Chp48🌼

498 27 2
                                    

"Asalamualaikum"Layra memberi salam dan memasuki ruang tamu untuk menuju ke taman mini berhampiran.

"Waalaikumsalam..eh mommy baru balik?mommy nak air..adik boleh tolong buatkan"Fikriyah menghampiri Layra yang jelas kepenatan.

"Buatkan mommy apa je tapi sejuk lah.."Fikriyah tersenyum dan bergerak ke dapur.

Dengan lincahnya Fikriyah mengeluarkan ais dan satu pek pop ice perisa vanilla serta blender yang tersedia di sebelah ketuhar dan siap.

"Nah mommy pop ice blend special untuk mommy dari anak bongsu mommy"Fikriyah memberikan minumqn tu kearah Layra dan menyambung membaca novel,Layra tersenyum dan menghirup minumannya.

"Sedap..thanks sayang"Layra memandang langit dengan keluhan.

"Kenapa mommy ada masalah ke?bagitaulah adik, mana tau adik boleh tolong"Fikriyah menutup bukunya dan memandang Layra.

"Tak ada cuma mommy stress pasal markas..entahlah mommy tak tau nak percaya siapa and apa..mommy buntu "Fikriyah menggeleng bila Layra menyandar menutup mata sambil berpeluk tubuh

"Pergilah mandi mommy..solat mesti nanti mommy dapat jawapan dia..percaya cakap adik setiap masalah tu ada jawapan dia and kita kena usaha dan berdoa kepada yang esa untuk mengekalkan kekuatan kita untuk berusaha."Layra memandang anak bongsunya sebijik macam perangai dia.

"Adik...nanti kalau ada apa-apa terjadi dekat mommy,mommy nak adik ambik alih jawatan mama sebagai CEO R&I Holding dengan Roselia Boutique boleh tak?"

"Mommy cakap apa ni..jangan cakap bukan-bukan okay..walauapapun yang akan terjadi mommy tetap akan berada di sisi adik sebab mommylah kekuatan adik"Layra menggeleng.

"Sekarang mommy dah menjejak 28 tahun sayang selama 28 tahun tu mommy dah banyak halang segala jalan yang berliku-liku ,banyak dah mommy bernasib baik dari menerima maut...mommy takut kali ni mommy tak dapat nak bersama adik abang mahupun daddy"Fikriyah memeluk Layra.

"Mommy jangan cakap macam tu..nanti siapa yang nak ajar adik menembak ke belajar ke?nanti siapa nak ajar adik masak masakkan baru and nanti kalau adik berjaya pada masa depan siapa yang akan greet adik?adik nak mommy...please mommy i need you"Fikriyah menangis sepuasnya didakapan Layra.

"Sayang..jodoh pertemuaan..ajal semua nya ditangan tuhan sayang..kita tak akan dapat menjangka bila kita akan dijemput ilahi..semuanya tanpa terduga."Fikriyah mengangkat mukanya yang memerah.

"Adik tahu..cuma..mommy segalanya bagi adik, lebih memerlukan mommy dari apa pun harta benda di dunia ni dan ia tak mampu nak lawan kasih sayang mommy yang telah dicurahkan kepada adik selama ni"Layra mencium ubun-ubun Fikriyah dengan lembut.

"Mommy tau sayang...tapi janji kalau ada apa-apa terjadi mommy nak adik lakukan apa yang mommy suruh okay"Fikriyah mengangguk.

"Adik janji..kalau itu yang buat mommy bahagia"

🌼🌼🌼

Disebalik dinding yang memisahkan antara taman dan dapur kelihatan Fikri mendengar setiap bait percakapan dua beranak tu.

Fikri bergerak ke bilik Aieq dengan keluhan tidak lupa juga dengan tabletnya.

Tok..tok..

"Masuk"Arah Aieq.

"Daddy do you had time for me"Aieq mendongak memandang anak sulungnya dihadapan pintu seraya itu menutup laptopnya.

"Yes sure why ni Putra daddy?"Tanya Aieq dengan lembut kearah Fikri mengundang terbit senyuman dari Fikri.

"Taklah daddy..its just mommy dengan adik dekat bawah entahlah mommy cakap benda pelik-pelik tu yang buat Fikri risau..macam ada instict tu yang one day apa yang mommy cakap betul-betul jadi you know?"Fikri duduk dihadapan meja Aieq dan memandang tabletnya.

Fierce Dark Lily✔️Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora