Bila Nerd Seorang Jelita (D's...

By ManisahNur

293K 14.1K 205

(siri 1) Aku seorang nerd. hari ini hari pertama aku di sekolah baharu . masa aku berjalan di koridor semua... More

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 35:Special Daniel

Bab 34

8.4K 385 17
By ManisahNur

Dian dan Azrul telah turun dari pelamin dan menegur tetamu - tetamu yang ada . Usai melayan beberapa orang tetamu dan kawan - kawan universiti mereka yang lain , Dian dan Azrul berjalan menuju ke satu meja di mana rakan - rakan sekolah menengah mereka sedang duduk . Dian dan Azrul pun menyapa mereka , "Hai , korang".

"Wow , Azrul ! Aku tak sangka akhirnya salah seorang dari kita berjaya tawan hati Dian ,"kata Micheal dengan senyuman .

"Untunglah dia dapat Dian , gadis paling jelita , ayu dan nerd dalam batch kita . Tak sangka dalam ramai - ramai lelaki , dia pilih kau ," kata Aliff walaupun tersenyum namun kekecewaan jelas terlihat di wajahnya .

"Aku gembira yang kawan baik aku ni akhirnya bersama orang yang dia digilakan . Dian , tahu tak yang Azrul ni gilakan awak dari dulu sampai sekarang . Dia ni stalker , harap bff je ,"kata Wiliam .

Dian memandang kawan - kawannya dengan senyuman . Sekarang semua dah ada hala tuju masing - masing . Wiliam telah mengambil kursus kedoktoran di MSU (Management and Science University). Orang kaya , bolehlah . Wiliam memang minat nak jadi doktor sejak kecil .

Micheal pula telah mengambil bidang perakaunan di UUM (Universiti Utara Malaysia) di Kedah. Dia kata nak jadi akauntan . Entahlah , biar dialah . Tapi yang mengejutkan , Micheal nak masuk islam . Alhamdulillah , syukur kepada Yang Esa , Micheal nak masuk islam pada awal bulan depan .

Aliff ? Dia mengambil kursus pergigian di UPM(Universiti Putra Malaysia) . Nak jadi doktor gigilah , kalau tak kenapa nak ambil kursus tu ? Ye tak ? Aliff dah berubah . Dari kurus keding jadi terlebih sado . Dari pendek jadi tinggi macam tiang lampu . Dari nerd jadi hot . Cuma satu je tak berubah lagi , perasaan dia . Dia masih menaruh hati kat Dian tapi mestilah tak diterima . Jelas - jelas Dian cintakan Azrul .

Azrul ? Semakin handsome ! Tinggi dah macam zirafah , 185 cm . Nasiblah Dian tu tinggi , 169 cm . Tapi Azrul tetap macam dulu , perangai tak berubah , prihatin dan baik cuma bukan lagi buaya darat . Azrul mengambil kursus bisnes di MSU (Management and Science University) sama dengan Wiliam cuma kursus yang berbeza . Selepas gradute , dia akan mengambil alih syarikat papanya iaitu M.A.H's Company . Muhammad Azrul Hakim 's Company . Ayah dia guna nama dia untuk buka syarikat tu dulu .

Amalia mengambil bidang yang sama dengan Azrul . Macam Azrul , Amalia ialah anak tunggal yang bakal meneruskan empayar besar milik keluarganya . Adira , ambil bidang kedoktoran sama seperti Wiliam dan untuk pengetahuan korang , mereka bercinta . Walaupun cuba dinafikan , kawan - kawan mereka tahu hubungan mereka berdua . Hahaha . Laura pula ambil law , nak jadi penguam .

Dian pula mengambil keputusan untuk mengikut jejak langkah abang dan kakak iparnya yang turut menjadi guru sekolah menengah . Sebenarnya , ibu bapa Dian juga merupakan guru jadi anak - anak mereka mengikut jejak langkah ibu bapa mereka .

Akhirnya , majlis malam itu tamat . Dian dan Azrul naik ke biliknya di hotel itu . Dalam lif , Dian pun menanyakan satu soalan ,"Kenapa awak jadi Mr . H ?"

"Sebab saya cintakan awak dan ingin bersama awak walaupun apa terjadi ,"Dian terkedu . Akhirnya , Azrul telah meluahkan perasaannya yang tersorok selama enam tahun .

Dian tersenyum . Dia pun berbisik di telinga Azrul .

"I love you , Mr . H ,"kata Dian lalu memakai kaca matanya yang disimpan di dalam bekas .

"I love you too , Miss Nerd yang jelita ,"kata Azrul . Mereka pun tersenyum .

- bila nerd seorang jelita , inilah jadinya -

-tamat-

Continue Reading

You'll Also Like

61.4K 4.3K 53
Nur Puteri Gardenia Rose, berusia 28 tahun. Seorang guru yang cemerlang dan berdidikasi. Hidupnya sempurna, ada rumah, kereta sendiri, pekerjaan yang...
43.7K 2.5K 55
New description akan diperbaharui. Sekian terima kasih
163K 4.9K 64
Qayra Syuhada- Anak kepada Dato' Imran Mustapha dan Datin Irlia Beckham . Berumur 21 tahun , ...
154K 1.1K 6
🐬PAID VERSION.DAPATKAN DI NOVELPLUS 🐬 Zehra Ivory. Seorang nerd? Mungkin. Pemalu. Kekok. Sudah tentu. Dia ada rahsia yang tiada siapa tahu. Lebam.l...