Dcera krále a jeho manželky Harmonie. Zamiloval se do ní nejvyšší bůh Zeus. Když ji sváděl, slíbil jí splnění jakéhokoliv přání. Žárlivá Héra ji lstivě přiměla, aby si přála vidět Dia v jeho podobě hromovládce. Tak se stalo a Diovy blesky zasáhly Kadmův palác. V ohni zahynula i Semelé, předtím však v smrtelné úzkosti porodila Diovi nedonošené dítě, jímž byl Dionýsos . Později byla Semelé vysvobozena z a pod novým jménem Thyóné ji Zeus vzal na Olymp, kde žila ve společnosti bohů.
ÁRES
"Já musel! Musel jsem!"
Slétávají se tu bohové a Poseidon mě obviňuje z vraždy jeho syna Halirrhotia.
"Co se tu děje?!" vybouchne přímo táta, zřejmě byl někde, kde už naštvaný byl. Blesky jako na povel vylétnou ven. Omluvně se na mě podívá jako by je nechtěl vypouštět. Byl u mámy, vyčtu mu z očí.
"Áres zabil mého syna! Tvrdí, že musel! Chci radu! Ne, přímo před soud! Bohyně Eunomia; bohyně práv, Diké; bohyně spravedlnosti, Nomos; bohyně Světového řádu, Poiné; bohyně trestu, Eirené; bohyně míru, Hésychia; bohyně klidu, a hlavně bohyně Themis; bohyně nejvyšší spravedlnosti! Vyzývám vás pro spravedlivý soud!" vyřkl nasupeně na celým Olympem. Bohyni sváru a hádek uvidím v koutě místnosti.
Oba skončí před soudem.
"Nepopíráš, že jsi zabil Halirrhotia?" ptá se přísně Themis.
"Ne,"
"Musel jsi ho zabít?" křikne na něj Poseidon, hájící svého syna.
"Klid prosím!" ozve se Hésychia.
"Ano, ale jsem nevinný!"
"Proč?"
"Jeho syn," ukážu na strýce Poseidona "chtěl znásilnit mou dceru Alkippu!"
"Proč jsi zabil? Co tady na Olympu ještě děláš? Dávno máš být za své skutky v Tartaru! Cítíš ten zájem o tebe? Nikdo tě nemá rád! Jak my tak lidé!" křičí na mě.
"Bože Posiedone!" zvýší hlas Nomos.
"Bože Poseidone!" nezabírá její zvýšený hlas.
"Tak už mlčte!" přidá se k ní Eirené.
"Dostanete spravedlivý soud, Poseidone," umírní ho až Eunomia "ale musíme vás vyslechnout, všechny!"
"Soud se podle všeho potáhne ovšem pár dnů," omluvně se nás podívá Themis. Proč to nemůže řešit táta? Hned by to vyřešil, k čemu soud! Stejně budu nevinný, až má dcera promluví. To se prvně ale musí vyléčit z toho šoku, chudinka.
Soud se musí tedy přerušit a bohyně spravedlivostí a míru začnou mezi sebou diskutovat.
HERMÉS
"Mami?!" po velmi dlouhé době uvidím svou matku Maiu "co tady děláš? Tady nemůžeš být, kdyby tě uviděl táta,"
"Právě za ním jdu," zamračí se na mě, jako by to byla ta nejpřirozenější věc.
"Co? Proč?"
"Pořád je to tvůj otec, a zavolal si mě," pokrčí rameny a pokračuje v letu. Ptám se jí, jak se měla a co dělala. Obdivuje novější výzdobu Olympu. Hned si vzpomene na Dianu. Ano, o ní se povídalo a povídá stále všude. Kdo jiný ovšem způsobil třesk?
"Sluší ti to," uvidím tátu lísat se k Deméter, ale hned se odtáhne. Od té doby co je pryč Héra to už ale krapet přehání, řekl bych.
"Die," osloví ho a na pozdrav se políbí. Nejsem mistr v čtení myšlenek, ale přesně vím, na co myslí. Vlasy nejsou jediné co mu trčí do všech stran. Kéž mu ho Héra neusmažila celého! Je mi za něj trapně. Ale bohyně se snad toho ani nevšímají. Asi je mamce jasné, proč si ji zavolal.
ČTEŠ
Bohyně trojčata ✔
Fantasy3/3 ze série //Stíny olympských bohů// Nastal třesk, vesmír se měl zhroutit. Zázrakem však bůh Chaosu přežil. Bohyně Diana sice pomohla před zkázou, ale přišla o paměť a zdravý rozum. Zemřela. Její dcery trojčata zjistí rodinné tajemství a pomalu...