S2 | Chapter 7

2K 420 233
                                    

*********

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*********

Di sebuah restoran Jimin menanti dengan tenang, bibirnya menyapa muncung straw. Hari ni dia cuti, jadi dia buat keputusan untuk ajak Yunjae berjumpa. Maklum lah dah lama tak bersemuka, dua duanya pun sibuk bekerja. Banyak urusan yang perlu disiapkan. Lagi lagi dengan usia mereka yang sedang giat untuk mencari duit sendiri.

"Eo!" Jimin melambai dengan senyuman separuh mata bulannya. Manis. Yunjae yang tersedar turut menguntum senyuman mekar seraya menapak ke arah lelaki itu.

"Yah, mian lambat. Oraenmaniya. (long time no see)."

"Gwaenchana. Geuji? Lama betul. Rindu lah nak tengok awak." Jimin tertawa mengusik.

"Alolo nado bogosipeo."

Mereka selesai memesan makanan. Jimin menyerongkan bibirnya sedikit, riak wajahnya berubah muram. Dahi gadis itu berkerut bingung melihat reaksi Jimin.

"Yah deo gwaenchana?"

Jimin tersenyum nipis, "Ani.. geunyang bwo. Saya rasa saya penat sangat."

"Kenapa? Ada masalah ke dekat hospital?"

"Eoh.. ada senior saya tu. Cara dia layan saya tu lain betul. Like, saya dapat rasa yang dia tak suka saya. Pernah sekali tu saya perform and dia kata saya buat salah, hampir ragut nyawa orang. Tapi bila buat siasatan, puncanya dari dia." cerita Jimin bersungguh sungguh.

"Ei dia kenapa siak? Mesti dia malu gila. Tak kena tindakan ke?"

"Tak.. sebab dia anak pengarah hospital Jeosa. Jadi kes tu ditutup serta merta, yang terlibat disuruh untuk tutup mulut atau kitaorang pulak yang kena tanggung risiko. So yeh."

Yunjae menghentak meja penuh emosi, "Ayy! Teruk bethol manusia macam tu. Apa lagi dia buat dekat awak. Eh membara bara hati saya ni."

Jimin menongkat dagu, "Masa tu borak ramai ramai and dia tanya lah setiap orang yang dorang ada girlfriend, and saya sorang je jawab tak. So dia malukan saya. Serius nak nangis. Hm."

"Jinjja?!" Yunjae berdecit geram, "Yah! Dia tu handsome sangat ke? Ay, geram ah. Emosi. Saya rasa dia tak suka awak sebab awak famous. Ye lah, budak fresh tapi perform. Hah tu mesti hati berkutu."

Lelaki itu tertawa halus dengan omelan panjang Yunjae. Tak lama riak wajahnya kembali muram, jarinya bermain dengan chopstick di atas meja.

"Saya tak suka lah. Hujung minggu ni ada dinner." lelaki itu menghela keluhan ringan.

"Wae?"

"Si Jiheon sunbae tu sengaja suruh bawak girlfriend masing masing. Saya stress. Saya tak nak pergi tapi dia kata sesiapa yang tak datang ada penalti. Eothoke Yunjae-ah.."

"Awak bawak saya."

"Eoh? Em tak payah lah. Buat susah awak je, better kita fikir cara lain untuk mengelak. Awak ada idea? Patut tak saya cakap kucing saya mati?" ujar Jimin terdesak. Padahal kucing dia elok je dekat rumah tengah siram pokok. Okay tibeh.

The Starry Sky + kthWhere stories live. Discover now