ZH - 48

8.4K 707 63
                                    

Farhani tersenyum senang melihat persiapan majlis akad nikahnya yang sudah hampir 90% siap. Hanya tinggal hiasana di bahagian pelamin dan dulang hantaran sahaja. Selebihnya sudah siap tersedia. Farhani tersenyum memikirkan dirinya bakal menjadi suri hati Qayyum Adham.

Seorang jejaka yang cukup pakej. Namun, apabila memikirkan balik lagi bertuah dia memiliki Qayyum daripada Zafar yang kini sudah tidak punyai apa-apa lagi. Zafar mengalami kerugiaan besar apabila Casino dan gudang lelaki itu diletupkan oleh pihak musuh.

Membuatkan Zafar mengalami kerugiaan yang cukup besar. Farhani memikirkan hidup dia selepas ini. Nasib baik, dia mempunyai Qayyum untuk menampung hidup dia. Lagi mewah, selesa dan paling penting dia dapat apa yang dia nak selama ini.

Farhani memandang ukiran inai di jarinya. Sangat cantik. Dia sekarang berada di kediaman besar keluarga Qayyum. Rumah agam milik Firash Aryan. Majlis akan berlangsung pada malam esok tepat pukul 8.45 malam.

Dia memandang pula ke arah baju akad nikah dia yang tergantung cantik di almari. Baju ditempah khas, seratus peratus jahitan tangan dari sebuah butik ternama. Tidak dikira lagi persiapan barang kemas untuknya pakai nanti.

Farhani tidak sabar mahu bergelak isteri kepada Qayyum Adham. Mungkin waktu 48 jam tidak cukup untuknya. Dia risau, sekiranya ada yang menganggu majlis mereka. Susah payah dia mengarang cerita mengenai Helina.

Dia tidak akan kalah pada musuh dia yang satu itu. Helina akan tetap berada di bawah tapak kaki dia. Sebaik sahaja dia diangkat sebagai salah satu keluarga besar itu nanti, dia akan perlahan-lahan menyinggirkan Helina dan anak kembar Helina.

"Damia. Kamu ada dekat dalam ke sayang?" Suara Nur Aqira kedengaran dari luar pintu biliknya.

Farhani menggulingkan mata dia ke atas. Hilang segala pemikiran jahat dia dan digantikan dengan wajah menyampahnya. Dengan penuh paksa, dia membalas.

"Ada mummy. Masuklah!" Laung dia kuat. Bilik dia berada di tingkat dua.

Ditempatkan di bilik tamu. Manakala ahli keluarga lain berada di tingkat tiga. Bilik mereka jauh lebih besar dan mewah. Farhani ingin memberontak, tapi disabarkan hari.

Pintu ditolak dari luar oleh Nur Aqira. Tersenyum dia melihat wajah cantik bakal menantu dia. Impian dia akhirnya tercapai jua. Dia yakin Farhani dapat membahagiakan anaknya. Mereka bercinta sejak di bangku sekolah menengah lagi. Hingga saat ini masih berkekalan lagi. Nur Aqira menutup kembali pintu bilik tamu itu.

"Kenapa mummy? Ada apa-apa yang boleh Damia tolong ke kat luar sana?"

Nur Aqira mengeleng. "Semua dah settle sayang. Mummy datang sini sebab nak bagi something untuk kamu. Benda ni sangat amat bermakna buat mummy..."

Farhani makin bersinar mata dia melihat seutas rantai leher berada di tangan Nur Aqira. Batu permata yang berkilauan itu cukup membuatkan Farhani tahu berada harga rantai leher tersebut. Pastu mencecah nilai ratusan ribu ringgit.

"Rantai ni rantai yang direka khas untuk setiap anak perempuan keluarga Aryan dan Aulia. Kamu salah satunya sayang. Jadi mummy hadiahkan rantai ini untuk kamu. Sebab kamu dah layak memegang nama keluarga Aryan dan Aulia..."

Farhani membuat wajah terharunya. Memek wajahnya sengaja disedihkan. "Tapi Damia tak layak mummy. Damia hanya orang luar. Pasti rantai ni mahal. Damia tak mampu untuk menerima rantai ni mummy..."

Nur Aqira pantas mengeleng. Susah payah dia memujuk bapa mentua dia untuk menyerahkan rantai tersebut kepadanya. Rantai itu menandakan mereka dari keluarga Aryan yang cukup disegani. Direka khas dari luar negara, mencirikan pewaris keluarga Aryan.

ZARA HELINA | C | ARS •8•Where stories live. Discover now