🔸22🔹

94 18 15
                                    

Recommended song; Memory <Ben> Introverted Boss ost

⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪

Eunji dan Byungchan duduk bersebelahan sambil bermain piano. Seperti tidak dijangka, mereka dapat duduk serapat ini.

Jantung Eunji yang sedang berdegup laju itu dipegangnya. Kononnya untuk memberhentikan proses pengepaman darah secara paksa itu. Namun, kegiatannya ditegur Byungchan pula.

"Eunji kwenchaana? Sakit dada ke? Ada sesak nafas?"

"Eo, okay je. Don't worry okay?"

"Okay la kalau macam tu." Byungchan bangun selepas menerangkan not yang akan diguna pakai semasa persembahan itu nanti. Rak beg dituju kerana ingin mengambil air. Terasa haus apabila duduk berjam-jam lamanya dibilik berhawa dingin itu.

Namun, sesuatu mematikan langkahnya. Keychain yang tergantung elok di beg Eunji dipandang penuh minat.

Ellena

"Takkanlah.."

.
.
.

Sementara Sejun, Seungsik dan Sunghee sedang berlatih vocal di suatu sudut. Sepatutnya Minzy dan Seungwoo juga patut berada di situ. Tapi entah kemana entah mereka berdua.

"Aaaaaaaaaaa"

"Aaaaaaaaaa"

"Aaaaaaaaaa" *abaikan kemerapuan ini*

"Macam dah okay. Nanti saya ajar gunakan faselto yang betul eh?"

"Nae.." jawab Sunghee perlahan.

"Hyahh, cuba semangat sikit. Kami tak makan orang la. Janganlah takut." kata Sejun. Bukan apa, Sunghee ni macam tak makan setahun gayanya. Ditanya sepatah dijawab sepatah. Ditanya dua patah, dijawabnya dua patah. Begitulah seterusnya sehingga patah hati Sejun dan Seungsik dibuatnya.

"Ah nae. Mianei."

Sejun dan Seungsik memandang antara satu sama lain apabila Sunghee memberi respon sebegitu. Masing-masing menepuk dahi kerana bengang.

"Potato leader ku yang comel cantik jelita handsome meletop hots ni. Apakata kau pergi tempat lain kejap. Ada benda nak cakap dengan Sunghee ni." sudah Chan kata, Sejun sudah berubah. Sudah jarang menampakkan sisi heart cold nya itu. Sekarang lebih ceria dan romantis, seperti ada cinta yang tersemat di hati lelaki itu. Acewahh kau Jun, semangat le tuu..

"Ouh, okay." Seungsik beredar dari situ. Ingin mencari Seungwoo dan Minzy. Suka suki saja lari dari latihan. Hukuman harus diberi ni!

Tatkala Seungsik sudah jauh dari mereka, Sejun memulakan perbicaraan terlebih dahulu.

"Sunghee, sorry kalau tiba-tiba. Aku nak tanya ni. Kawan kau yang sorang tu, dia suka apa ek?"

"Kawan yang mana?"

"Ala..yang tu.."

Sunghee mengerutkan dahinya.

Apa kena dengan Sejun sunbae ni?

"Sunbae, kawan saya bukan seorang. Ada 6 orang. Sunbae maksudkan yang mana? Tapi kalau yang sukakan sunbae itu hanya Aerim sorang."

"Ha..tu ar tu.."

"Mwo? Aerim eh?" Sejun mengangguk malu. Iyalah, dia kan terkenal dengan heart cold nya. Malulah dia kalau tiba-tiba dia bertanya tentang perempuan.

"Aerim..selain suka sunbae, dia suka menari, suka coffee dan novel untuk bacaan sebelum tidur. Dia tak suka bunga. Itujela yang dia suka kot. Saya tak tahu lebih, kami pun baru je berkawan."

Dan Sejun pun tersipu-sipu mendengar ayat pertama Sunghee tadi. Dasar gedik.


𝙂𝙞𝙧𝙡𝙨 𝙃𝙚𝙖𝙧𝙩 ノ 𝘷𝘪𝘤𝘵𝘰𝘯 𝘢𝘧Where stories live. Discover now