TBR - 60

8.8K 312 25
                                    

" kita berjumpa kerana takdir, dan kita berpisah kerana takdir. Jangan pernah salahkan takdir yang dah ditentukan, sayang"

" semua yang telah terjadi, hanya tinggal memori yang manis dan memori yang pahit. Walaupun ianya hanyalah memori, namun memori telah membantu kita mematangkan diri kita untuk menempuhi kehidupan pada masa akan datang"

" Fatin! MANA FATIN" kata Firyadi apabila tiba dihadapan pintu ICU. Matanya melirik ke arah katil Fatin yang dikelilingi doktor. Mesin Defibrilator yang diletakkan pada dada Fatin. Badannya kelihatan terangkat namun tiada tindakbalas jantung, degupan jantung semakin menurun.

" tolong Fatin, tolong kuat untuk aku, tolong!" kata Firyadi j?" tanya doktor yang keluar daripada bilik Fatin. Firyadi bingkas bangun lalu mengelap air matanya dengan telapak tangannya.

" macam mana doktor? Kembar saya?" kata Firyadi dengan gelisah. Doktor tersebut meletakkan tangannya kepada bahu Firyadi.

" Firyadi, kau nampak tak budak lelaki yang duduk dekat situ?" kata Fatin lalu menunding ke arah seorang lelaki dan gadis perempuan sebaya mereka.

" hmm, kenapa? " kata Firyadi lalu melihat ke arah gadis dan lelaki tersebut . Selama mereka berada di Jepun untuk bercuti, Fatin tidak pernah menunjukkan minat terhadap mana mana lelaki asing.

" kau rasa, gadis tu siapa bagi dia?" tanya Fatin lalu memegang lengan jaket Firyadi. Firyadi memandang semula pasangan tadi, laku menunduk memandang Fatin.

" maybe she is his sister, i don't know but it seems like they are siblings" kata Firyadi lalu berhenti menyebabkan Fatin memandang Firyadi dengan pelik.

" kau, selama ni tak pernah tunjuk yang kau minat lelaki, you're being strange. Tell me, kenapa kau nak tahu pasal lelaki tadi?" kata Firyadi lalu merendahkan kepalanya. Fatin membisikkan sesuatu kepada Firyadi.

" I think, I have fallen in love on the first sight " kata Fatin lalu segera pergi. Firyadi memandang kembarnya lalu memandang semula lelaki tersebut.

" i'm sure that he is the one who will be with you." kata Firyadi dengan senyuman nipis lalu menutup mulutnya dengan mask hitam lalu pergi mengejar Fatin.

" mind to know who are you ? " kata Aizat sambil memandang gerangan tersebut. Senyuman terukir di wajah pemilik tadi dan dihulur tangan untuk bersalaman.

" Tengku Firyadi Ishfar boyfriend Fatin " kata Firyadi tenang sambil tersenyum manis dan menghulurkan tangan ke arah Aizat.

" aku dah tahu yang kau dengan Fatin akan berjumpa jugak, sebab takdir tak pernah salah"

" aku dah tahu kau akan berjumpa semula dengan Fatin disini, aku tahu cinta pandang pertama sangat sukar didapati, tapi takdir Fatin tak pernah salah." kata Firyadi tenang di dalam hati.

" bro, kau pernah ke jepun ke 2 tahun lepas?" kata Firyadi sambil selamba duduk di atas meja. Aizat memandnag Firyadi pelik.

" pernah, time musim bunga " kata Aizat perlahan. Firyadi tersenyum nipis.

" i know that this is fate." kata Firyadi di dalam hati sambil tersenyum.

" why kau senyum? " kata Aizat pelik. Firyadi mengeleng perlahan lalu melambai ke arah Aizat.

" aku pergi dulu " kata Firyadi. Andai masa dan takdir benarkan, korang akan tetap bersama, walaupun akan ada yang disakitit. Fatin, cinta pandang pertama kau di hadapan kau.

" langit malam ni cantik kan?" kata Firyadi apabila membaringkan tubuhnya disebelah Fatin.

" hmm, langit malam ni cantik." kata Fatin perlahan. Firyadi memandang Fatin yang melihat langit.

The Black's Rules [COMPLETED] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu