Bila Nerd Seorang Jelita (D's...

By ManisahNur

293K 14.1K 205

(siri 1) Aku seorang nerd. hari ini hari pertama aku di sekolah baharu . masa aku berjalan di koridor semua... More

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35:Special Daniel

Bab 11

8.8K 428 0
By ManisahNur

Aku mengenakan blaus berwarna pink dan seluar jean bersama shawl daripada marshmallowscarf yang berwarna hitam . Comel . Nice and simple .

"Adik abang dah siap . Comelnya . Jom , nanti lambat pula . Kesian kawan - kawan kamu ,"kata abang yang baru turun dari tingkat dua . Aku bersalam dengan nenek dan mengikut abang ke luar rumah .

Kereta Myvi biru milik abang aku masuk . Aku duduk dibahagian sebelah pemandu . Abang memandu kereta sampai ke L mall . Aku menelefon Azrul .

"Arul , Dian dah sampai ni . Mana korang ?,"tanyaku . Abang membuka pintu kereta untukku dan aku keluar dari kereta itu .

"Thanks abang ,"kataku kepada abangku. Abang hanya tersenyum manis kepadaku .

"Kitorang ada kat depan Subway . Tunggu kau dengan Aliff ,"jawab Azrul .

"Ok , dalam 5 lagi Dian sampai ,"aku mematikan talian . Lengan abangku pegang kemas .

Kami akhirnya sampai di Subway . Aku ternampak seorang lelaki berbaju biru muda melambai - lambai ke arahku . Siapa lagi kalau bukan Azrul . Di sisi Azrul terdapat dua orang lelaki , kedua- duanya kacukan cina . Wiliam dan Micheal lah . And tiga orang perempuan yang aku tahu dari kelas aku .

"Hai , sorry lambat . Abang ni lambat sangat bersiap ,"aku menyalahkan abang . Abang merenungku tak puas hati .

"Apasal salah abang . Adik yang bangun lewat ,"kata abang tak puas hati .

"Abang"

"Adik"

"Abang"

"Adik"

"Dahlah bergaduh . By the way , cikgu!!!,"Azrul terkejut melihat abang . Opss , lupa pula yang Azrul dan yang lain tak tahu Cikgu Daniel tu abang aku . Hihihi . Kan dah terkejut beruk tengok abang .

"Yes , I am,"balas abang selamba badak . Hahaha .

"Dian , aku tak tahu lak yang abang kau sebenarnya Cikgu Daniel ,"kata Azrul . Yang lain dah ternganga .

"Dian tak pernah cerita ke saya ni abang dia?,"tanya abang kepada semua yang berada dia depan tu .

Semua mengelengkan kepala . "Takpe , jom order . Hari ni cikgu belanja , okey ?Sementara tunggu Si Aliff tu , baik kita makan ,"kata abang kepada kami semua .

Kami mengorder makanan di kaunter . Tiba - tiba , Aliff berlari ke arah kami . "Sorry , guys . Lewat , ada kecemasan tadi ,"kata Aliff kepada kami .

"Takpe , jom makan . Ade orang belanja ,"kata Wiliam . Senyuman tak lekang di bibir merah miliknya . Seronoklah tu orang belanja .

" Sape?,"tanya Aliff bingung .Micheal menunjukkan ke arah kaunter . Aliff ternganga melihat abang .

"Macam mana cikgu ade kat sini?,"tanya Aliff .

"Cikgu Daniel tu abang kepada Dian ,"balas Azrul . Aku malas mendengar perbualan mereka jadi aku berbual dengan budak - budak perempuan .Nama mereka ialah Amalia , Adira dan Laura . Mereka semua cantik dan baik .

"Dian kan?,"tanya Amalia peramah . Amalia ini tinggi orangnya dan memiliki muka yang putih macam model .

"Ya , nama saya Dian . Dian baru pindah minggu lepas ,"jawabku . Aku takde lagi kawan perempuan dalam kelas tu . Sekaranglah masa untuk cari kawan .

"Saya Amalia . Panggil je Lia . Ini Adira dan Laura . Diorang bestfriends saya ,"terang Amalia dengan senyuman yang manis . Kalau aku ni lelaki , confirm cair .

"Jom jadi kawan nak ?,"tanya Adira . Laura tersenyum manis ke arahku . Baiknya diorang . Aku dah faham kenapa Aliff ajak diorang .

"Nak,"balasku .


Continue Reading

You'll Also Like

118K 5.3K 49
Cik muda Maria sangat cantik dan anggun, cemerlang dalam pelajaran serta sukan, anak gadis keluarga yang ternama serta diminati semua pelajar lelaki...
192K 12.5K 67
Book 3 Keseronokkan jalan cerita tidak bergantung pada nilai pembacanya, tetapi pada si penulisnya. - Mengejar Hadi Ehsan adalah hobi bagi Hana Hayla...
2.3K 147 13
🐬PAID VERSION. DAPATKAN DI NOVELPLUS 🐬 Kairi Anne suatu nama milik seraut wajah yang memikat hati. Suaranya yang lembut dan manja menggetarkan dada...
61.3K 4.3K 53
Nur Puteri Gardenia Rose, berusia 28 tahun. Seorang guru yang cemerlang dan berdidikasi. Hidupnya sempurna, ada rumah, kereta sendiri, pekerjaan yang...