Chapter 3 - Bath

2.5K 153 17
                                    

《♡》

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

《♡》

Jarinya lincah menaip setiap perkataan untuk membalas pesanan rakan sekerjanya. Tidak lupa juga senyuman yang sentiasa lekang dibibirnya dan gelak tawa yang tidak henti - henti. Langsung tidak menyedari ada yang memerhatikannya dari jauh.

Suasana yang tenang tadi sekelip mata sahaja berubah tegang pabila dia tiba - tiba diganggu jejaka yang bergelar suaminya.

" YAHHH ! "

Dahee menjerit disebaik sahaja iphone 8 miliknya dirampas Sehun begitu sahaja.

Terkejut gila.

" Awak dah kenapa rampas phone saya ? saya tengah balas kakao-talk tu ! Give me back my phone!" Marah Dahee sambil cuba mendapatkan kembali iphone 8 tersebut. Sehun sekadar menayangkan wajah dinginnya seperti biasa, buat muka tidak bersalah dan semakin menjauhkan telefon canggih itu dari Dahee. Dengan ketinggian yang berbeza , dia yakin isterinya tidak akan berjaya mendapatkan telefon tersebut.

" Oh Sehun, bagi phone saya lah! saya nak balas chat Eunwoo tu!" Marah Dahee lagi, menikam tajam mata si suami.

" No way. Aku panggil kau banyak kali, kau buat bodoh je. Lepas tu , aku call kau . Boleh pula kau reject call aku . Siapa husband kau sekarang ni? Eunwoo ke? " Mendatar sahaja nada Sehun walaupun dia rasa bengang dengan Dahee. Namja muka girlish tu lebih penting dari aku ke?

" Heh, awak panggil saya , awak call saya pun . Semua tu bukan hal penting pun kan? awak nak saya buat apa lagi hah? saya nak rehat tahu tak." Sindir Dahee , menyilangkan tangan. Dia sendiri dapat membaca apa yang terlintas di fikiran Sehun. Kalau dah sampai panggil , call bagai, mesti ada sesuatu yang disuruh jejaka itu. Kiranya kes buli ni makin menjadi - jadi.

" So bagi balik phone saya, Sehun."

" No, baby girl. Nanti kau tak akan bagi perhatian dekat aku." Sehun tekad dan telefon canggih kepunyaan Dahee dimasukkan kedalam poket seluarnya.

" Awak ni memang menyakitkan hati tahu tak? Bila depan Junmyeon oppa, pijak semut pun tak mati. Tak cukup lagi dengan awak yang tiba - tiba sweet , romantik. But now? Wow, hebat awak berlakon . Tolong ingat, saya ni wife awak bukan maid awak." Luah Dahee tidak puas hati. Dia menjeling ke tempat lain.

" Kalau kita berkahwin atas dasar cinta, i will treat you with all of my love cause you're my princess. But kita bukan macam tu kan? We don't love each other." balas Sehun berterus terang dengan perkara yang sememang tepat bagi keadaan mereka. Dahee terdiam dan dia kembali merenung tajam ke arah suami tanpa cintanya.

" Oh. So, you decided to treat me like i'm your maid huh?"

" Yeah, why not ~ " Sehun tersenyum sinis ke arah Dahee. Dia kemudian merapatkan wajah pada telinga Dahee.

[O.G] Mr. Hot Model And Me | j.de & o.shWhere stories live. Discover now