Chapter 8 - Our 'first kiss'

2.4K 139 6
                                    



" Your lips, Kim Dahee"

Pergerakan tangan Dahee terhenti seketika takala soalan itu ditujukan kepadanya.

"Soalan merepek apa awak tanya ni?" Kapas ditekan lagi dan kali ini Dahee menampal plaster pada luka di dahi Sehun. Rawatan di dahi berjaya dilakukan dan dia menjauhkan semula wajahnya dari wajah si suami.

"Hmm...we never kissed before this. So...yeah, i wonder how does your lips taste ?" Sehun berterus terang sambil menahan tangan Dahee dari mengemas peti kecemasan.

Dahee terdiam seketika. Ya, mereka sudah pasti mempunyai ciuman pertama tetapi mereka sendiri tidak pernah melakukan perkara itu bersama sebagai suami isteri.

" Nothing special about my lips." Jujur Dahee tersenyum mendatar sambil memandang ke arah Sehun. Mereka bertentangan mata seketika.

Tanpa berkata apa - apa, Sehun mendekatkan wajahnya pada wajah Dahee lalu pipi gadis itu disentuh lembut. Perbuatan Sehun yang secara tiba - tiba itu mengejutkan Dahee. Seluruh tubuhnya terkaku dek perbuatan si suami.

Dia ( Sehun) pejamkan mata takala bibirnya semakin hampir dengan bibir Dahee. Entah apa yang merasuk dirinya sehingga dia mahu mencium bibir gadis itu.

"Drtttt - Drttt"

Mungkin bukan waktu yang tepat Sehun pabila iphone X miliknya berbunyi. Dengan pantas, Dahee menolak lembut tubuh Sehun .

"Uhm, telefon awak berbunyi. Jawablah, saya nak simpan first aid ni. Lepas tu, saya nak mandi." Dia lantas bangun dari katil dan menuju ke almari untuk menyimpan semula peti kecemasan. Pada masa yang sama, jantung berdegup hebat.

Sementara Sehun memerhatikan Dahee sambil bibirnya digigit. Menyedari perbuatannya tadi boleh menyebabkan keadaan menjadi janggal, rambut dikusutkan.

'Are you out of your mind, Oh Sehun?'











+++

"Dongsaeng kesayangan oppa tengah fikirkan apa? muka serius betul. " Soal Suho mendekati Dahee yang sedang menguis makanan yang telah separuh disuap ke dalam mulut. Adik perempuannya tiba - tiba datang ke rumah Suho tanpa diberitahu. Nasib baik dia bercuti pada hari ini.

Dia ( Dahee) menghala nafas pendek setelah disoal abangnya. "Oppa, you know what? Yesterday your lovely best friend, Oh Sehun trying to kiss me."

"Omo, really? So, how's your feeling? by the way, he' s sweet right." Suho yang pada mulanya terkejut mendengar kata -kata Dahee, dengan bersahaja mengusik adiknya. Namun dia direnung tajam oleh Dahee sebelum lengannya mendapat satu tamparan dari tangan gadis itu.

" Ahaish oppa ni. Dahee tak akan biarkan benda tu terjadi." Begitu tekad dia ( Dahee) berbicara, menyebabkan kening si abang terjongket.

" Kenapa pula ?" soal Suho pelik.

"Haa, oppa tahukan Dahee dan Sehun berkahwin bukan atas dasar cinta. Benda romantic macam tu tak akan berlaku di antara kami berdua." balas Dahee mendatar lalu menyuapkan makanan ke mulutnya. Tiada apa - apa yang terdetik di hati gadis itu. Walaupun perbuatan Sehun semalam sedikit sebanyak telah menganggu fikiran dan jantungnya yang tiba - tiba berdebar, tetapi itu bukan hal yang serius baginya. Orang kalau tiada perasaan pada seseorang, ia tidak akan memberikan apa -apa kesan kecuali kalau perasaan yang tidak kena hadir dalam diri.

[O.G] Mr. Hot Model And Me | j.de & o.shWhere stories live. Discover now