#5 Insecure

56 23 2
                                    

"Haih lawanya Bedah tu, kalau lah aku lawa mcm tu kan" kata Peah dalam hatinye. Suppsuppsupp:(

Pernah tak terdetik dalam otak kita bende macam ni? Mesti pernahkan, perasaan insecure adalah perasaan yang boleh orang anggap macam tak yakin dengan diri kita sendiri.

Suka banding2 kan kecantikan, kemewahan, ape yang ade kat die, tak de kat kita. Membuatkan kita rasa down dan tak yakin dengan diri kita dan malu nak berhadapan dengan orang.

Aku ni tak lawa, tak hensem ambik gambar pon nampak kentang, kalau post pon sapa nak tngk.. Hmmm:( Perasaan ni bukan sahaja ada pada wanita tapi lelaki pon ade tau. Hensem la mamat ni, tingginye, putihnye, lawa baju die, macam2 lah.

Tipu lah kalau saya sendiri tak pernah insecure dengan orang. Ade jugak rasa hensem ke aku ni, ade ke orang pandang aku ni? Haihh sedih bunyinye kan. Tapi macam mana kita nak hadapi perasaan insecure ni.

Mudah, kita belajarlah bersyukur dengan apa yang telah dikurniakan, biarlah gemuk ke, kurus ke, coklat ke, putih ke, belajar bersyukur! Setiap ciptaannya itu semuanye indah belaka, sapa kita nak endahkan.

Kita akan kelihatan menyerlah apabila kita jadi diri sendiri bukannye orang lain. Tonjolkan diri anda dan jangan pernah sembunyikan diri anda. Orang akan lihat anda sebagai seorang yang wauu mempunyai aura tersendiri dan yakin, dan percaya dengan diri sendiri.

Author bukanye seorang yang hensem, smart, macho dan ape semua tu. Dulu saya pon tak suka orang pandang saya sebab takut diorng kata ape la mamat ni, itulah, inilah. Tapi saya cuba dan cuba untuk tonjolkan diri saya. Sampai ada sorang kawan kem saya ni tanya saya. "kau tak takot ke berdiri depan orang ramai, bercakap depan orang ramai?"

Tengok disitu orang dah nampak aura kita. Seperti saya cakap tadi. Be Yourself 🌹Semoga kita dijauhkan dari insecure ini.. Shuhhshuhhh

 Shuhhshuhhh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Kerna Ku Tidak SempurnaWhere stories live. Discover now