🔸29🔹

93 16 4
                                    

Recommended song; Mayday <Victon>

⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪

Sudah sebulan nampaknya kami berlatih, harini semua usaha kami menentukan segalanya.

Langsir pembuka tirai mula bergerak. Memaparkan susunan kedudukan yang sudah diatur sejak awal. Alunan piano oleh Byungchan dan Eunji memulakan persembahan kami.

Kemudian, Seulji dan Chan sunbae memulakan tarian ballet mengiringi alunan piano tadi mengundang jeritan para penonton. Walaupun hanya pelajar sekolah kami, namun dewan tetap bergema dengan kuat.

Pentas kembali gelap, Seungsik dan Jungjae memulakan nyanyian lagu ceria itu. Jangan tanya aku kenapa Jungjae jadi vokalis utama, tanya boyfriend dia sendiri.

Satu dewan berkumandang lagu Oasis yang dinyanyi oleh kami semua.

Aku, aku juga vokalis utama, pabila berganding suara dengan Sejun sunbae, ramai bersorak. Sama ada sorakan itu untuk aku atau untuk Sejun, aku sendiri tidak tahu.

Tapi jujur, kami sangat gembira.

Hanse dan Inha, mereka rap sambil menari dengan langkah yang sungguh romantik. Langkah tarian Byungchan, Aerim dan Eunji sungguh unik. Mereka bertiga membentuk tingkat dan menari hip hop di akhir part mereka. Pelik tapi hebat jugak.

Rap dari Seungwoo juga tidak kurang hebatnya, membuat aku tambah cinta.

Tak semena-mena, aku ditarik merapatinya. Sorakan penonton di bawah pentas  tidak sekuat degupan jantungku berdetak. Seungwoo, dia lelaki diluar jangkaan.

Persembahan akhirnya tamat. Freestyle dance dari Subin dan Minzy masih lagi menggamit sorakan penonton. Mungkin mereka sudah tahu mengenai percintaan mereka. Lagipula, Subin mencium bibir Minzy di akhir persembahan kami. Lagi kuat sorakan yang diterima.

Setelah kami semua ingin meninggalkan pentas. Tiba-tiba Chan sunbae menarik Seulji kembali ke tengah pentas. Kami yang sudah sampai di belakang pentas hanya memerhatikan di sebalik tirai tadi.

Penuh syahdu. Sungguh mengujakan, ternyata Seulji dilamarnya.

"Kang Seulji. Aku tahu semua ini masih baru. Tapi sejak aku mula kenal kau, sejak itu aku makin jatuh cinta dengan kau. Perasaan tu hadir and akhirnya menjadi makin dalam. Seulji, kalau Neil Armstrong ialah orang pertama yang jejakkan kaki di bulan, izinkan aku jadi orang pertama yang jejakkan cinta kat hati kau. For this second, i want to asking you. Will you be my girlfriend? Shall us?" bersaksikan penonton di bawah pentas. Luahan cinta Chan bergema satu dewan.

Aku turut bahagia apabila Seulji mengangguk setuju. Air matanya juga mengalir laju, memang dia juga mencintai Chan. Harap hubungan mereka berjalan lancar.

Pelukan Chan dan Seulji di tengah pentas turut menyebabkan tiga pasangan romantik ini berpelukan.

Eh, Sejun juga menarik Aerim dalam dakapannya? Something fishy y'all!

"Sunghee, good job!" kata Seungwoo kepadaku. Kali pertama senyuman manisnya itu dihadiahkan kepadaku. Aku membalas senyumannya.

Harap hari ini ialah permulaan yang baik.

🔹🔸🔹
Oasis | Huh Gak, Victon, A Pink

𝙂𝙞𝙧𝙡𝙨 𝙃𝙚𝙖𝙧𝙩 ノ 𝘷𝘪𝘤𝘵𝘰𝘯 𝘢𝘧Where stories live. Discover now