---12---

540 27 0
                                    


Sudah empat jam menunggu di luar pintu bilik kecemasan. Tiada sebarang berita lagi yang keluar.Kesemua ahli keluarga yang dihubungi tadi sudah sampai. Masing-masing terkejut dengan berita itu. 

Sempat dia menuju ke surau untuk bersolat dan berdoa untuk isterinya.
Mama hanya di tenangkan oleh Papa. Ryan berada di pelukannya saja. Tidak dilepaskan kerana dia takut sesuatu menimpa Iman. 

Sudahla dia berasa amat bersalah kerana membiarkan isterinya begitu. Teringat apa yang di perkatakan oleh isterinya di telefon malam sebelum dia pulang.

"Abang. Iman nak pohon maaf andai kata Iman bersalah sepanjang kita menjadi suami isteri. Kalau apa-apa jadi pada Iman, abang kuatkan hati dan tolong jaga anak kita. Iman sayang abang."

Kata-kata Iman ketika itu seolah menjerut lehernya. Dia tidak sangka itu merupa kata-kata akhir Iman. Sesungguhnya dia benar-benar menyesal tidak berbincang masalah mereka malah dibiarkan Iman tertanya akan kesalahnnya.


Kelibat doktor yang baru keluar dari bilik itu segera di terpa oleh Haziq dan yang lain-lain.

" bagaimana dengan isteri saya doktor. She's okey right doc." Haziq berharap yang doktor memakai tag nama Irham itu mengatakan isterinya ok. Doktor itu mengeluh.
"Sebenarnya, Puan Iman baru melepasi tahap kritikal."


"Alhamdulillah." Tutur kedua buah keluarga ..... "But "

"But what doktor. Beritahu saya." Haziq cemas. Selagi doktor itu tidak beritahu selagi itu sia tidak tenang.

"Your wife is coma. Disebabkan kecedaraan dalam kepala tambahan kepalanya dihentak sesuatu yang keras." Terduduk Haziq. Air matanya menitis.

"And one more things, Puan Iman mengandung dua bulan. Buat masa ni kandungannya sihat."

Semua yang berada disitu terkejut dengan perkhabaran itu. Ada yang gembira namun bersedih kembali.

Haziq menatap tubuh kaku Iman. Tangannya mengusap perut isterinya. Tertanya juga tahukah isterinya itu dirinya hamil atau tidak.

"Sayang, abang minta maaf. Abang bersalah sangat." Namun hanya pandangan kaku yang mampu di berikan Iman.

"Sayang kita ada good news. Sayang pregnant 2 month. Abang gembira sangat tak lama lagi kita ada baby dan Ryan ada adik baru." Tangan Iman dikucup tidak dilupakan mata Iman.

Setiap hari dia mengucup mata isterinya dengan harapan Iman akan membuka mata. Pintu bilik dibuka dan seorang jururawat masuk.

"Encik, kami nak bersihkan isteri Encik." Tutur Nurse itu lembut.

"Tak pa, biar saya buat. Awak letak je peralatan disitu." Nurse itu hanya mengganguk dan meninggalkan perkakas disitu.

"Sayang. It's mandi time. Biar abang mandikan Iman bagi wangi." Tangannya bergerak membuka butang baju yang dipakai oleh Iman. Haziq sanggup membuat itu sendiri kerana tidak mahu orang lain menyentuh isterinya.

#@#@#@#

MY DEAR HUBBY (complete) Where stories live. Discover now