam mana dia tahu aku dekat sini?! aku tak bagitahu oppa pun!" Hati kecil Dahee berbisik, nada ingin tahu. Gadis itu rasa menyesal kerana telah keluar dari bangunan syarikat. Kalau tahu Sehun berada di luar, dia sanggup berkurung di ruang pekerja.

Dahee sudah berkira - kira untuk melarikan diri dari si suami. Tubuh dipusingkan dan langkahnya dibuka.

" Oh Dahee !"

Belum beberapa langkah, nama Dahee dipanggil Sehun . Serta merta tangan gadis itu ditarik dan tiba - tiba sahaja, wajahnya tersembam pada dada sasa milik Oh Sehun.

" Berani kau nak larikan diri dari aku hmm?" ujar Sehun, menahan geram. Sudah dua hari dia menahan geram terhadap si isteri.

" Let me go, Oh Sehun!" Marah Dahee setelah menjauhkan wajahnya dari dada Sehun lalu sempat dia memukul dada jejaka itu.

" No, kau dahlah tak balik dua hari. Aku call banyak kali, kau buat perangai macam selalu taknak angkat. Message pun macam biasa, kau tak akan balas pun. Fikir aku nak lepaskan kau? no way" Tangan Sehun yang melingkari pinggang ramping Dahee semakin dieratkan. Dahee yang sedang mendongak memandangnya, mengetap gigi.

"Sebab awak, saya taknak balik rumah." Gadis itu mempertahan diri. Berkerut dahi pabila melihat wajah Sehun yang dari tadi tegang, kini dihiasi dengan satu senyuman kecil.

"Baby girl, kau ikut aku balik okey? sunyilah takda kau" Pujuk Sehun lembut, selembut yang mungkin sambil jarinya mengelus bibir milik Dahee. Dia amat mengenali Dahee yang langsung tidak cair dengan dirinya. Buktinya sekarang, Dahee hanya merenung tajam sambil cuba menarik jauh jarinya yang menyentuh bibir gadis itu.

" No, saya tak nak balik. Awak tak faham bahasa ke?" Lagi sekali, dada sasa Sehun menjadi tempat persinggahan penumbuk Dahee. Namun gadis itu terdiam setelah si suami membalas kata -katanya.
















" Jangan degil boleh tak? Balik dengan aku sekarang. Kau nak aku cium kau sekali lagi ke?"

《♡》


@xunsshi

[+]

first ; march 2018
edit ; 27 july 2019

واصل القراءة

ستعجبك أيضاً

28.9K 1.6K 49
Mengisahkan Alicia yg merupakan seorang anak yatim piatu. Dia tlh kehilangan G. Rama dn uncle2nya disbbkan terkorban dlm satu misi. Sjk dripd hri itu...
69K 9.2K 57
D E V I L ' S F L O W E R Lee Heeseung Fanficfion Flower of Evil . The Devil need his flower . Dia melindungi gadis kesayangannya dengan caranya sen...
2.8K 262 14
Dani Inayat X Fareehal Dahlia
258K 22.9K 62
Aleena Raudhah mendapat e-mel dari entah siapa setiap minggu. Isi Kandungan e-mel itu sentiasa membuatkan dia tertunggu-tunggu. Umpama membaca quotes...