Bila Nerd Seorang Jelita (D's...

By ManisahNur

294K 14.1K 205

(siri 1) Aku seorang nerd. hari ini hari pertama aku di sekolah baharu . masa aku berjalan di koridor semua... More

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 33
Bab 34
Bab 35:Special Daniel

Bab 32

6.6K 359 39
By ManisahNur

8 pagi , 18 Januari , Dua jam sebelum majlis berlangsung...

Dian bersiap - siap memakai baju pengantin berwarna putih yang indah rupanya . Semestinya dengan bantuan mak andan . Siap memakai baju , Dian duduk didalam bilik pengantin bersama Mira , Amalia dan Adira . Laura pula menolong nenek dan Kak Zu di bawah . Sebab Dian tak berhijab jadi dia tak boleh tengok sebab dia Kristian .

"Wow , cantiknya awak Dian ! Ini belum make up , nanti make up mesti kebaboom punya !," kata Mira , memuja kawan baiknya yang amat cantik berbaju pengantin .

"Kawan saya ni gila cantik ! Mesti tertawan hati si dia nanti bila tengok kawan saya yang jelita ni . Oh , Miss Jelita ! You really really look awesome ! ,"puji Adira melambung - lambung . Dian hanya tersenyum mendengar pujian kawan - kawannya .

"Aku tak caya rasa kau kahwin ngat Mr . H yang selalu bagi hadiah kat kau tu . Kau pun selalu gak cerita tentang dia kan ?,"kata Mira pula . Tak percaya rasanya gadis ayu yang dia kenal sejak masuk U ni akan bernikah sebelum dia . Uhuks !

"Assalamualaikum ,"ada ketukan dari luar . Kelihatan Kak Aisyah dan Sarah datang .

"Waalaikumussalam,"jawab mereka yang berada dalam bilik pengantin .

"Cantiknya , Kak Dian ke ni ?,"tanya Sarah bagai tak percaya apabila melihat Dian yang cantik .

"Wow !,"itu je yang keluar dari mulut Kak Aisyah .

"Dah - dahlah dengan pujian - pujian kamu semua itu . Keluar belaka ! Kak Siti nak make up pengantin ! Lepas ni kalau nak sembang ke , puji ke , buatlah .. Tapi sekarang keluar dulu , nak pinar mata akak tengok ramai sangat manusia dalam ni ,"kata Kak Siti , sepupu Dian juga mak andan yang ditugaskan untuk menghiaskan pengantin .

"Ok ,"semua orang pun keluar . Yang tinggal hanya Dian dan Kak Siti .

Kak Siti memakaikan Dian shawl satin putih yang sedondon dengan baju pengantin yang dipakainya . Wajah Dian disolek nipis . Tak perlu tebal - tebal sebab Dian ni cantik semulajadi .

"Done !,"kata Kak Siti dengan riang .

Tok ..tok...tok..

Pintu bilik pengantin diketuk . Kelihatan Daniel dihadapan pintu .

"Kenapa abang Danny ? Pengantin lelaki dah sampai ,"tanya Kak Siti kepada Daniel .

"Ya , dah sampai . Dian , jom turun ,"kata Daniel mengajak Dian turun .

Dian turun ke rumah tamu milik banglo dua tingkat itu . Kainnya yang labuh di angkat sedikit . Sekali tengok , Dian nampak macam puteri dari kayangan .

(Imej baju pengantin Dian)

Dian duduk ditempat yang diletakkan kusyen putih . Disebelah kanan Dian ialah nenek , manakala disebelah kiri pula Mama . Dian memandang lelaki yang bakal menjadi suaminya . Keadaan lelaki itu yang membelakanginya membuatkan Dian terhalang untuk melihat wajah lelaki . Hanya belakang badan lelaki itu yang tegap direnungnya .

Daniel berhadapan dengan Hakim , lelaki yang bakal menjadi adik iparnya . Sebab abah dan datuknya telah meninggal , Daniel terpaksa menjadi wali kepada Dian .

"Muhammad Azrul Hakim Bin Mohd Firdaus ,"Daniel menyebut nama penuh Hakim .

"Ya , saya "

Continue Reading

You'll Also Like

418K 15.6K 48
[IF I HAVE FREE TIME MAYBE I WILL UPDATE THIS STORY] [MAFIA] Start writing on wattpad when I was 13. Immature storyline alert ⚠️⚠️ Psiko? Dulu memang...
199K 3.9K 27
LECTURER & STUDENT MEREKA ditemukan kerana NYA, Tetapi Setiap kali pertemuan pasti ada salah sorang dari mereka akan tergoda sampai bawa ke mimpi. Te...
Stalker-Ish By syaz

Teen Fiction

14K 2.3K 46
Kecantikan dijadikan kayu ukur nilai sesuatu atau seseorang. Semakin indah rupa, semakin tinggi nilainya dan semakin ramai yang mengejar, berfantasi...