S3 | Final Chapter

1.9K 339 232
                                    


[ THE FINAL CHAPTER ]

♡ ; happy 50K the starry sky ; ♡

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

♡ ; happy 50K the starry sky ; ♡

***********

Luna mencuci darah yang mencemar sinki. Keluar dari mulutnya sendiri. Salah seorang pelajar perempuan yang perasan tengok dia atas bawah sebab bimbang.

"Awak okay?"

Gadis itu tersenyum, "Eung. Tak ada apa pun."

"Sure? Tapi dari tadi saya dengar awak batuk."

"Sure. Gomawo." Luna mengabaikan gadis itu dan mengelap mulutnya dengan tisu kering. Lipstick dikeluarkan kemudian dia calit pada bibirnya sendiri. Nak hilangkan 'pucat' yang menerkam diri sekarang.

Memang betul, sejak kebelakangan ni dia rasa lemah. Tak tahu, degupan jantung pun meningkat. Macam ada yang tak kena dengan sistem dalam tubuh.

Sekarang majlis akan dimulakan. Prom Night bersama pelajar Dwi University. Kehadiran semua orang berseri seri malam ni, sekali gus ucapan tahniah kepada yang cemerlang. Jaehyun menangkap riak wajah Luna yang tidak semegah. Gadis itu sendirian duduk merenung gelasnya, bibir menjuih murung. Lambat lambat lelaki itu mendekat, dia melabuhkan punggung di sebelahnya berselitkan senyuman manis.

"Yah, gwaenchana?"

"Molla."

"Wae?"

Luna memandang lelaki itu, "Jaehyun-ah. Jimin.. dah tahu.. pasal penyakit aku."

"B..Bwo? Habis apa reaksi dia? Dia nak putuskan kau? Dia baru tahu ke pasal benda ni?"

"Aniya.." Luna tertawa halus. "Dia dah tahu sebelum bercinta dengan aku lagi. Tapi aku pelik kenapa dia langsung tak takut buat keputusan macam tu. Dia.. tak takut macam kau."

Jaehyun terkesan, "Gurae. Jimin.. memang lain. E..Em, habis tu macam mana keadaan korang? Dah berbincang ke pasal benda ni?"

"Bila aku fikir balik, aku bukan marah sebab fikir Jimin selama ni tak ikhlas dengan aku sebab aku dapat rasa keikhlasan dia. Kasih sayang dia. Tapi.. aku rasa yang aku selfish kalau buat Jimin macam ni." Luna mengukir senyuman kelat.

"Yah. Jangan lah cakap macam tu. Kau pun layak bahagia. Eoh?"

"Ani. Aku.. tak nak Jimin tanggung semua ni. Mesti, dia akan sakit. Geuji?" air mata Luna yang mengalir di wajah cantiknya Jaehyun elus lembut.

Tepukan gemuruh diberi.

Pengacara menjemput naik seseorang yang melindung wajahnya dengan mask mata. Dia akan menyampaikan persembahan khas kepada mereka setelah lama menyepi. Dia rindu, dia jadi teringin nak buat persembahan tu. Hasil lagu yang dia sendiri cipta sepanjang melarikan diri dari industri muzik. Jungkook naik tanpa orang mengenali identiti sebenar, Yunhee setia di bawah bersama wajah yang turut dilindung dengan kain semata mata untuk support lelaki tu. Sempat dia naikkan kamera untuk merakam.

The Starry Sky + kthحيث تعيش القصص. اكتشف الآن