s e v e n t e e n

126 27 18
                                    

Episod terakhir

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Episod terakhir. Anda sedia?

now on air : the hidden medusa

"Jungkook..?"

Dadanya yang terasa perit yang teramat itu dipegang. Mata berpinar seketika. "A-awak okey?" soal Andrea perlahan dengan bibir terkemam, turut tak mengerti dengan apa yang baru terjadi.

"A-andrea?"

Gadis itu menyahut. "S-saya dekat sini, tuanku. T-tuanku okey?" Wajah kacak itu terdongak ke atas, menyatukan pandangan mereka berdua.

"Apa yang.. dah jadi? Kenapa aku dekat sini? Kenapa.."

Satu demi satu persoalan mula bermain di fikiran. Jungkook langsung tak mengerti dengan apa yang telah terjadi. Mungkinkah..

✦ˠ✦

"Shit! KITA KENA LARI DARI SINI, MACARIA!"
"Tenang, Lorcán! Aku tak fahamlah kau cakap laju macam rap Agust D ni! Terangkan betul-betul!" marah Macaria dengan kening berkerut-kerut. Kepalanya yang terasa sakit itu diurut pelan.

"SOMEONE DESTROYED THE DAMN CURSE!"

"WHAT?!"

Hampir teranganga puteri itu mendengar kenyataan Lorcán. Tak mungkin. Mustahil seseorang dah selamatkan Lady Uttara dan hancurkan sumpahan itu dengan batu Ferduoire.

Batu itu sudah dibuang ke dalam sungai beberapa dekad lalu..

"No. You must be kidding me-"

"Aku takde masa lah nak main-main, perempuan gila! Venefica dan Jungkook dah ingat semuanya! Sekarang ni kita perlu pergi sebelum Venefica jumpa kita!"

Pintu bilik Macaria diketuk.

"Sorry for bothering you, your Highness. The Queen would like to meet you now."

Lorcán dan Macaria berbalas pandangan. Masing-masing meneguk perit liur. Menyesal? Tiada guna lagi.

"Kita dah tak lama, Macaria."

✦ˠ✦

"K-kau pun tahu a-aku-"

"Awak boleh pergi, Jungkook. Saya betul-betul minta maaf tapi saya tak boleh terima awak lepas apa yang dah jadi. Walaupun awak disumpah." Andrea membelakangi Jungkook dan menundukkan wajah.

✓ medusa | kth.Where stories live. Discover now